Zo’n zin in vis!

Soms, eigenlijk vaak, heb ik enorme zin in vis.
Maar de visser liet deze beestjes half in het water liggen waardoor ze hapten naar water maar lucht binnenkregen, en stierven.
Toen stopte hij ze geloof ik in de diepvries.
Maar als ik nou gewoon dat dikke stuk vis in ijsblokken op de markt zie liggen, die hebben toch niet zo’n naar einde gehad?
Ik ga dat stukje filet zo in de pan gooien en doe net of ik van niets weet.
Ik moet toch eten? Het beestje is toch al dood.
vis

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Zo’n zin in vis!

  1. En vis uit de diepvries is net zo gezond maar stukken goedkoper. Krijg zijn aan een paar tilapia filetjes ….. hmmmmmmmmmmmmmmm 🙂

  2. Gisteren had ik bij de Italiaan een erg lekkere tarbotje uit de oven met olie, knoflook en rode peper…. Misschien wel diepvries, wie weet….

  3. EJW zegt:

    Ik koop ze altijd gebakken bij de visboer. Ik heb vroeger gevist maar toen ik eens een vis de kop moest afsnijden omdat ie het haakje had ingeslikt ben ik ermee gestopt. Dat kwam mede omdat ik de volgende dag een zenuwbehandeling bij de tandarts moest ondergaan. Het leek of het zo moest zijn. De vissen hebben daarna nooit meer last van me gehad. Behalve dan als ik een visje koop. Maar zoals je schrijft: die zijn toch al dood.

  4. Blewbird zegt:

    Ik houd/hield erg van vis. Sinds ik vegetariër ben, kan ik ook geen vis meer eten. Soms vind ik dat jammer. Maar als ik dan zoiets lees (anderhalf miljoen kilo vis gedumpt (=dood) in de oceaan omdat het niet de goede/bestelde vis was, breekt mijn hart en beloof ik mijzelf om ook nooit meer vis te eten: http://www.greenpeace.org/eu-unit/en/News/2013/Monster-Trawler-Parlevliet–Van-der-Plas-dumps-15-million-kilo-of-fish-in-the-ocean/

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ik eet allang niet meer voor het gezonde, alleen maar voor het lekkere.
    Zoveel eetproblemen (intoleranties) dat gezond voor mij slecht is.
    Maar euh… tilapia… dat klinkt nogal pikant.

    @ Dick,
    Oh.. ook al pikant!
    Als je het met rode peper en knoflook eet, proef je dan nog wel vis?

    Ik vind het met een heel klein beetje zeezout het lekkerst
    liefst in roomboter gebakken.
    Als ik er nu over schrijf zou ik het zo direct weer gaan bakken!
    Maar ik ga er toch maar een nachtje over slapen.

    @ EJW,
    Ach, je straf, de zenuwbehandeling. Dat klinkt heel akelig! Maar verdoven ze dat niet? Kijk en dat is toch weer anders dan bij een haakje van de hengel in de bek van een visje…
    Dode visjes smaken inderdaad wel beter dan dat je zo’n spartelgeval in je mond hebt.

    Bij de visboer vandaan vind ik gebakken vis zo vet dat ik last van maagzuur krijg, nou ja, dat krijg ik al als ik er aan denk.
    Daarom maar zelf bakken.
    Maar eerder kon ik ook nog genieten van een bakje kibbelingen of lekkerbekjes. Maar ja, daar zitten weer allemaal ongoede ingrediënten in voor mij.

    @ Blewbird,
    Vreselijk he, ik ken het verhaal van de gedumpte vis, je zou eigenlijk alleen al daarom je eigen vis moeten vangen. Of vegetarier worden… lijkt me niet handig. Ik verdraag zo weinig eten dat ik me daar niet mee kan redden. Dus gelukkig ben ik het nog niet en eet ik nog gewoon een visje.
    En doe ik mijn best mijn smaak niet te laten verpesten door de waarheid achter deze en vele andere vissen te kennen.

  6. Een plofkip is ook al dood, Appelvrouwtje. Maar zo verander je de wereld niet. Je hebt in je logje wel mooi satirisch beschreven, hoe dat dan gaat.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Maar goed ook dat de plofkip al dood is voor ie op tafel komt. Dat beestje heeft toch al een te slecht leven gehad. Maar niemand eet plofkip! Het wordt alleen verkocht, en de kiloknallers zijn ook binnen een dag uitverkocht, alleen niemand eet het. Dat kopen doen ze denk ik om de plofkip te laten weten dat ze om hem geven. Een duit in het zakje.

  8. Ja vind ik ook. Als ie ervoor gestorven is zou het zonde zijn het niet op te eten.

  9. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Lekker pragmatisch 🙂

  10. martin zegt:

    Die vis van je foto zwemt in Nederland in een vijver met mensen (mannen) er omheen die ze vangen voor de pan. Een soort tussen stadium tussen wild en diepvries al kunnen ze wel naar die stadia overgaan al komt het tweede meer voor dan het eerste. Heerlijk vis, maar ook hier weer steeds vaker vegetarisch.

  11. Appelvrouw zegt:

    En ze betalen per uur, Martin. Echt zielig als ze de sluis openzetten de vissen vrij laten om gevangen te laten worden. En nóg zieliger als de vissers niets vangen.

Geef een reactie

