Zin in een massage

Soms heb ik dat, niet zo heel vaak meer, maar soms heb ik zin in huidcontact,
ja mooier kan ik het niet noemen.
Geen sex maar aanraking door volle stevige handen. Iemand die even aandacht voor mijn lichaam heeft.
Maar ja. Als je als vrouw vraagt om een massage willen er wel 1000 mannen de handen uit de mouwen steken, en meer.
Alleen ze hebben geen zin om eindeloos mijn voeten te doen, van voeten massage hebben ze helemaal geen verstand, ze weten niet half wat er allemaal voor speciale gevoelens daar onder zitten.
En de meesten wrijven alleen maar wat over je benen omhoog. Ze zijn altijd op weg naar het middenstuk.
Hun (enige) doel.
Er is echt geen goede masseur te vinden, tenzij je betaalt voor aanraking.
Nou, dan kan ik net zo goed een kat nemen, hoewel ik daar ook voor moet betalen.
Ik zit dus met mijn handen in het haar, wat ook al nooit goed wil zitten.
massage

Misschien moest ik maar een spijkermatje kopen in het gras leggen en daaroverheen rollen.
Of is er nog een iets minder ingrijpende doe-het-zelf-behandeling?
want van mannen moet je het niet hebben.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Zin in een massage

  1. En bedankt hé 😦

    Voor het masseren van voeten bestaan vakgerichte opleidingen, moet je dus wel voor leren.
    Verder gaat het masseren van je eigen hoofd je goed af 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Nou graag gedaan hoor 🙂

    Ik heb jarenlang een massagecursus gevolgd, shiatsu. En als je dat hebt ervaren is dat gewrijf maar niks, dat blijft aan de oppervlakte.
    Maar hoeveel ik ook uitleg en voordoe, de heren hebben geen interesse in voeten. Je hoeft niet voor alles te studeren om een lekker gevoel te bezorgen. Intentie is belangrijker, en dan een beetje luisteren naar mij, dat doet het ook goed. Maar ja, dat doen de heren dus ook al niet 😦
    dus moet mijn eigen hoofd er aan geloven. Oefening baart kunst.

  3. kitty zegt:

    Misschien is de pedicure een alternatief? Heeft u 2 in 1 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    de pedicure is verschrikkelijk!
    Die gaat eelt schrapen en nagels vijlen en nagelriem terugduwen.
    Bah, daarna is het net of je op blote voeten loopt over glasscherven.
    Een keer heb ik dat gedaan, 15 jaar geleden omdat moederB zei dat je daar zo van opknapte.
    Nou, ik knapte er van af.
    Maar zou dat de reden zijn waarom er zoveel mensen naar de pedicure gaan, of aan huis laten komen? Omdat ze er van opknappen? Net zoals naar de kapper (bah, gedoe aan je hoofd).

  5. EJW zegt:

    Ik begrijp je behoefte, zelf heb ik die ook wel eens. Een huid zit vol gevoelijge zenuwprikkels die er als het ware om smeken aangeraakt te worden. Seksualiteit kan het gevolg zijn al hoeft dat niet per sé. Lust kan heel sterk zijn waardoor men de sensitiviteit overslaat. Het gevoelige liefhebben is een ware kunst.

  6. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Volgens mij is het een beperking dat veel mannen alleen maar met hun lustbevrediging bezig zijn en daar ook naartoe werken in plaats van bezig zijn met het moment.
    Eigenlijk een gebrek 🙂
    Op de echte grote liefde na, heb ik altijd mannen geprobeerd te heropvoeden maar kennelijk niet overtuigend genoeg, en het is nog erger om te liggen instrueren: nee, niet zo hoog, niet zo ruig, nog niet daar, nee, ga nog even door op mijn voeten, nee niet daar maar daar, ja, nee, niet zo hard! Niet zo poezelig.
    En ondertussen blijft het fijne gevoel uit want het wordt een technisch gebeuren waarbij ik het gevoel heb een hond onder controle te moeten houden zodat ie niet op een onbewaakt moment toehapt.

  7. kitty zegt:

    Ik heb een oplossing bedacht! je biedt een shiatsu massage aan in ruil voor een voetreflexmassage. Therapeuten willen ook wel een een massage hebben. 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    Kitty, dat is geen eerlijke ruil. Maar het is zou een mooie oplossing kunnen zijn.

  9. kitty zegt:

    Waarom niet? je kan het toch evenlang laten duren:)
    Rico krijgt om de week voetreflexmassage (45 minuten)

  10. martin zegt:

    Mijn voeten willen rust, zoveel mogelijk rust, maar ik snap het wel als andere dit prettig vinden. Er zit allerlei gevoel tussen de tenen, onder de hiel, op de zool. De kunst is dat het geen kietelen wordt, maar massage blijft. Verder ben ik ook vrijwel zeker een van die duizenden die je noemt. He is primitief, (dat weet ik ook wel) alsof alles op het ‘midden’ gericht moet zijn en genot van kleiner belang is, maar kennelijk ook heel sterk. Het lijkt zelfs een sterkere drift te worden naarmate je ouder wordt. Mooi beschreven.

  11. joost tibosch sr zegt:

    Ik heb van die riskante Charkow-voeten (niet op gaan zoeken, want, als bij het lezen van receptbeschrijvingen, schrik je je een ongeluk) met de daarbij behorende uitgebreide podotherapie. Maar zelfs uit die zielige voeten zonder gevoel krijg ik, zoals men vroeger dacht dat dat kon, mijn ziel niet teruggetrokken…en besef maar al te goed hoe anderen zelfs daar mijn ziel kunnen vinden.

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Kitty,
    Omdat ik helemaal geen zin heb om te geven.
    Bovendien kan ik het lichamelijk niet eens meer met al die pijntjes en beperkingen.
    Maar ik heb er dus ook geen in om te geven.

    @ Martin,
    Precies het deel wat ik het allerlekkerst vind beschrijf je niet, het zachte holle deel onder de voet.
    Aan mijn tenen gaan friemelen en trekken en draaien kan me zo chagrijnig maken!
    Daar moeten ze ook afblijven. Het moet alleen maar lekker zijn en geen gedoe over meridianen en noodzaak van doorstroming.
    Je hebt goede zelfkennis.
    Bij mij is het andersom, naar mate ik ouder word raakt die drift op de achtergrond.
    Eerder “moest” dat ook gebeuren, maar nu moet er heel wat meer werk verzet worden maar het reslutaal is nooit meer wat het eerder was, toen mijn baarmoeder nog meewerkte.
    Het is nogal vlak en een moment. Niks bijzonders om je druk over te maken.
    Blijkbaar heeft de schepping een grote fout gemaakt bij die drift, het loopt nooit (of zelden?) gelijk op tussen man en vrouw.
    Maar ik vind het leven wel een heel stuk rustiger zonder die drift. Alleen mis ik soms het verzetje…

    @ Joost,
    De ziel hoeft niet altijd leeggeknepen om gezien te worden,
    daar ben jij dan het voorbeeld van.
    Je Charkow voeten heb ik op google niet eens kunnen vinden.

  13. joost tibosch sr zegt:

    Als een ouwe jongen als ik een moderne ziekte krijgt, schrijft ie de naam natuurlijk verkeerd. Het is niet Charkow maar Charcot, de naam van een franse arts. Maar ook dan worden de voeten er niet gevoeliger op! Ook niet als je de naam opzoekt..

  14. Appelvrouw zegt:

    Joost, ik vind dat maar niks hoor, charcot voeten.
    Voortaan zal ik niet meer klagen over mijn brede voeten die nooit in sierlijke dames schoentjes passen.

  15. ramireziblog zegt:

    Ik heb wel goede geluiden gehoord over de Ayuvedische massage, die ga ik binnenkort eens proberen…

  16. Appelvrouw zegt:

    Ramirezi,
    ik las dit zinnetje erover:
    “Waar de reguliere geneeskunde ophoudt gaat ayurvedische geneeskunde verder! Met de ayurvedische gezondheidsleer uit India geneest uw lichaam op natuurlijke wijze van chronische, fysieke en psychologische klachten.”
    Ik kan je zeggen dat ik je een genoegelijke tijd wens, maar ik word altijd wat misselijk van dergelijke teksten.

  17. joost tibosch sr zegt:

    Zat naast een prachtige dame met slank geschoeide voetjes. Zij zat naar mijn lompe grote schoenen te kijken. Kon het niet laten om mijn lompe schoenen naast haar sierlijke schoentjes te zetten. En weetjewat..we hadden alle twee de grootste lol! Zo zie je maar!

  18. Appelvrouw zegt:

    Joost,
    Prachtig!

Geef een reactie

