Proefritje, ofwel Hemels-varend.

blank

Probeer maar eens hoe dat is.
dragbike1

Ohhh, hemels-varend!
dragbike2

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Proefritje, ofwel Hemels-varend.

  1. Onderste foto ….. leuk perspectief met de naderende fietser die zich vast afvraagt wat die maffe fotograaf daar op de weg doet 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Het leek me een mooi rustig weggetje.
    Maar ik moest een keer opzij springen voor een vrachtwagen!
    En en nog een 4 wielaandrijver.
    Dat springen gaat niet zo vlug…
    ik moet opdrukhandvatten hebben, dan kan ik sneller opstaan van de grond.
    Er kwamen ook heel wat fietsers langs, maar ik moest deze foto maken want het is de enige geschikte weg die ik ken en daar was ik helemaal naar toe gereden. Ik voel me helemaal niet op mijn gemak met al dat verkeer (en toeschouwers).

  3. Mark zegt:

    Je maakt met al die mensen om je heen wel reclame voor je zelf,wie weet waar dit nog eens tot lijdt maar de foto(s) zijn weer goed gevonden…..ben ook niet anders van je gewend !!

  4. ramireziblog zegt:

    Leuk en grappig 😀

  5. EJW zegt:

    Oei…een echt scheurijzer, en dat zonder helm.

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Mark,
    Ik heb geen handelsnaam op mijn rug geplakt.
    Maar ik loop wel groot risico om mishandeld te worden, of overreden.

    @ Ramirezi,
    Dankje

    @ EJW,
    Het pad was niet geschikt, ze kon haar achterband niet goed opwarmen.
    Lekker scheuren met de wind door je haren. Het valt niet zo goed op maar haar borsten zijn bloot met die jurk aan. Dat leek me eerder nou ook zo lekker. Nu niet meer.

  7. EJW zegt:

    Dat was me al opgevallen. Ik let op details

  8. joost tibosch sr zegt:

    We hebben er nog een paar eeuwen moeite mee gehad. nu proberen we bij “hemelvaart” niet eens meer omhoog te denken, maar ondanks alles aan “met een lekker vaartje en de haren in de wind” op weg naar de toekomst.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Sommige mensen zien werkelijk alles!
    Dan ben je waarschijnlijk de enige die gezien heeft dat haar bril omhoog gewaaid is.
    Als ik er voor betaald kreeg zou ik de foto opnieuw maken en die bril beter op haar neus zetten.
    Maar gelukkig doe ik alles alleen maar voor de lol, en wil ik me er niet (blijvend) aan storen.

    @ Joost,
    Ik denk dat de toekomst voor velen niet verder reikt dan het einde van de weg.

  10. joost tibosch sr zegt:

    @appelvrouw. Voor ons zelf, wat onze weg betreft, wrschl wel. Evenmin als jij zie ik me later ergens ‘zielig’ boven in een hemel zitten, wel hoop ik stiekem,door God in ieder geval, in de toekomst niet vergeten te worden zoals ik nu ben. Over die God hebben ze tegen mij gezegd, dat hij als een verliefde joodse jongen onze naam in de palm van zijn hand heeft staan.
    Maar “Koninkrijk van God” heeft het over de toekomst van de wereld. Vroeger dacht men met die term aan bestaande wereldrijken, waar men niet tevreden over was. En met onze inzet en met de wind/geest mee, kun je volgens mij best met de tanden op elkaar en de handen aan het gas (zie jouw “hemels-varend”) ook nu in een goede toekomst van de mensenwereld blijven geloven.

  11. Appelvrouw zegt:

    Joost,
    Volgens mij heeft God alleen die namen in zijn handpalm gezet van mensen die Hij gedoopt heeft.
    Daar val ik toevallig ook onder maar ondanks de paar beproevingen die Hij voor me in Petto heeft gehad heb ik Hem nog niet gevonden, laat staan gezocht.

    De toekomst van de wereld gaat over vervuiling, achteloos weggooien van plastic en massaal ballonnen de lucht in laten vliegen of onkruid bestrijden met chemische middelen omdat een paardebloempje nu eenmaal misstaat in een groen gazon, of de blikjes in de natuur.
    Hoevelen zullen daarbij verder denken dan het einde van de weg?
    De toekomst van de mensenwereld is niet meer dan ons eigen straatje (ja, voor mij ook).

  12. joost tibosch sr zegt:

    Ik bedoel het anders dan het klinkt: ik geloof er geen barst van dat je zo egoistisch bent, dat je niet uit je eigen straatje kunt komen..Trouwens, wist je dat de eerste christenen “mensen van de weg” werden genoemd? Meer “bekeringspogingen” doe ik niet Daar voel ik me niet zo goed bij en dat gaat me dus ook te slecht af!

  13. Toevallig, op hemelvaartsdag reed ik op mijn eigen Suzuki naar Maria Laach, een bedevaartsoord in de de Duitse Eifel. Vlakbij sloegen we een weggetje in dat zo “hemelsvarend” (het ging bijna recht omhoog) dat ik het niet meer zag zitten. Er zijn grenzen….

  14. Appelvrouw zegt:

    Ik heb ook liever mijn voeten op de grond.
    Waarom heb je niet een wat eenvoudigere naam? Dit praat (voor mij) zo lastig

  15. Ik vind het wel mooi zo’n lange naam. Hij kan nog langer als ik de getrouwde mevrouw ga uithangen…. maarre, andere bloggers noemen me Catharina, Karin, Ka, Kaatje, CAM, en ik vind het goed. Kies maar 🙂

  16. sprakeloosid zegt:

    Die tweede foto vind ik vooral mooi met die vage fietsende man op de achtergrond. A penny for his thoughts

Geef een reactie

