Vrouw op haar kop vastgezet in Klazienaveen. (Eigen land eerst)

blank
Hoe het heet, van wie het is en waarom het er staat heb ik nog niet kunnen achterhalen.
beeld tegenover Dordsebrug Klazienaveen 1

Wat ik kan bedenken, n.a.v. zoektochtje op internet, is dat zij op de bus wacht.
Het is in Klazienaveen tegenover de Dordsebrug, bij de parkeerplaats van het 1e schip (of het 2e, dat kan ik er niet aan afzien). Het schip is dat winkelonder-woonbovengebouw wat je hier achter het beeld ziet.
beeld tegenover Dordsebrug Klazienaveen 2
Jaren geleden was daar ergens een bushalte, en die is opgeheven omdat de brug een ovonde werd (ovale rotonde, volgens internet).
Misschien dat deze beeldige mevrouw nu voor de rest van haar leven naar de grond staart in de hoop dat er nog een bus komt.
Ik vind het jammer dat ik er niet achter kan komen over het wie en wat en waarom.
Weet iemand van jullie het misschien?

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Vrouw op haar kop vastgezet in Klazienaveen. (Eigen land eerst)

  1. martin zegt:

    Gelukt. Als een beeld als dit niet beschreven zou zijn, dan was het nog niet geplaatst en had jij het maar bedacht en je gedachten gefotografeerd.

    Robbert van der Horst
    Titel Het is anders als je denkt
    Locatie Klazienaveen, Brugstraat / van Echtenskanaal
    Materiaal gegoten aluminium, staal
    Formaat 6 x 2 x 2 meter
    Bouwjaar 1996

    http://www.cbkemmen.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=100

  2. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Bedankt voor het zoeken/speuren.
    Fijn.
    Alleen is het mysterie nu wel snel opgehelderd. Toch ook wel jammer voor de fantasie, maar het stoorde me ook dat ik er niets van wist.

    Ik zie wel eens dingen die er niet zijn, dat weet ik wel, maar dit beeld is te serieus. Ik had een heel andere, zwaardere/serieuzere betekenis verwacht.

    Als je in jouw gevonden link de 100 vervangt door 80 kom je er iets sneller.

  3. Robert Kruzdlo zegt:

    Is dit een vrouw of een man? Ik zie het niet dan dat hét kijkt door ´t zitvlak van een langpotig stoel. Trouwens niet origineel, Dali was er al eerder mee gekomen.

  4. Appelvrouw zegt:

    Robert,
    Het is een mens,volgens de uitleg.
    Maar zoals ik al aan Martin schreef, volgens mij een vrouw omdat er net boven de knie een borst geplet wordt.
    Wie het wiel heeft uitgevonden was misschien ook niet de eerste die het uitvond maar wel de eerste die bekend werd.
    Wat is origineel?
    Ooit schreef ik een sprookje over een lelijk eendje. Bleek op een bestaand sprookje te lijken. En ik heb toch pas op mijn 30e sprookjes leren kennen.
    Maar de kronkel van Dali is lastiger te kopieëren.

  5. EJW zegt:

    Je moet wel veel van vrouwen houden om zo’n kunstwerk te verzinnen

  6. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Of juist niet.

  7. Robert Kruzdlo zegt:

    Appelvrouw dat kan kloppen, soms heb je dezelfde ideeën die al lang bestonden, onbewust blijven en ineens naar boven komen zonder dat je weet dat je ze ergens hebt opgepakt, gezien of gelezen hebt. Toen ik gisteren in Amsterdam was – waar ik ben blijven hangen en de nacht door bracht bij een vriend – bespraken wij nu juist dit onderwerp: soms…, ben je je niet bewust van het feit dat je plagieert of iets nabootst. Het beste is gewoon alles op te schrijven in je eigen woorden!!!!

    Dat doe jij toch altijd, maar kunstenaars kunnen het wel eens expres doen.

    Ik ken trouwens nog een ander kunstenaar die zo’n werk heeft gemaakt, namelijk Tolman.
    http://www.ronaldtolman.nl/werk/sculpturen/
    Helaas de stoel van hem kon ik niet terug vinden. Komt nog.

    Gr

  8. Appelvrouw zegt:

    Robert, Ronald Tolman heeft mooie kunstwerkjes gemaakt. Ik ga eens wat vaker kijken.
    En wacht jouw vervolg nog af, met de stoel.

  9. jokezelf zegt:

    Intrigerend beeld.

Geef een reactie

