Nog wat uit Friesland

Hier nog even wat van mijn creaties.
Het is heerlijk rustgevend om te doen, kop leeg, zeg maar. Ik moest alleen niet zoveel willen!
Maar de naaiwerkjes krijgen al vorm (hoewel het me opvalt hoe vormeloos barbies zijn).
Al zou je dat bij dit setje nog niet zeggen, het truitje is nog niet klaar, maar het gaat om de intentie…

1- Fries- Miss Friesland

Dit is toch mooi? Vraag me wel af waar ze over praten.Friezen zijn vast geen mensen die over kleren praten.

02- Fries- Friezen rood wit

Dit jasje heb ik niet zelf gemaakt, alleen het pompebled er op geplakt. De broek is wel van mijn hand, moet de satijnband nog onder de naaimachine doorhalen, zit nog in een rijgsteekje.
Maar ik mag niet naaien, ik moet inpakken voor mijn vakantie naar Drente.

03- Fries- Friese Dokter

Bij de Klompenman in Zwolle (google maar op die naam als je belangstelling hebt) heb ik diverse klompjes gekocht, waaronder de Friese klompjes sleutelhangers, (eenvoudig los te maken) lang niet zo duur als bij het vvv (omdat ik een grotere hoeveelheid kocht was het in verhouding met verzendkosten goedkoper) deze passen erg goed, beter dan die met magneet.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Nog wat uit Friesland

  1. Wat maak je prachtige creaties Appelvrouw, een compliment waard.
    Je laatste foto vindt ik de mooiste, mede omdat hier de omgeving het minst rommelig is. Met een effen gekleurd stuk laken maak je al snel een mini studiootje voor je modellen. ze verdienen het echt.

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Op dit moment maak ik alleen een plaatje van mijn creatie, en de naaimachine doet functie als: zelfgemaakt.
    Maar verder ben ik het met je eens. Ik worstel al maanden met ruimte gebruik om iets neer te zetten. Schuine dakwand zorgt voor veel beperkingen, een laken kan ik nergens aan bevestigen.
    Ik heb wel zo’n mini studio gekregen (30 bij 30) maar die heeft veel beperkingen en kan ik ook niet goed kwijt. Ik wacht dus gewoon op een wonder dat het schuine dak recht wordt.

  3. Grutte Pier zegt:

    Laatste is wel iets voor Maxima, als ze bezoek brengt aan Friesland.

  4. martin zegt:

    Lekker vakantie in Drenthe. Veel plezier. Ben benieuwd of dat weer tot mooie saksische creaties gaat leiden. Of misschien wel tot een hunnebed in je studio.

  5. rikus zegt:

    Die vlag doet het hem

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Grutte Pier,
    Ohja, ik zal haar een tweet sturen.
    Wanneer komt ze naar Friesland?

    @ Martin,
    Ongetwijfeld wat vreemde creaties, het is naast Bargerveen dus ik heb genoeg te fietsen,
    als het niet glad is en vol sneeuw ligt tenminste.
    Ik heb wel eens twee zoete barbies op de keien gehad.

    @ Rikus,
    Ach,die was ik vergeten op de foto, maar heb ik ook al klaar, van die Friese vlaggetjes op een cocktailprikker.
    (of bedoel je die vlag op een modderschuit?)

  7. EJW zegt:

    Mooi genaaid. Fijne vakantie in Drenthe hopelijk word het nu eindelijk lente

  8. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dankjewel.
    Ik ga paashazen zoeken.
    Verder is het een vakantie zoals alle andere, daar.
    Lekker vrij, lente of geen lente, ik vermaak me wel met een tas vol naaiwerkjes en mijn laptop en fiets, en met HteD die me niet naar bed laat gaan met zijn gesprekken die op gang komen na middernacht.
    Maar thuis kan ik na een week wel weer uitrusten.

  9. reinejragolo zegt:

    Ik zoek nog iemand die stevige zakken in mijn jas wil naaien.

  10. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Daar zijn naaiwinkels voor. Ik naai niet meer voor anderen.

    Maar wat wil je allemaal in de zakken stoppen?

  11. reinejragolo zegt:

    Portemonnee/ multitool-zakmes/agenda/telefoon/2 zakdoeken/muts/handschoenen/borstel/
    pillendoos/2 pennen/krijtje/3 plastic zakken/sleutelbos/mapje bankkaarten e.d./oordopjes/
    2 brillen/zakje hondensnoepjes/suikerklontjes/melkpoederstaafjes/opvouwbaar bekertje/
    theezakjes en een thermoskannetje

  12. Appelvrouw zegt:

    Reine, van veel dingen begrijp ik de functie maar de borstel?
    Borstel jij onderweg paarden of honden?

  13. reinejragolo zegt:

    Ik vind het heerlijk om mijn haar te borstelen. De hond is gladharig en hoeft niet geborsteld te worden. Voor de paarden gebruik ik een roskam. Dat wordt me te gortig om in mijn zak te steken.

  14. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    ijdeltuit die zijn haar onderweg borstelt?
    ik heb bij de voordeur een spiegeltje, en een kam, voor het geval ik in die spiegel kijk en zie dat ik mijn haren die dag, en misschien zelfs de dag ervoor, nog niet gekamd heb.
    Kan me dus niet veel voorstellen bij een borstel op zak. Maar nu snap ik het.

  15. reinejragolo zegt:

    Als ik met deze kou mijn muts af zet is een borstel geen overbodige luxe.

  16. Appelvrouw zegt:

    Reine, muts?
    Oh, zo koud is het hier niet.
    Ik heb de afgelopen dagen resp. 30, 30 en vandaag 25 km gefiets, zonder muts. Vandaag had ik het zelfs warm. Maar misschien komt dat door mijn wilde bos haar.

  17. reinejragolo zegt:

    Als ik met een gevoelstemperatuur van min vijftien zonder muts de deur uit ga dan weet ik zeker dat ik de hele dag een stekende hoofdpijn loop. De keuze is voor mij dus snel gemaakt.
    Het was vandaag inderdaad al een stuk milder.

  18. Apiedapie zegt:

    Zou je voor mij een sokje voor mijn blackberry willen breien?

  19. Appelvrouw zegt:

    Apie,
    In breien is Catharina Anna Maria beter.
    Ik kan wel een flanellen hoesje en dekbedje maken voor je blackberry.
    Dan kan het tegen een stootje.

  20. wokkesplak zegt:

    Prachtige creaties ,zonder de pompeblêden was het niet zo vrolijk geweest….Mooie Meiden trouwens…

  21. Appelvrouw zegt:

    Wokke, pompeblêden fleuren het leven.

Geef een reactie

