Verliefd op een sok vol geld (uit 2007

Als men beweert dat geld niet gelukkig maakt, dan zeg ik: dat doet het ook niet voor mensen die het al hebben.
Toen ik wat extra kreeg werd ik heel blij.
Ik hou van geld,
want ik kan er geluk mee kopen, en lekker eten,
en hulpmiddelen, en onafhankelijkheid.

Er is alleen zoveel van dit alles in de wereld, dat ik gewoon niet weet wat ik zal kopen.
En omdat je tegenwoordig niet meer weet op welke bank je geld milieuvriendelijk bewaard wordt (in 2007 werden banken nog niet opvallend door zichzelf geplunderd) heb ik het van mijn rekening gehaald en in mijn sok gestopt. Die ik onder mijn kussen bewaar.
Iedere ochtend en avond pak ik de sok, voel er eens aan, en tel dan heel rustig iedere euro. Alle briefjes sorteer ik alsof het de eerste keer is.
Vraag me dan af wat ik er allemaal voor kan kopen. Zoveel prachtig geld!
En dan droom ik van al die mooie dingen,
van praktische dingen die mij helpen de lichamelijke pijn te verlichten,
en ik streel het geld,
zoveel geld!
sokgeld

Maar ik weet ook dat na het kopen van één stukje geluk mijn sok niet meer zo vol zal zitten en ik misschien dat andere leuk hulpmiddel niet kan aanschaffen.
Keer op keer besluit ik daarom weer om niets te kopen, maar nog even te wachten tot er nóg meer in mijn sok zit.
En nu zit er al zoveel in, dat ik het hebben van geld zo’n heerlijk verliefd gevoel vind, dat ik het niet meer kán ruilen voor iets anders.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Verliefd op een sok vol geld (uit 2007

  1. olijfje zegt:

    Dat ziet er fijn uit!

  2. Aad Verbaast zegt:

    Kun je zo’n sok ook witwassen?

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Olijfje,
    ja he, echt geld om mee te nemen op vakantie (naar Italië, bijvoorbeeld, en dan lekker ijs eten!)

    @ King Billy,
    Het was in 2007 al eng toen we hoorden dat de banken ONS geld staken in chemische wapens en andere onreine zaken. Maar nu is een oude sok misschien wel veiliger dan de bank.

    @ Aad,
    Nee.

  4. Met geld koop je geen geluk Appelvrouw. Gebrek hebben aan geld kan je geluksgevoel wel behoorlijk verpesten en veel stress opleveren.

    nog erger is om al je centjes jaar na jaar ongebruikt in die sok te laten zitten 😦
    Pluk de dag

  5. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Dat is persoonlijk. Ik koop wel geluk, als ik een mooie Friese lap stof koop waar ik barbie kleertjes voor kan naaien, of als mijn fiets kapot is en ik kan hem gewoon naar de fietsenmaker brengen en weer werkend terug krijgen, dat is voor mij geluk.
    Ik hoef geen grootse dingen, mijn broer bijv. kocht na 2 jaar weer een nieuwe auto van pakweg 30.000 maar werd er niet gelukkig van, omdat die oude auto van 2 jaar, ook prima reed en hij niet kan delen. Delen versterkt je geluk.
    Ik ben geen geld gewend maar heb ook nooit echt gebrek gehad om goed te eten.
    Wat ik heb is alles, daar moet ik het mee doen, het groeit niet, ik heb geen inkomen, op is op. Maar als ik het binnen de gestelde termijn op heb krijg ik niets.
    Tot op heden heb ik nog niets hoeven laten op financieel gebied, omdat mijn wensen aangepast zijn aan mijn vermogen, en ook aan mijn lichamelijke mogelijkheden.

  6. Lijkt me niet verkeerd om die sok nog even flink bij te vullen, en die andere, de linker of rechter ook, ik weet niet welke dit is. Voor je pensioen. Dan hoef je je onverkoopbare huis niet op te eten.
    Gelukkig heb je geen gat in je hand sok.

  7. Robert Kruzdlo zegt:

    …Vrouwtje. Is niet veel voor één sok. Wat doe je met die ander, vullen met Euro´s? Slapen op twee sokken voelt ook lekker. Je bent een tevreden mens, houden zo. Een bed vol gevulde sokken wordt slapen een onvergetelijke daad. Elk paar benut zou ik mijn bed niet uitkomen.

    Groet

  8. Appelvrouw zegt:

    Robert,
    Ik heb me neergelegd bij mijn situatie, mijn leven aangepast bij de mogelijkheden, dat maakt tevreden, in plaats van vechten (tegen de bierkaai) en zoeken (naar onmogelijkheden) en steeds weer teleurstellingen omdat het lichaam toch niet meer kan dan het doet.
    (het is natuurlijk wel theorie, soms valt het in praktijk niet mee om te jodelen)

    Bedankt voor je tip van een bod vol gevulde sokken, ga er meteen mee beginnen.

  9. Robert Kruzdlo zegt:

    Fijn dat je er min-of-meer tevreden bent. Ik ben een gebruiker van OxyContin en kan een beetje meedenken met je. Donald wist er alles van…, als ik nog zie hoe hij in een zwembad munten duikt dan krijg ik nog hoofdpijn.

    Groet

  10. Appelvrouw zegt:

    Robert, OxyContin heb ik ook nog liggen. Ik word er zo duf van dat ik van mijn bestaan geen weet heb dan heeft het betrekkelijke pijnvrije ook geen zin want je komt tot niets als je hoofd vol watten zit.
    Maar… je leeft.
    Vroems gebruikte het ook een tijdje maar had te weinig pijnstillend effect. Hij werd er zelfs niet duf van dus slapen ging er al evenmin op.

  11. Appelvrouw zegt:

    Ingrid,
    Ja ja… en dan wil je natuurlijk ook weten waar mijn kussen ligt.

  12. Geraden, appelvrouw. Gelukkig woon je met al dat spaargeld niet op Cyprus.

  13. Gelukkig heb je geen gat in je hand..eeh sok bedoel ik.

    Gister lukte me het maar niet om hier een reactie te plaatsen. Hopelijk nu wel.

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Ingrid,
    Of het hier beter is moeten we nog afwachten.

    @ Babbelegoegje,
    Je was in de spambak gekomen, raar he, daar wil ik je helemaal niet hebben.
    Ik vergeet er wel eens te kijken.

    Bedankt voor je tips, ik ga meteen die andere sok ook vullen.
    Mijn huis opeten? dat is niet erg, iemand moet het toch opmaken. Ik heb geen kinderen dus hoef niets na te laten.

  15. smijling zegt:

    heerlijk geniet maar van je sok er komen het jaar door zo vaak vreemde geld zaken voorbij dat je daar niet blij van kan zijndus geniet zolang het kan

  16. EJW zegt:

    ”Als men beweert dat geld niet gelukkig maakt, dan zeg ik: dat doet het ook niet voor mensen die het al hebben.” Daar ben ik het mee eens. Geld op zich maakt niet gelukkig. Ik ben gelukkig geweest.in een periode dat ik bijna niets had en ongelukkig toen ik goed in de slappe was zat. Als je eten en drinken, een dak boven je hoofd en verder de zaken die je nodig hebt kunt kopen dan heb je het goed.

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Smijling,
    Ik doe mijn best, dankjewel.

    @ EJW,
    Dat dak en eten en drinken zijn alleen te bekostigen als je inkomen hebt en je uitgaven niet hoger, dan is het geluk. Maar ik denk dat mensen zoeken naar verkeerde dingen. Geluk zit hem in besef, volgens mij. Tel uw zegeningen. Wat een oude wijsheden toch, ongelooflijke dooddoeners, mondsnoerders!

Geef een reactie

