Nutricia actie, jaren 70

Nutricia pop 2

Volgens de beschrijving is dit een pop voor klederdracht uit de jaren 70, een actie van Nutricia.
Er zitten zelfs patronen bij.

nutriciapoppatroon2
Ik kan mijn vreugde niet op!

U kunt haar nog kennen van een eerdere bijdrage van me
Ik heb haar toen weggestuurd omdat ik geen grote poppen wilde. Maar nu vond ik haar weer, helemaal nieuw in de koker.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Nutricia actie, jaren 70

  1. Leuk, ik verzamel al jaren oude poppen en het gezichtje komt me bekend voor maar ik geloof niet dat ik haar heb.

  2. Mark. zegt:

    Ben je weer aan het opruimen geslagen in je kamer en kwam je dit tegen in een vergeten hoekje ??Dus weer werk aan de winkel.

  3. reinejragolo zegt:

    Ik heb ook nog kopjes van Nutricia. Ik vind ze nog steeds puik.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Jeanine,
    Oh, ik verzamel niet, ik hamster.
    Ben vorige week in de kringloop Marion tegengekomen. Als ik niet wist dat het Marion was had ik haar zo laten liggen, niks aan die pop. Maar omdat het Marion is…

    @ Mark,
    Mijn leven bestaat uit voornamelijk opruimen, en in een half uur tijd kan alles weer overhoop liggen omdat ik iets niet kan vinden.
    Deze heb ik op marktplaats gevonden, niet in een hoekje. Alle hoekjes zijn al vol.

    @ Reine,
    Die ken ik niet, alleen chocolademelk.

  5. Anoniem zegt:

    Als je op klokkenkopjes nutricia googelt zie je de kopjes die mensen van boven 70 nog wel in huishebben.

  6. rikus zegt:

    Mijn moeder zaliger had er een kast vol van
    Ik weet eigenlijk niet waar ze zijn gebleven

  7. Een Marion wil ik ook wel:-)

  8. ehm en ik hamster ook, tja, ik kan het niet laten

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Gekeken. Hm. Niet mijn smaak, maar zou ze ook niet vervangen als ik ze eenmaal had.
    Jij bent boven de 70?

    @ Rikus,
    Zo raakt er heel wat weg.

    @ Jeanine,
    ๐Ÿ™‚ hebbert
    Ik wou nooit een Marion, maar ik las er wel over en ging toen eens op zoek.
    Snapte er echt niets van wat er nou aan die pop is hoor, die zachte beentjes waar je in kunt knijpen? Dat kan ik mijn eigen benen ook.
    Maar toen zag ik haar onlangs bij de kringloop voor een habbekrats.
    Dus ik ga maar even kleertjes naaien, en te koop aanbieden, want ze wordt mijn model.
    Mocht ik haar ooit verkopen dan ben je de eerst die het hoort, maar Marion is niet goedkoop!

  10. Traditionele Staphorster klederdracht lijkt me dan weer niet zo geschikt voor dit wereldse typetje ๐Ÿ™‚

  11. olijfje zegt:

    Oh, dat moet voelen alsof je een schat hebt gevonden. Met patronen! De kleren van toen zijn leuk, zo kleurrijk. Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien.

  12. EJW zegt:

    Mijn moeder naaide ook altijd van patronen. Ik begrijp niet dat ze er wijs uit kon worden. Heb het popje in het geheel gezien op je andere bijdrage. Het is een schatje

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Daar heb je denk ik gelijk in.
    Dus dat wordt weer een spijkerbroek.

    @ Olijfje,
    een beetje een schat, als je bedenkt dat ik haar twee keer eerder heb gehad, de eerste keer aan de kringloop gegeven, de tweede keer aan een fotovriend.
    de grootste schat vond ik echter de grote pocahontas, net als deze Nutracia, is zij ook 46 cm.
    Daar heb ik al een setje voor gemaakt. Naait veel makkelijker dan barbiekleertjes.
    Maar klederdracht volgens patroon is heel wat anders dan uit de vrije pols.
    Vaak worden poppen er zo gezapig van, vind ik.
    Voorlopig zal er nog geen klederdrachtjurkje komen. Ik moet iets voor de oude koningin en de toekomstige koning en koningin doen. Een cadeautje, de koningin heeft al die jaren zo hard gewerkt en haar leven opgeofferd voor ons, en zelfs tot ver na haar pensioengerechtigde leeftijd doorgewerkt, die verdient echt een cadeau! En uit beleefdheid, om geen scheve gezichten te krijgen, doe ik de toekomstige twee ook een kleinigheid.

    @ EJW,
    In de beschrijving van het patroon staat welke lijnen je moet volgen, de kleur en de patroon in de lijn… stippenlijntjes of langwerpige bijvoorbeeld. En er staat een nummer bij, dat is dan het voorpand of ander onderdeel. De eerste keer dat ik zo’n patroonblad zag werd ik wanhopig.
    Maar een naailesje in het buurtcentrum was genoeg om te leren patronen “lezen” overtrekken en uitknippen.
    De close-up is van de vorige, die had lekkere wilde krullen. maar de nieuwe heeft weinig krul in het haar, dat is wel jammer, die moet nog eens voor op de fiets mee, in de wind.

  14. Nja, wij hebben het op naailes gehad, patronen op het goeie lijntje uitknippen, op dubbele stof leggen, rijgdraad eromheen rijgen, doorknippen…in elkaar stikken met een naaimachine die het nooit doet.. en dan die mouwen, ik had haar naar de kringloop gebracht als ze hier de kast was uitgekomen.

  15. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    Wat een gedoe he. Eerder had je nog het radeerwieltje. Vreselijk, altijd de weg kwijt met dat ding.
    Ik rijg zelden, naai gewoon over de spelden heen, die ik er overdwars in steek.
    Het zijn allemaal handigheidjes, zoals die mouwen.
    Als ik nu nog niets voor mezelf maak haal ik een oude, lekker zittende broek of trui los en gebruik die als patroon.

  16. Aad Verbaast zegt:

    Ingewikkelde handleiding zeg. Kan er geen patroon in ontdekken. ๐Ÿ˜‰

  17. O ja, en die spelden allemaal. En we hadden een vierkant stuk blauwgrijs krijt, moest je ook nog op de stof de omtrek van het patroon tekenen. En ja, inderdaad altjd de weg kwijt, ๐Ÿ˜†

  18. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Deze is nog heel makkelijk, die uit damesmodebladen zijn pas echt moeilijk (om op patroonpapier de lijn te blijven volgen)

    @ Babbelegoegje,
    Blauwe en roze krijtblokjes is er toch? daar heb ik nooit iets van begrepen, al snel heb je een lijn van 1 cm breed.

  19. Ja, ik weet het ook niet meer hoor. Ik herinner me een vierkant hard plat blokje, dat blauwgrijzig was. Maar als ik aan die mouwtjes denk voor een jasje voor een barbie, o wat een gepriegel zal dat zijn…

Geef een reactie

