Lege zakken

blank

Aan de Paddepoelsterweg in Groningen:

Een lege zak
legezak

Nog meer lege zakken
legezakken

Hier plaats ik een link naar een paar kleurrijke beelden.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Lege zakken

  1. olijfje zegt:

    Hier in de straat, maar ook op het Krijtlandpad, vonden zoon en ik meerdere zakjes hondenpoep. Mensen nemen dus de moeite de poep netjes in te pakken om het dan aan de natuur te geven. Onbegrijpelijk vind ik dat. Mooie foto’s heb je gemaakt.

  2. Beetje droevig wordt je altijd weer van dit soort beelden, hoewel aan de bovenste toch een pleziertje aan voorafgegaan is

  3. Mark zegt:

    Sta steeds weer versteld waar jij oog voor hebt,er ontkomt je ook niks.Maar de mens van tegenwoordig is blijkbaar zo gemaakt of gevormd om alles achter zijn rug te laten slingeren.

  4. reinejragolo zegt:

    Zo te zien zijn het niet allemaal lege zakken. Lege koppen zou een passender titel zijn.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Olijfje,
    Als ik mijn deur open kom ik bij een groenstrookje,
    daar nemen honden de moeite hun behoefte achter te laten, maar niet in plastic zakjes.

    @ Henk,
    Inderdaad, droevig. Als er zoveel in dit gebied ligt waar weinig mensen komen, dan wil je niet weten hoe het elders is. (ik voeg nog een link toe)
    Of er bij de eerste foto een echt pleziertje vooraf gegaan is kan ik aan de zak niet beoordelen… misschien is het wel mislukt.

    @ Mark,
    Dat oog zit los.
    Het is echt heel erg hoeveel er rond gesmeten wordt alsof het normaal is.
    (ik heb nog een link toegevoegd waar je van schrikt)

    @ Reine,
    Over koppen valt te twisten.

  6. gnossie zegt:

    Wederom een maatschappelijk probleem wat veroorzaakt wordt door zakkenvullers.

  7. Appelvrouw zegt:

    Gnossie,
    Scherp gevonden.

  8. jokezelf zegt:

    Het is een groot probleem. Hoewel het in Amerika niet bestaat. Daar zijn niet of nauwelijks prullenbakken en moet iedereen zijn of haar eigen rommerl meenemen. En dat gebeurt dan ook.(waarschijnlijk vanwege de zeer hoge boetes die op het achterlaten van troep staan). Zou dat hier ook werken? Komt er in ieder geval veel geld in kas van de staat. :-0

  9. martin zegt:

    Een kapotje maakt meer stuk dan je lief is.

    Weg met de wegwerp boodschapen tussen, wegwerp aanstekers, wegwerp pennen, wegwerp inktcartridges, wegwerp mentaliteit, laat maar achter je kont op de grond vallen gedachte. Maar condooms voor hergebruikt dat hoeft dan weer neit, maar misschien van die vuilnisbakjes in de bosjes (vergelijkbaar met de honepoep voorzieningen).

    Leve het opvoeden van ouder en kind.
    Ach ja triest word je ervan.
    Wat gaan we er aan doen vraag ik me bij zo’n film dan af.

  10. fulpsvalstar zegt:

    appeltje, ik weet nog een veel legere zak:

    http://www.vacature.com/blog/hoeveel-verdient-eu-president-herman-van-rompuy

    De oen noemt zich president van Europa.
    Gelukkig is Europa geen staat en god (welke dan ook) verhoede dat zulks ooit zou gebeuren,
    Deze sierkurk met z’n schimmelnageltjes zou in dat geval nooit president van Europa worden.

  11. Apiedapie zegt:

    Heel triest en onze eigen schuld. Wie gebruikt er nooit plastic terwijl het niet echt nodig is? Nou dan!

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Joke,
    Weet je zeker dat het in Amerika niet bestaat? Mijn schoonzus woont er dus ik kan het zo navragen.
    Hier zijn ook weinig prullenbakken, maar of ze er wel of niet staan, de rommel ligt er desnoonds gewoon onder of een meter verderop. Blikjes en plastic…
    Hier is het ook strafbaar, maar wie bestraft iemand die in het bos een blikje weggooit?

    @ Martin,
    Ik heb er geen ervaring mee dat een kapotje meer stuk maakt… vind ze ideaal!

    Ik begrijp niet goed wat er mis is met je lege blikje mee terug te nemen, vol paste ie dook in de tas. Het valt me op dat vuilnisbakken weinig effecht hebben op rotzooi gooiers.
    het kost ook nog moeite om een meter naar die bak te lopen.

    Onze generatie is denk ik nog opgevoed met weinig weggooimateriaal.
    Wij (dat veronderstel ik) nemen ons thermoskannetje drinken mee, of hergebruiken het makkelijke plastic flesje meerdere keren. Mij lukt het niet om iets ind e natuur achter te laten wat daar niet hoort, papiertjes gaan gewoon weer in de fietstas terug. Ik heb er niet voor niets 4 van op mijn fiets.
    Helaas gaan we er niets aan doen, want het is al veel te laat.
    Misschien dat ze op scholen dit soort filmpjes kunnen laten zien, maar ik vermoed dat de jeugd dan alleen maar denkt dat het ver van hun bed is.
    Als ze op scholen al frisdrankautomaten hebben staan dan weet ik het ook niet meer.
    Als je je eigen kinderen al opvoed dat je vuilnis niet achteloos moet weggooien, worden ze uitgelachen door de andere kinderen, misschien zelfs gepest, en je weet wat het resultaat daar weer van is: een stille tocht.
    Wist ik maar een goede oplossing.

    @ Fulps,
    Tss. Het wordt steeds erger.
    Ik ben de echtgenote van Napoleon.

    @ Apie,
    Mijn schuld is het niet hoor.
    Ik gooi nooit iets naast mijn eigen container.
    Plastic tassen (als het niet anders kan, maar ik heb een katoenen tas in mijn boodschappen tas, en fietstassen, dus zelden plastic tassen nodig) plastic tassen worden hier herbruikt als vuilniszak. Je zult mij wel kunnen betrappen op gebruik van plastic in huis, maar niet op iets achteloos weggooien.
    Van mij zou het echt wel soberder mogen, al dat verpakte eten… denk aan tofu, groenteburgers, daar zou ik best mijn eigen pannetje voor mee willen nemen, maar zo wordt het niet verkocht.

  13. goodknight zegt:

    …gooi je rommel voortaan ergens anders…

  14. EJW zegt:

    Het is treurig. Wat die bovenste foto betreft: Als die vrouw aan de pil was geweest had het weer een zak gescheeld en was het zaad terecht gekomen op de plaats waar het bedoeld was.

  15. Appelvrouw zegt:

    @ Goodknight,
    Ook daar ligt al genoeg.

    @ EJW,
    Oh… wie zegt dat het een vrouw was?
    Weet je wat me vaak opvalt? ik heb nog nooit verpakking van condooms zien liggen. Zouden ze die wel in hun zak steken?
    Condooms vind ik ideaal. De pil dempte mijn libido (ha… is al ruim 30 jaar geleden dat ik die een half jaartje gebruikte).
    En tegen ziektes zijn ze ook prima.
    En tegen bevuiling, als de man zijn zaad in mij zou lozen zit ik er maar weer mee, waar moet ik het dan laten?

  16. martin zegt:

    Je zou het maar inslikken als vis en/of/later als vogel. Dat bedoelde ik verde is het even simpel als geniaal. Maar wel opruimen.

Geef een reactie

