Dol op fruit

Ik ben dol op fruit
dol op fruit-1-

Behalve op manderijnen
dol op fruit-2-

die rotten zo snel!
Dit is een dag later.
dol op fruit-3-

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Dol op fruit

  1. reinejragolo zegt:

    Als je een flinke keelontsteking hebt dan proef je het verschil niet zo.

  2. fulpsvalstar zegt:

    Mandarijnen ver van appeltjes bewaren.
    Even serieus, appels verspreiden een soort gas waarvan mandarijnen en sinaasappels gaan rotten.

  3. olijfje zegt:

    Fraaie foto’s van schimmel… hmm… fascinerend proces. Voordat ik het weggooi moet ook altijd even goed kijken naar het vergeten brood in het broodtrommeltje onderin een tas. Soms groeit er zelfs pluis en haren.

  4. goodknight zegt:

    …verrassing…
    …oogjes dicht en mondje open…
    …waar heb ik dat eerder gehoord…

  5. In het warme seizoen een eldorado voor vlinders en andere insecten 🙂

  6. Persoonlijk ben ik een mandarijnen freak. Al zijn tegenwoordig nog weinig mandarijnen met een echte mandarijnensmaak te vinden. Als ik een paar kilo koop zijn ze in no time op, dus van schimmel heb ik geen last.
    De bananen kan je ook beter uit de buurt van je andere fruit houden. Zij zorgen ervoor dat ander fruit sneller rijpt. Wel handig als je onrijp fruit koopt.

    Ik leg er zomers altijd de nog groene tomaten van mijn tomatenstruik bij de bananen, dinnen 48 uur zijn ze prachtig rood en rijp.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ja maar om daar nou op te gaan zitten wachten… dan blijft er niets meer van over.

    @ Fulps,
    Dat wist ik niet.
    Er lagen geen appels in de fruitmand.
    Meestal is het fruit snel genoeg op. Mandarijnen had ik van schoonmoeder, en ik lust die dingen echt niet. ManB wel… maar ja, dan moet ik ze wel eerst even voor hem schillen en in partijes verdelen, zoals zijn moeder nog altijd doet als je daar komt.
    En ik ben zijn moeder niet, dus blijven die dingen liggen.

    @ Olijfje,
    Oh prachtig! brood met grijze haren.

    @ Mrs.dBvZ,
    vies he.

    @ Goodknight,
    LOL.
    Maar dit moet wel andersom hoor, ik lust ze niet graag, ManB wel.

    @ Henk,
    In de zomer leg ik het buiten op tafel.

    @ Ina,
    Een paar kilo??
    Brrr.
    Over fruit heb ik nu weer wat geleefd, bananan apart houden, tenzij.
    Mooie tip van de tomaat die moet rijpen.
    De lekkerste tomaten uit eigen tuin. Lekker! Die zouden bij mij gauw op zijn.
    Daarom heb ik geen tuin.

  8. Een tomatenplant kan je overal kwijt. Hij had bijvoorbeeld de hele zomer naast je caravan kunnen staan. echt groeit overal zo’n ding. En altijd lekkere tomaten. Dan wil je die waterdingen uit de winkel eigenlijk niet meer.

  9. Appelvrouw zegt:

    Ina, wat een goed plan!
    Omdat ik van plan ben ook a.s. zomer er nogal eens op uit te gaan, en ManB gewoon staart naar de planten zonder er aan te denken ze water te geven, neem ik ze mee in een emmer.

  10. kitty zegt:

    Mandarijnen niet. Ik heb er juist 3 gegeten vandaag. Elke keer bij het wachten op de bus. mazzeltje ook. Ik vergat mijn paraplu in de bus van kwart voor negen ’s morgens en de chauffeuse van diezelfde bus om kwart over 8 ’s avonds had hem bij zich. 🙂

  11. Aad Verbaast zegt:

    Goeie tips van Fulps en Ina.
    Heerlijk die mandarijnen. Geen gedoe met zo’n vel wat je er zo af kunt halen.

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Kitty,
    Oh, een mazzeltje? Ik dacht dat je ging vertellen dat je de schillen op je hoofd had gelegd tegen de regen.

    @ Aad,
    Als je druiven eet heb je nog veel minder gedoe!

  13. mark zegt:

    Toch geef ik voorkeur aan pruimen boven al dit lekkers

  14. Haal dat op maar weg
    Doller fruit met schimmellust
    Bestaat er niet, toch!?

  15. Appelvrouw zegt:

    @ Mark,
    Ik vind boerenjongens wel lekker, zelfgemaakte dan… pruimen op sap zijn ook meer iets voor mannen denk ik.

    @ Artafterallart,
    🙂 Waar haal je het weer vandaan.

  16. EJW zegt:

    Mandarijnen zijn zeker van de AH. Die liggen in de winkel ook al een week

  17. Appelvrouw zegt:

    EJW, nee, ze zijn van schoonmoeder …

  18. Alynia zegt:

    Mandarijnen gaan hier gelukkig snel op, vriend is er gek op, en kiwi’s ook. Ander fruit moet ik echt opletten, want daarbij ben ik vaak de enige die het eet.

Geef een reactie

