Oud brood

Oud brood is voor van alles en nog wat bruikbaar.
blank
Zie hier:
oud brood met oude kaas en rijpe tomaten.
oudbrood

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Oud brood

  1. Aad Verbaast zegt:

    Over een paar dagen lopen ze zelf al naar de GFT bak

  2. King Billy zegt:

    Brandgevaar! Dekt de verzekering niet, als deze nog betaald kan worden met die nieuwe assurantiebelasting omdat Den Haag geld tekort komt.

  3. reinejragolo zegt:

    Waar is het dan bruikbaar voor?

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Als ik het in de schuur laat staan valt dat tegen hoor.
    Het brood heb ik daar een maand geleden al naar toe gebracht, want ManB vindt het niet goed als ik oud brood bewaar.

    @ King Billy,
    Is dit brandgevaarlijk?
    Geeft niet, ik heb toch geen inboedelverzekering.

    @ Reine,
    Om op een bord op tafel te zetten, ipv een bosje bloemen.

    @ Mrs.dBvZ,
    Nah, het was wel een ietwat naar gevoel in mijn neus, maar verder ziet het er toch prachtig uit?
    Een en al natuur.

  5. knutselsmurf zegt:

    Het is een mooi plaatje, al heb ik er wat gemengde gevoelens bij.
    Maar dat heb je vaker met kunst.

  6. Apiedapie zegt:

    Hmmm, verrukkellijk, het water loopt me in de mond! 😉 Goed heet afwassen dat bord!

  7. EJW zegt:

    Lekker ontbijtje, daar krijg je weerstand van. Kun je zonder das steppen.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Kunst is wat hoog gegrepen, al vind ik dat de natuur soms erg mooie kunstwerken creeert.

    @ Apiedapie,
    Als ik van delen hield nodigde ik je uit, maar ik geef niets weg.
    Het bord is heet gewassen, bedankt voor de tip.

    @ EJW,
    LOL
    Ja, als de sneeuw nou eens verdwijnt ga ik steppen!

  9. King Billy zegt:

    Overigens was de heilzame werking van de´afgeschraapte schimmels op open wonden al in de Middeleeuwen bekend. Sansom verwerkte dit in zijn romans, die zich afspelen ten tijde van de Tudors, toen Engeland nog grote delen van Frankrijk bezat en menige slag werd gestreden.

  10. Appelvrouw zegt:

    King Billy,
    Echt heilzaam of zoals in de oorlog door onderzoekende kampartsen werd gedaan, om het juist erger te maken om te zien wat er gebeurt?

  11. King Billy zegt:

    Echt heilzaam. De schimmel werd opgekweekt en als zalf gebruikt. Anti-bioticum. Zoals maden werden gebruikt om rottend vlees rondom wonden op te vreten. En holle giftanden van slangen werden gebruikt als primitieve injectienaalden.

  12. het blijft toch je voedsel, he
    en je maakt er zoveel schimmels blij mee
    met kinderen is dat toch anders 🙂

  13. Appelvrouw zegt:

    KingBilly,
    (wat weet ik toch weinig)
    Vroeger waren de mensen veel slimmer. Ik veronderstelde dat ze in de middeleeuwen vooral goed in martelen waren, maar er waren dus ook nog veel andere zaken waar ze goed in waren.
    Nu komen we niet verder dan een bakje water met visjes die ons eelt op eten, terwijl we nog geen kilometer lopen. Lui eelt.

  14. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Er zijn mensen die vogels, en vette ganzen en eenden voeren,
    ik de schimmels 🙂
    Zo is het maar net.
    Mijn kinderen heb ik blij gemaakt door ze niet maken. Ik ben de beste moeder van de hele wereld!

  15. knutselsmurf zegt:

    Kunst is een woord als een olifant. Ik heb niet kleiner.
    OK, er zit geen museum omheen, het is geen 2 x 3 m, je hebt niet op de kunstacademie gezeten, niemand kent je of betaalt je en ik ben geen Jezzebel.
    Maar je krijgt een bepaalde boodschap in mijn onderbewustzijn.

  16. Appelvrouw zegt:

    Kunst zegt mij niets. Gisteren zag ik een uitzending van Metropolis, de penisschilder.
    Gek gezicht een vent die in zijn blootje met zijn ding op een doek staat te schilderen.
    Schildering best mooi, en beslist kunstig om er dan geen abstractie van te maken, maar wat nou precies de meerwaarde van de penis is? Altijd bij de hand?
    Kunst is inderdaad een woord, en als je techniek beheerst scheelt dat in je mogelijkheden te creeeren wat je in gedachten hebt. Maar daar hoef je beslist geen jb voor te zijn.

  17. martin zegt:

    Appelvrouw wil je kijken of je nu kan reageren? Ik heb er een programmaatje op los gelaten dat intense debate heet. Dus dat beloofd wat. Binnenkort is alles weer anders las ik tijdens mijn tochten door de virtuele wereld op zoek naar een oplossing. Schimmel dat begrijp ik.

    Hier nog steeds last van blauwalg. Dat krijg je binnen als je vissies houdt en je krijgt het nooit meer weg. Het is 3,5 miljard jaar oud, doet niet aan kunst, heeft geen eelt, maar is sterker dan het donker en overleeft verkeerde mineralen. Dat is wat het doet: leven.

  18. Appelvrouw zegt:

    Martin, het is gelukt bij je te reageren.

  19. kitty zegt:

    je bent voornemens iemand te vergiftigen?

  20. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Ik hoefde niet lang na te denken,
    minister Kamp lijkt me een geweldig object om dit voor te schotelen.

  21. cornutus zegt:

    Ziet er niet verkeerd uit! De eerste keer blauwe kaas eten was ook even wennen.

  22. Appelvrouw zegt:

    Cornutus,
    Schimmelkaas eet ik niet hoor, blauw, geel, noch groen. Brr.

Geef een reactie

