Groningen zonder sneeuw

Omdat we nog steeds geen Elfstedentocht op tv kunnen kijken heb ik het ding maar weggegooid.
groningensneeuw1
En de fiets gepakt op zoek naar de winter.
Hier het jaagpad.
groningensneeuw2
Dat loopt langs het Reitdiep.
groningensneeuw3
Ha! Een bevroren sloot.
groningensneeuw4
Een vreemd voorwerp.
groningensneeuw5
Op het Sprikkenburg (dat is de naam van het pad) langs Van Starkenborgh kanaal belandde ik in een sneeuwstorm. Ik kon mijn ogen niet open houden omdat de vlokken, die wel hagel leek, in mijn ogen sloegen.
groningensneeuw6
Me omdraaiend zag ik het pad vanaf de andere kant, ook mooi he!
groningensneeuw7
En toen kwam de zon door en was er geen sneeuw meer.
Gelukkig!

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Groningen zonder sneeuw

  1. reinejragolo zegt:

    Ik maak nu elke dag een prachtige wandeling op het rijkbesneeuwde jaagpad van de Kromme Rijn. Maar het Rijtdiep mag er ook wezen hoor.

  2. Hoe kan je daar nou een ommetje maken,
    of is er ergens een tunnel?

  3. De twee laatste foto’s zijn voor mij de mooiste met hun lijnen die aan de horizon op één punt samenkomen. Dat noemen we ook wel “dieptetrekkers”

  4. Henk zegt:

    Mooie serie

  5. Aad Verbaast zegt:

    Geen ijs te bekennen in het kanaal. Heb je al ontdekt waar ze die antivries er in gooien?

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ik stik van jaloezie! Lekker wandelen in de sneeuw.

    @ Artafterallart,
    Er zijn daar bruggen maar was in mijn route niet nodig.

    @ Henk J,
    Dat effect doet het hem, ik heb diverse van dergelijke foto’s.

    @ Henk,
    Dankje.

    @ Aad,
    Nee, misschien bij de haven.

  7. EJW zegt:

    Een beetje sneeuw zie ik toch wel. Toch zonde dat je die tv hebt weggegooid, de elfstedentocht kan nog komen, De tv heeft veel weg van de zinkende Titanic. Mooie foto’s, zo kom ik virtueel ook nog eens in Groningen.

  8. Appelvrouw zegt:

    EJW, die sneeuw kwam door die sneeuwstorm toen ik daar fietste… Ik zou tenminste niet weten wanneer het eerder heeft gesneeuwd.
    De tv lijkt op de Titanic? Kan best hij zit denk ik ook vol mensen, als je op een knopje drukte (toen dat nog kon) kwamen er altijd mensen in beeld.
    Dank voor je virtuele bezoek aan Groningen

  9. mark zegt:

    Wat kan Groningen toch mooi zijn……..maar een Elfstedentocht rijden ze alleen in Friesland.
    En bovendien is het veel leuker om er zelf bij te zijn(als toeschouwer) dan het te zien op de tv

Geef een reactie

