Ik ga er flink aan steppen in 2013

Het is nu genoeg geweest met dat geluier!
Steppen zal ik, als vanouds, 10 km iedere ochtend. Niet klagen maar doen!

step1

En even pauzeren en denken aan Vroems, hoe we samen stepten en gek deden, dansten op de step, truukjes uithaalden, en hij zelfs achterstevoren de heuvel op en af ging. Of op zijn hurken zittend op de treeplank sjezend de heuvel af.
In plaats van rouwen wordt het tijd om te herinneren, alle fijne dingen die we samen deden. Om te beginnen het steppen, want dat was, op liefhebben na, het eerste wat we samen deden.

step2

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Ik ga er flink aan steppen in 2013

  1. luuk1945 zegt:

    Zo gezegd, zo gedaan(?) πŸ™‚
    Mooie step trouwens!!

  2. reinejragolo zegt:

    Maar Appelvrouw!
    Laat rouw zich dan sturen?

  3. Mark zegt:

    Ik zal je vast gaan aanmelden voor de Step Elfstedentocht…zal dan aan kant staan om je aan te moedigen
    Moet zeggen dat dit een super goed voornemen is voor 2013 !!!

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Luuk,
    Jahoor, ik ga het echt doen, zolang mijn lichaam het toestaat, want die geeft wel eens teveel pijn en beperkingen om verder dan 2 km te komen.
    Ik heb er altijd van genoten, jarenlang deed ik het iedere dag.
    Toen Vroems ernstig ziek werd had ik geen energie meer en het jaar na zijn overlijden heb ik het wel geprobeerd maar kreeg de gang er niet in. AFgelopen jaar was nog zwaarder.
    Maar dat hoeft niet zo te blijven, steppen is zo fijn. Vroems en ik hebben het heel vaak samen gedaan.
    Het is een echte kickbike! (www.kickbike.nl) ik heb er twee en hoop nog altijd een stepvriendje te vinden die de winter geen beperking vindt.
    Ooit vond ik iemand… 140 kilo woog ie. En dat vind ik een heleboel kilo’s teveel voor mijn step.

    @ Rein,
    Nee rouw laat zich niet sturen, mijn beleving is dat het fases zijn.
    En misschien kan ik de volgende fase zelf richting geven.
    Ik doe mijn best.

    @ Mark,
    Die tochten worden gehouden. Toertochten. En er zijn stepclubs. Ik wilde er wel bij, maar ze hebben een niveau wat ik niet kan bijhouden. Gezien mijn beperkingen moet ik de mogelijkheid hebben te pauzeren, het langzamer aan te doen of een stukje te lopen. Het leek me altijd zo leuk, ik was dan ook van plan ooit eens met zo’n toertocht mee te doen, maar ja, mijn hoofd en mijn lichamelijk hebben niet altijd dezelfde wensen.

    Vraag me over een week nog maar eens of ik al begonnen ben. Komende dagen zit het er in ieder geval nog niet in.

  5. Blewbird zegt:

    Prachtig beeld! Ik heb een keer op zo’n ding door Amsterdam gereden, tijdens een uitstapje met de collega’s en heb nu dus een beetje idee van hoe zwaar het is. Belangrijk: af en toe van been wisselen!

  6. fulpsvalstar zegt:

    Ik wil je niet op gedachten brengen maar je hebt ze ook met electromotor

  7. galmiers zegt:

    Ik zal wel weer de laatste zijn die ooit zo’n ding gezien heeft.
    Misschien kun je een step-in organiseren met anderen.

  8. Een positieve instelling is het halve werk Appelvrouw.

    Fijne jaarwisseling voor jou

  9. Appelvrouw zegt:

    @ blewbird,
    OP een kickbike?
    Er zijn er die zwaarder gaan, deze is lekker licht, vind ik.

    @ Fulps,
    Jawel, maar dat is geen steppen meer, niks aan.
    Je mag daarmee waarschijnlijk in Nederland niet eens op de openbare weg.

    @ Galmier,
    Je bent vast niet de laatste niet. Ze zijn niet standaard in het straatbeeld.
    Erg jammer!Zou ook een goed vervoermiddel zijn voor Islamitische vrouwen die van hun man niet op een (fiets)zadel mogen zitten uit jaloezie.

    @ Henk,
    Dankje.
    Jij ook.
    Hier ging het al bijna mis met vuur, ophet kruispunt een enorm vuur, huizen hoog, met deze wind… dood eng. En mensen bleven er maar troep op gooien.Gelukkig kwam toen de politie, en daarna de brandweer, en toen de gemeentereiniging.
    Jammer dat ze het klootjesvolk niet hebben meegenomen met de rommel.
    En wij maar weer betalen, want dit soort vervuilers worden hier niet op afgerekend.
    Je wordt hier helemaal gek van de bommen. Nee hoor, een goede jaarwisseling heb ik hier niet.
    Wat mij betreft: pas als het 2 januari is durf ik het raam weer uit te kijken.

  10. EJW zegt:

    Het is een mooie, al lijkt het of ie door zijn frame gezakt is. Dat komt waarschijnlijk door die man met zijn 140 kilo. Hoop dat het herinneren het rouwen meer en meer overneemt in 2013. Dank voor je trouwe bezoekjes die ik altijd waardeer. Een goed 2013

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    het is inderdaad een mooie, ze zijn mooi bedoel ik, want ik heb twee precies dezelfde.
    Maar niet doorgezakt hoor, tenzij het onder mijn gewicht is…
    Dankje voor je reacties.
    En ook ik waardeer jouw reacties en wens je ook een goed jaar.

  12. Nanda zegt:

    Een mooi voornemen. Sterkte, meid!

  13. Aad Verbaast zegt:

    Flitsend ding! “op de step, op de step, ik ben zo blij dat ik ‘m heb”.

    Als je dat vandaag ook volhoudt, dan kan je in ieder geval zeggen dat je twee jaar gestept hebt. In 2012, en 2013.

  14. Aad Verbaast zegt:

    En natuurlijk de allerbeste wensen voor 2013!

  15. knutselsmurf zegt:

    Ik heb er 1 keer een gezien. Hij zag er vrij high-tech uit. Een iets te zware collega was een fanatieke stepper. Hardlopen zou hem zijn knieen kosten, maar steppen kon hij als de beste.

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Nanda,
    Dankje

    @ Aad,
    Mooi he. Mooie mensen hebben mooie dingen, zeggen ze.
    In 2012 heb ik niet gestept, als ik het me goed herinner.

    Knutselsmurf,
    Ik kan ook niet lopen, over hardlopen hoef ik niet te denken, gewoon naar de bushalte lukt me al niet. Mijn actieradius ligt nauwelijks op 100 meter, liever hou ik het veilig op maximaal 50.
    Maar steppen gaat redelijk, het geeft ook wel pijn maar het leverde tot op heden genoeg plezier op om die pijn te tolereren. Ik doe het alleen voor mijn plezier.
    Die collega hoeft niet hard te lopen, snelwandelen is al veel beter voor de gewrichten.
    Maar steppen is natuurlijk feest.

  17. jokezelf zegt:

    Wat een geweldig ding, maar het lijkt me heel zwaar om te doen. Ik heb wel eens een groepje steppers gezien in de duinen, er waren maar enkele steppers die reden alsof het geen moeite kostte. De rest werkte zich in het zweet (wat natuurlijk wel goed is voor de conditie, dat dan weer wel). Ik denk dat ik het bij mijn ouwe trouwe fietsje houd. Lekker zitten en toch bewegen. Niet zo stoer als echt bewegen op de step, maar toch.
    Goed 2013 gewenst.

  18. Appelvrouw zegt:

    Joke,
    Jij ook een goed 2013.
    Steppen is niet zo zwaar, als ik het met mijn half gehandicapte lijf kan…
    Ik kan me ook niet herinneren dat ik het in het begin zwaar vond. Maar de duinen in… dat is ook een heel andere zaak. Daar ga ik niet naar toe, dat is mij ook wel te zwaar. Hier op het vlakke land is er echter geen enkel probleem.
    Fietsen is ook lekker maar eenzijdiger bewegen. Ik doe niets voor mijn conditie, alleen maar voor het lekkere. En steppen is echt lekker speels.

  19. olijfje zegt:

    Ha, ik heb ‘m gevonden: je step Wow. Nog eens even goed kijken. Wat een prachtding. Kan je echt tien kilometer, iedere dag?

  20. olijfje zegt:

    Jammer dat die Ton te klef was voor de step, trouwens. Hij heeft er niets van begrepen. Eerst steppen en dan verder zien. ‘Knuffelen’ is zo’n woord dat alleen kinderen mogen zeggen, vind ik.

  21. Appelvrouw zegt:

    Olijfje, helaas kan ik het momenteel niet. Ik wacht iedere dag op het moment dat ik het wel kan.

    Tot Vroems’ diagnose, in nov.2009 ging ik iedere dag 10 km, soms samen met hem, tot begin 2009 kon hij het nog, daarna was iedere mg energieverbruik een uitputtingsslag voor hem, maar toen we het nog deden was het vaak, “dansen op de step”. We hebben veel pret gehad.
    Daarna heb ik niet veel meer gestept omdat het “zorgen (maken) mij ook zoveel energie kostte.
    En daarna ging het lichamelijk wat slechter, ik zak sinds een paar maanden soms door mijn heup.

    Toch wil ik graag steppen en ga ik ook wel weer beginnen. Er zal alleen eerst iemand mee moeten voor als het toch mis gaat en ik kan zien wat ik aankan. Het is een niet al te sterk excuus, want als ManB thuis is, kan ik ook alleen en hem bellen als het niet lukt.
    (mocht je denken: waarom gaat hij niet mee… nou, hij moet werken, iets ander doen, is vrij, heeft de heel week al zoveel beweging, of vindt het te koud)

    Maar na het steppen heb ik geen zin meer in iets euh… jeweetwel. Ik kan maar van 1 ding genieten en wil er ook van nagenieten πŸ™‚ dus ook van steppen.

  22. olijfje zegt:

    Het klinkt heerlijk, dat steppen, beter dan seks… ik hoop dat je heel binnenkort op je fraaie step door dat vlakke land zoeft.

Geef een reactie

