Friesland (gemaakt door Vroems

Regelmatig kijk ik naar de SD kaart van Vroems, waarop de laatste foto’s staan die hij maakte.
Deze foto is van december 2009. Ik probeer de snijdende pijn weg te denken, het was nog geen maand na zijn kankerdiagnose. En nog, of toch, maakte hij grappige foto’s, en tekende zelfs een smiley op zijn beslagen keukenraam en maakte daar een foto van. Helaas werd het een half jaar later steeds moeilijker om die lach te bewaren.
Ik zou de smiley graag laten zien, maar ik wil hem nog voor mezelf houden. Een lach heb ik soms ook hard nodig.
Soms vraag ik me af wanneer rouw echt over gaat. Maar zolang het pijn doet hou ik van hem.

Deze foto is ook een lach. Hij past wel bij mijn motto: “eigen land eerst”.
Geen idee wat er verder achter zit, of het boerenkunst is of een toeristische route, Vroems kwam het onderweg tegen.
DIGITAL CAMERA

Na wat piekeren heb ik het vermoeden dat het is n.a.v. de campagne: koeien terug in de wei.
Omdat er steeds meer boeren zijn met mega stallen die geen tijd meer hebben om de koeien de wei in te doen.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Rouw, Vroems en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Friesland (gemaakt door Vroems

  1. goodknight zegt:

    …pijn en fijn verschilt maar 1 klein lettertje,
    maar zijn toch een wereld van verschil…
    …aan een rouwperiode is gelukkig geen tijdslimiet verbonden…
    …oranje boven rood wit blauw ik hou van jou…

  2. Mark. zegt:

    Us Heitelan…..een plek waar jij vaak aan terug denk….soms met een lach ……dan weer met een traan…..maar wees er ingesterkt dat vroems dit stukje land bekeek met een brede lach.

  3. Ik heb geen idee wat de betekenis is van het door vroems gefotografeerde tafereel maar de driekleur komt er goed uit temidden van een flinke sneeuwbui.

    Volgens mij is er geen wet die iets vertelt over een bepaald rouwlimiet, die bepaal je zelf

  4. EJW zegt:

    Mooie foto met die kleurige vlaggetjes in het witte landschap. Verder moelijk om de juiste woorden te vinden. Alleen dat Ik je een nieuwjaar wil toewensen met wat minder pijn

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Goodnight,
    Sommige pijn is zelfs om te zetten maar zielepijn niet.
    Maar als ik me maar voorhou dat ik alles gedaan heb wat ik kan.
    Dat scheelt wel een beetje.

    @ Mark,
    ’t Heitelan…
    Ik denk aan het hondendorp waar Vroems woonde, het barstte ervan,
    en de eigenaars vonden dat die beesten moesten blaffen, want wat heb je aan stille beesten?
    Blaffende honden zijn blije honden, zei de buurvrouw eens.

    @ Henk,
    Ik heb nagedacht wat het kon betekenen, ook gezien de vlaggen.
    In Friesland zie je Friese vlaggen.
    Het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat het gaat over een campagne:
    koeien terug in de wei.
    De vlag bedoelt als typisch Hollands plaatje.
    Dit omdat er steeds meer boeren hun koeien zomer en winter in de stal houden.

    Rouwen gaat bij mij in fases. Waarschijnlijk bij iedereen.

    @ EJW,
    Dankjewel, EJW.

  6. goodknight zegt:

    …geef(ut)(um) ’n vaste plek in jouw hart…
    …en vervolg jouw eigen mooie weg…
    …laat de zon iedere dag op je stralen…

    xxx

Geef een reactie

