zwarte pietenvrouw

Toen zwarte piet jaren geleden ontdekte dat hij in een verkeerd lichaam is geboren heeft hij een transformatie ondergaan en is sindsdien een piet met borsten.
Ook is hij geen hij meer maar een zij.

Momenteel zul je daar niet veel van zien want het is iets te koud.
Maar hier kun je haar zien in vrije tijd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op zwarte pietenvrouw

  1. reinejragolo zegt:

    Dit begint op een Appelpietjesfoto te lijken.

  2. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    ’t Is ook een inspiratiebron.

  3. joost tibosch sr zegt:

    Was 40 jaren lang Sinterklaas. Mijn kinderen, jajaja, wisten toen niet dat ik Sint was, maar zagen meteen dat sommige Pieten borsten hadden. Afgeschimmeld en afgemijterd kon ik ze dus ook meteen goede voorlichting geven over zwarte en blanke ombouw van man maar vrouw. En dat was dus al jaren geleden. Zo zie je maar hoe voorlijk de oude Sint is.

  4. EJW zegt:

    Het zou zomaar kunnen dat de pieten in mijn verhaal ook omgebouwd zijn. We weten het niet. Wat ik wel zeker weet is dat het eigenlijk blanken zijn. Ik heb nog nooit een zwart medemens met een witte rand in de nek gezien. .

  5. joost tibosch sr zegt:

    EJW Je moet van vroeger nog weten dat zwartepieten zwart zijn en niet blank. Je bent blijkbaar zo oud dat je al te veel, en natuurlijk weer blanks, ziet. Als je niet oppast, ga je je geloof nog verliezen! In alle drukte toch ff speciale pastorale aandacht voor jou. Sint

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Joost,
    40 jaar! en dan afgeschimmeld voorlichting geven. Dat mag je met recht voorlijk noemen.
    Is Sinterklaas een beroep?
    Mijn vader is ook eens sinterklaas geweest, ik nog geloofde dat liegen een foute gewoonte was.
    Maar toen hij het verhaal van zwarte piet die door de schoorsteen in de puddingpan belandde…
    en door de kok werd afgelikt,
    toen herkende ik hem, want dat verhaal kende ik al van de keukentafel.
    Je begrijpt dus dat ik alleen daarom al altijd geloofd heb dat Piet een man was.
    En sindsdien loog ik alles aan elkaar want volwassenen vertelden veel gekkere leugens.

    @ EJW,
    Maar als je naar de foto kijkt waar ik een link van geef dan zie je toch ook wel wat witte randjes.
    Ik heb zelf nog nooit een zwart mens in zijn/haar nek gekeken.
    Jij wel?

  7. EJW zegt:

    @Joost alias de sint, Er is een hap uit me geheugen sinds ik met de roe heb gekregen. Maar nu u het zegt daagt er weer iets.
    @Appelvrouw, Ik heb wederom gekeken maar zie alleen het oogwit. Ik heb ook nog nooit een zwart mens in de nek gekeken. Maar die pieten van mij hadden zo’n groot randje dat het al opviel toen ze bij de deur stonden.

  8. Op een paar borsten meer of minder komt ’t niet aan hoor 🙂

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Je weet wel,
    Oh, wat een wereld!
    Hebben die pietinnen bij jou ook een roe?
    Dat lijkt me best spannend, dat je bij sinterklaas moet komen,
    en die zegt dat je stout geweest bent. En je weet dat hij gelijk heeft.
    En dan moet je over zijn knie, en zwarte piet moet de roe… nou ja, maar niet als het een pietin is, die hebben geen roe, dat is ook zo.

    @ EJW,
    Waarschijnlijk ben ik in de war met een volgende foto op die site.

    @ Henk,
    Ik vind zelf twee echt wel genoeg!

    @ Je weet wel,
    Dat liedje over zwarte piet met witte borsten en een rode tampon?

    Ik kan heel goed zingen!
    Op school was ik de beste in playbekken en in de kerk zong ik uit volle borst.
    Toen ik dat tijdens gitaarles probeerde te evenaren zei de leraar dat ik beter mijn mond kon houden. Sindsdien playbek ik maar weer.

  10. Pingback: Sinterklaasliedjes blijven dubbelzinnig | Appelvrouw

Geef een reactie

