Met schouder en heup (klussen) 2001

De kast is mooi geverfd, maar als je de la opentrekt is het geen gezicht, zo ongeverfd.
Dus dacht ik: kom, laat ik de zijkanten van het laatje ook mooi schilderen. Net zoals binnen en achter en onderkanten van een kast, dat hoort er allemaal bij voor mij.
Maar nu krijg ik het laatje er niet meer in.
Wat nu?
Eerst maar eens wat schuren met een grof papiertje.
Daarna wat wonderolie op de zijkanten van de la.
Vervolgens tot tien tellen.
Diep zuchten,
en dan het laatje in de kast steken.
Jaaa, het lukt… hij gaat er in.
3cm slechts, daar blijft ie al weer steken.
Doorduwen, met mijn schouder er tegenaan hangen.
Jaaa, het lukt… hij gaat er verder in.
Nu zit hij er wel 10cm in.
De andere 10cm steekt nog uit.
Nog wat wonderolie aan de kast want dan glijdt het beter.
Doorzetten nu.
Met mijn rechterheup er tegen aan duwen…
nog meer schrap zetten…
Jaaa? Jaaa?
Gaat-ie?
Oef… centimetertje.
Hij steekt nog steeds uit, en ik krijg hem niet verder.
Misschien moet ik hem er weer uit halen en harder schuren, of afbijtmiddel?

Maar zal ik je nu eens wat vertellen?
Ik krijg het laatje er niet meer uit, muurvast zit ie.
Muurvast.
Daar gaat al mijn mooie schilderwerk.
Nog maar eens een keer heel diep zuchten,
en dan een oplossing bedenken voor dit probleem.
Zal ik het uit stekende deel er afzagen?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Met schouder en heup (klussen) 2001

  1. Aad Verbaast zegt:

    Je kan ook de kast met brute kracht uit elkaar slaan, en nadat de la dan vrijgekomen is, de kast weer in elkaar lijmen/spijkeren met wat opvullapjes tussen de planken zodat er meer ruimte ontstaat voor het laatje.
    “Aad weet altijd raad!”

  2. kitty zegt:

    Nee. Tik zachtjes met een hamer de la vanuit de binnenkant van de la er weer uit.
    Waarom moest die kast geschilderd? Was ie niet al af?

  3. reinejragolo zegt:

    Leg de kast op z’n achterkant en giet maar verfoplosmiddel rond de lade.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Dat klinkt echt zoals ik het ook zou doen, dan past ie tenminste helemaal niet meer!
    Bedankt voor de leuke raad πŸ™‚

    @ Kitty,
    Er is nooit iets af, zo’n reclame zag je eerder van Gamma: een eigen huis isnooit klaar.
    Zo is het met interieur ook als je oud goed wilt herstellen.
    Als ik jouw tip zou opvlogen vliegt het frontje eraf. Zachtjes tikken heeft geen zin.
    Soms moet je rammen.

    @ Reine,
    Dan kan ik daarna meteen een nieuwe vloer leggen?

  5. Nanda zegt:

    Hoe is het mogelijk? Het kan toch niet niet meer passen vanwege een likje verf?
    Maar blijkbaar dus wel. Bizar.
    Wel weer leuk blog-material πŸ˜‰

  6. goodknight zegt:

    …stop meteen met klussen…
    …doe al je gereedschap in die kast…
    …sluit deze af en gooi de sleutel ver weg…

  7. kitty zegt:

    Onze kasten waren altijd al geverfd :~

  8. fulpsvalstar zegt:

    Hij was
    goed pas

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Nanda,
    Helaas maakt die mm verf wel iets uit.
    Vraag je man maar eens, die weet vast wel hoe bizar dat is.

    @ Goodknight,
    Alles in het laatje, op de hamer na en dan dichtslaan?
    Ik ben ook bang dat dat de enige oplossing is want klussen en ik gaan niet samen.

    @ Kitty,
    Dat is veel handiger!

    @ Fulps,
    dat was hij inderdaad.

  10. Doe maar zegt:

    Ik denk zelf dat je waterverf had moeten gebruiken ,dan had je in dit geval er een klein laagje kunnen afwassen zodat het laatje wel zou passen

  11. Ik vraag me toch af wat voor dikke klodders verf je erop hebt gekwast dat een laatje erdoor hartstikke klem komt te zitten appelvrouw

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Doe maar,
    Achteraf had ik het helemaal niet moeten verven πŸ™‚

    @ Henk,
    Nee hoor, ik schilder altijd heel dun en doe liever een laagje extra, heb de pest aan druipers en klodders. Daarom heb ik ook de schuurmachine op het werk van een blogger gezet die hier eens kwam helpen schilderen, een grote rotzooi met druipers en uitstrijkers. Daar heb ik echt een hekel aan. Maar bij laatjes moet je niet schilderen, weet ik nu. Net als luiken van het knieschot, die passen nu ook niet meer 😦

  13. Doe maar zegt:

    Denk dat je nu alles uit de kast moet halen om het weer goed te krijgen….ook het laatje

  14. Appelvrouw zegt:

    Doe maar,
    Maak het me maar moeilijk!
    Ik ga een klusjesman zoeken, of de kast weggooien

  15. Anoniem zegt:

    En denk je al een geschikte klusjesman te hebben gevonden….misschien een stage loper een goed idee

  16. Appelvrouw zegt:

    Anoniem, je weet pas of iemand geschikt is, als hij klaar is.
    Stagelopers moet ik niet, de tijd dat ik mannen wegwijs maakte ligt achter me. Ze moeten maar eerst bij een ander in de leer.

Geef een reactie

