Ik ben verslaafd

Nog verlangend naar slaap loop ik blootsvoets naar de koelkast.
Twee dagen geleden heb ik brood gegeten en daar ben ik nog doodop van.
Desondanks wil ik weer brood, met roomboter zo dik als een halve snee brood, en kaas met het mes gesneden.
Maar ik mag geen brood, al jaren niet, en soms verlang ik er zo erg naar dat ik naar de natuurvoeding winkel fiets voor een half witbrood, ongesneden. En dan zet ik het mes er in zodat ik een snee brood heb die drie keer zo dik als die dunne kleffe gesneden stukken waar je de krant doorheen kunt lezen.
Maar mijn fiets krijgt momenteel een grote beurt (ja, ik zorg beter voor mijn fiets dan voor mezelf, ik weet het), die kan me nergens naar toe brengen.
Dus sta ik ontevreden voor de koelkast.
Ei… bospeen, restje broccoli van gisteren, koolrabi, komkommer, tomaten, kaas, gerookte zalmfilet.
Ik smijt met tegenzin maar wat bij elkaar in.

Gatver! Ik ben toch niet geboren als grazer of knaagdier.
Het komt me de strot uit na al die jaren.
Wat is het leven eenvoudig als je iedere ochtend je sneetje brood uit de kast pakt.
Ik probeer echt iedere dag te stoppen met eten, maar ik ben verslaafd, ik raak er niet vanaf.
Iedere ochtend sta ik weer voor de koelkast met dezelfde vraag: wat zal ik nu weer eens eten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Ik ben verslaafd

  1. goodknight zegt:

    …ik ook…

  2. Ik vind brood helemaal niet lekker…

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Goodknight,
    vertel!

    @ Beeldsprekers,
    gewoon brood van de bakker of supermarkt is ook niet lekker.
    Maar zelf gebakken, of van de natuurvoedingwinkel vind ik wel goed smaken.
    Eerder het volkoren van de natuurvoedingwinkel met gemengde notenpasta… verrukkelijk!
    Heb jij een goede broodvervanger of eet je pannenkoeken πŸ™‚

  4. EJW zegt:

    Dat is lastig dat je geen brood mag. Vooral s’morgens want ik moet er niet aan denken om met trostomaatjes, geraspte worteltjes of broccoli te beginnen. Kun je de zaak niet in de blender gooien of bakken in de wonderpan? Ik geef maar een tip voor wat ie waard is.

  5. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Je leert er wel mee leven… maar wennen is iets anders. Als ik brood eet stort ik echt in van vermoeidheid, vooral bij vezelrijk, ook met ananas en dadels en peulvruchten.
    De boel in een blender gooien, en dan? Opdrinken? Daar gruwel ik dan pas echt van!
    Ik heb ook geen blender en ga zoiets ook niet kopen.
    Maar heb wel een staafmixer πŸ™‚
    Onlangs wortelsoep gemaakt, die was iets te dik geworden, leek me een geweldig goed experiment: ei en wat rijstemeel erdoor en dan bakken in de koekenpan.
    Maar het mislukte en toen had ik gebakken soep.

  6. reinejragolo zegt:

    Misschien dat een cold turkey helpt?

  7. EJW zegt:

    In de staafmixer ermee met een gefruit uitje en dan een flinke portie Knorr smaakversterker toevoegen. Lekker, maar je doet geen oog meer dicht s’nachts.

  8. goodknight zegt:

    …tis onweerstaanbaar…

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW, een staafmixel gaat in de groenten, niet andersom.
    En vooral geen ui, en nog minder knorr… daar krijg ik maagklachten van. Ik ben een erg gevoelig typje.
    Peterselie kan ook nog, of gewoon suiker en een drupje citroen…

    @ Goodknight,
    Een smulpaapje begrijp ik πŸ™‚

  10. Lijkt me echt vervelend als je niet alles mag eten wat je wil. Brinta mag zeker ook niet ?

  11. fulpsvalstar zegt:

    Lijkt me toch een lekker happie, hopelijk komt je fiets weer gezond thuis.

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Goed idee!
    Stuur je me een doosje vol toe? Dan wil ik ook van het slapen af.

    @ Henk,
    Wij zijn eigenlijk toch verwend dat we zoveel eten hebben.
    Inderdaad valt brinta ook verkeerd, net als havermout.

  13. @Appelvrouw, de ochtend begin in tegenwoordig altijd met een mix van vers fruit en yoghurt dat ik in de mixer gooi, helemaal goed. Tussen de middag is dan wel een probleem… dan crackers of een bijzonder lekker vers volkoren broodje met houmous en rucola… of een kopje soep. Nee geen pannekoeken…
    Ik zou een probleem hebben als ik geen yoghurt meer mag eten, daar ben ik aan verslaaft!

  14. reinejragolo zegt:

    @Appelvrouw, ik heb geen flauw idee welk doosje jouw goedkeuring wegdraagt.
    Ik wil je niet teleur stellen.

  15. Appelvrouw zegt:

    @ Beeldsprekers,
    Dan ben jij ook verslaafd. Klinkt wel lekker: bijzonder lekker volkorenbroodje met houmous.
    Vroems vond dat ook lekker, ik niet. Maar hij maakte van eten vaak iets moois.
    Als je een “lastige eter” bent, zoals ik wel genoemd word, dan is bij anderen eten altijd een probleem. Er worden heel veel kant en klaar producten gebruikt, en veel toevoegingen, sauzen en specerijen. Ik eet zo min mogelijk bij anderen, en als het dan toch eens gebeuren moet dan maar wit brood met veel roomboter en heel jonge kaas.

    Reine,
    Een rood doosje Tony’s chocoloney melkchocola.
    Dan geraak ik direct van rauwe groente af.

  16. Aad Verbaast zegt:

    Zalmfilet? Die hebben alle supermarkten net uit de schappen gehaald vanwege de salmonella. Jij durft!

  17. Appelvrouw zegt:

    Aad, Ik heb het ook allang in huis πŸ™‚

  18. kitty zegt:

    het zou me niet verbazen als daar meer mensen last van hebben Appelvrouw.;P

  19. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Ja, dat is net zoals met roken… πŸ™‚

  20. dickblogt zegt:

    Vroeger heette je Broodvrouw?

  21. Pieter zegt:

    Een hartig hapje maak ik met rode linzen, of mag u dat ook niet ?

  22. Appelvrouw zegt:

    @ Dick,
    Nee hoor, ik was altijd al een appel.

    @ Pieter,
    Dat mag ik ook niet, maar verboden groenten zijn het lekkerst!

  23. @Appelvrouw, mij noemen ze ook wel een lastige eter, en dan alleen maar omdat ik niet van brood hou en ook niet van kaas (en niet van zeevruchten, en vis die je aankijkt en vlees op een bot enne, asperges, enne alles wat weeing smaakt). Dat kan er bij de meeste mensen echt niet in. Ik denk altijd maar als je dan toch moet eten kun je dat maar beter lekker doen, en er iets van maken, iets moois! Beetje aandacht proef je direct, lekker verse ingredienten, ik heb een hekel aan die kant en klaar dingen, doe mij maar vers!!! Mensen die je een lastige eter noemen zijn i mijn ogen mensen die geen aandacht besteden aan eten bereiden, het hoeft echt niet uren te duren om het een beetje aandacht te geven, en ze besteden ook weinig aandacht aan de gast aan tafel. Schandalig! Bij mij mag je komen eten hoor!

  24. Appelvrouw zegt:

    Beeldsprekers,
    Helemaal met je eens.
    Fijn dat ik mag komen eten bij je.
    Ik pak mijn schoenen en kom er aan!

Geef een reactie

