Weer een uitnodiging

De zoveelste vriend nodigt me uit om in contact te blijven, of om vrienden te worden op facebook, zodat ik zijn foto’s kan bekijken.

Dat wil ik natuurlijk wel maar ik moet eerst even weg.
Maar facebook heeft daar een oplossing voor:

Dus ik maak gauw een account aan.
Het is verplicht je eigen naam te gebruiken zodat anderen je kunnen vinden.
Braaf vul ik in: Appeltje van de Boomstam en plak deze foto van mezelf erbij als profielfoto.

Laten zien wie je bent, daar gaat het om in facebook.
Echter dan dit kan ik toch niet zijn?
Maar ik word geblokkeerd.
Ze beweren dat ik niet mijn ware identiteit heb ingevuld.
Ik heb zelfs mijn mobiele telefoonnr gestuurd, een copy van mijn geboortebewijs, vingerafdrukken, voetprints, irisscans, ook nog mijn bankrek.nummer met pincode en zelfs mijn IP nummer.
Maar niets mocht baten. Voor de veiligheid van anderen mag ik er niet in.
U weet het nu, u bent goed beschermd nu ze mij geblokkeerd houden.

Een van de voornaamste prioriteiten van Facebook is de veiligheid van onze leden. Je account is geblokkeerd omdat je de gebruiksvoorwaarden van Facebook hebt geschonden.

Facebook, facebook, je kunt geen website openen of ze schreeuwen je toe

maar mij willen ze niet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Weer een uitnodiging

  1. knutselsmurf zegt:

    Met de veiligheid van anderen vegen ze hun reet af.
    Miljardair Marc Zuckerberg staat onder druk van aandeelhouders en adverteerders die willen verdienen aan hun investering, dus moet Facebook de plek worden waar je gaat zoeken als je iemands naam weet. Hoe je buurvrouw heet, staat op de deur, maar dat ze schrijft onder het pseudoniem “appeltje” weten alleen een paar vrienden. Adverteerders vinden al die buren, collega’s en personeelsfunctionarissen een heel interessante doelgroep.

  2. Letterzetter zegt:

    Wat een schitterend surrealistisch Appeltje…

    Maar je mist niks.
    Ik heb na twee jaar m’n facebook-accout opgeheven, eindelijk verlost van die vriendschaps-verzoeken van mensen die ik helemaal niet ken. Of dat een totaal oninteressant iemand zijn/haar status heeft ge-updated.
    Twitter ook al een tijdje niet meer.
    Wat een opluchting!
    Nou het bloggen nog…

  3. Bart zegt:

    Ja, ze zijn erg streng, willekeurig, opdringerig met ongevraagde flutreclames, en nog zo wat, Appelvrouw, bij facebook.
    Graag of heel niet, hoor ik je al denken, en gelijk heb je! 🙂

  4. Ik zit zelf al geruime tijd op FB, al vanaf voor de hype zeg maar, en ik raad altijd iedereen af deel te gaan nemen. Enne vreemd is het wel mijn broertje staat ook op FB maar had ik hem met z’n eigen achternaam gezocht dan had ik hm niet gevonden…

  5. Dat is, waar ik altijd meteen weer afhaak, Appeltje, als ik mijn echte naam in moet vullen. Ik hou tastbare – en digitale leven ook graag gescheiden.
    Verder denk ik, dat Knutselsmurf gelijk heeft.
    🙂 Fijn weekend!

  6. benjamín zegt:

    Er kroop zoveel tijd in Facebook dat ik er bijna een dagtaak aan had. Ik ben ermee gestopt en heb vooralsnog geen last van ontwenningsverschijnselen.

  7. galmier zegt:

    Weigerface, ik zou je graag willen helpen als ik bij machte was maar dat ben ik niet en ik moet ook vanmiddag nog met Kat naar Aernout, de vee-arts, zijn dna laat geen verdubbeling toe zodat hij nu haantjesgedrag is gaan vertonen.
    Al eerder hoorde ik over deze faceproblemen die eenvoudig te verhelpen schijnen te zijn, volgens mijn buurman, Lodewijk van Amerongen. Hij schakelde zijn aura in voor facebook’s database en zo kwam dan het zaakje aan het rollen. Oneindige info stroomde binnen, tot zijn knieën in de nieuwe vrinden. De hele bups uit Haren komt hier vanavond ook nog even langsgezet, een stroom van broken faces in mijn straatje. Stemmen zullen kwijtraken, sms-jes verspild op onze stoep. Identiteiten verdwijnen massaal in ME waterkanonnen.

    A propos: je bent waarlijk om op te vreten.

  8. reinejragolo zegt:

    Het lukt mij ook niet om mezelf te registreren bij Facebook. Net zo min als het me lukt bij OBA.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Van dat soort dingen snap ik nooit iets.
    Je verhaal doet me denken aan een website waar je je leeftijd kon berekenen.
    Ik zocht op Vroems, toen hij al overleden was. Hij zou van bloemen houden, dat was best wrang te lezen.

    @ Letterzetter,
    Dat is pas echt Appelvrouw ten voeten uit.

    Blij te horen dat ik niets mis.
    Je account opheffen?
    Dat zal niet zo eenvoudig zijn gegaan.

    Wil je van het bloggen af?
    Ik niet, vind dit lekker rustig, vaak lachwekkend, en bevrijdend, en af en toe zelfs leerzaam.
    Nooit verlies ik uit het oog hoeveel plezier Vroems in zijn slapeloze nachten had, de mooie discussies met 100-woorden en glaswerk, en hoe hij het heerlijk vond anderen een beetje te prikkelen, maar volgens mij altijd goed bedoeld met een brede lach.

    @ Bart,
    Inderdaad, graag of niet, aan mij missen ze niets want ik ben niet zo’n social geval.

    @ Beeldsprekers,
    Dan heeft je broer dat goed voor elkaar denk ik.

    @ Babbelegoegje,
    Ha, ja fijn weekend, ik ga zometeen naar het facebookfeestje in Haren.

    @ Benjamin,
    Dagtaak, dat is ook de bedoeling immers.
    Je mag niets en niemand missen.

    @ Reine,
    Waarom lukt het je niet, is jouw naam ook zo onecht?
    OBA is makkelijk, dat wordt bemenst door mensen die bereikbaar zijn.

  10. reinejragolo zegt:

    Tijdens het plaatsen van de bevestiging van de automatische registratie kwamen er ballonnen in het scherm met woorden die niet in mijn woordenboek staan.
    Dan heb ik zo’n moment dat ik niet weet wat de volgende stap is.

  11. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Ballonnen lekprikken!

  12. reinejragolo zegt:

    Dat wil ik ook wel doen maar ik heb geen toegang tot Kblog.

  13. Appelvrouw zegt:

    Reine, dan zit er niets anders op dan naar het Faceestboekfeestje te komen hier in Haren.
    Het feest is nog in volle gang.

  14. goodknight zegt:

    …ook zonder feestboek wil ik toch jouw vriend zijn…

  15. En zo werd Roden wereldnieuws. Maar het feestje kreeg een vervelend staartje. Het had gered kunnen worden, door een leuk bandje ofzo op dat grasveld. Maar welke burgemeester stuurt nu mensen naar een stuk land buiten het dorp, waar helemaal niks is. Logisch, dat ze in de Stationstraat willen zijn. En voor wat lekkers even bij Albert Heyn langs. Jarige jetje zat in een hotel in Assen, samen met haar moeder verjaardag te vieren.
    Ben je nog in Roden geweest?

  16. reinejragolo zegt:

    Ik ben er niet heengegaan.
    Ik zag al op een vroeg journaal dat ze afgevoerd werd naar onbekende bestemming.

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Goodknight,
    Dat maakt mijn dag weer goed.

    @ Babbelegoegje,
    In Roden zit de Vrijbuiter 🙂
    In Haren was het feest. Daar gebeurde eindelijk wat.
    En als dat facebookers zijn dan ben ik blij dat ze mij er niet in willen laten, bij zoiets wil je toch niet horen?! In de middag reden ManB en ik er langs op weg naar zijn ouders, de straat was toen afgezet. Maar dat hield in dat je er niet met de auto door kon. Echt afzetten is dus niet gelukt.
    Uiteraard ben ik er niet naar toe geweest. Van feestjes hou ik niet zo en ik zou liever de day after gaan, maar ik schaam me om ramptoerist te zijn dus blijf ik thuis.

    Zou jarig Merthe wel zoveel te vieren hebben gehad?
    In ieder geval een verjaardag om nooit te vergeten!
    Wie moet dit alles betalen?

    @ Reine,
    De jarige en moeder werden weggestuurd.
    De rest werd pas tegen middernacht weggejaagd. Misschien wel tactiek, eerst uit laten razen voor ze naar Groningen kwamen plunderen. Gelukkig woon ik 6 km van het centrum.en heb ik niet gehoord of ze uiteindelijk in de stad zijn aangekomen.

  18. Aad Verbaast zegt:

    Da’s goed balen! Wil je eens een keer een groot tuinfeest organiseren met duizenden mensen wordt je die kans ook al weer ontnomen. Geen wonder dat die aandelen kelderen.

  19. Appelvrouw zegt:

    Aad,
    dat is het zeker, bah.

  20. facebook wil mij wel maar vrienden willen me niet 😦

  21. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Dat is ook wat! Vooral dat ik daar een beetje om moet lachen.
    Het is natuurlijk wel erg als je op zo’n sociaal medium in een hoekje zit, en niemand wil je.
    Misschien moet je een oproepje plaatsen, en dan niet aanvinken dat het privé is.

  22. EJW zegt:

    Wat een gedoe zeg om op Facebook te mogen. Mocht het je ooit lukken om door de scan te komen kun je daar beter geen feestje aankondigen.

  23. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Het geeft natuurlijk niets, want ik zou zelf nooit iets doen op facebook. Behalve natuurlijk al die leuke vrienden van me volgen (en te vriend houden).
    Maar als ik een feestje geef kondig ik het hier wel aan 🙂

  24. EJW zegt:

    Op jou feestjes kom ik altijd graag. Een beetje humor is niet weg hier

  25. Appelvrouw zegt:

    Ja pff, er worden alweer nieuwe feestjes aangekondigd, dus ik wacht maar even voor die zijn uitgefuifd.
    Misschien op mijn verjaardag.

  26. Stom ja, ik zeg steeds Roden inplaats van Haren.

  27. cornutus zegt:

    Je hebt natuurlijk wel een enorme overtreding begaan. Je hebt je niet alleen niet aan de afspraken gehouden, je hebt ” de gebruiksvoorwaarden van Facebook (…) geschonden. ”
    Ik vind dat je dan niet moet zeuren Appelvrouw!

  28. Appelvrouw zegt:

    @ Cornutus,
    Snif. Je bent te hard voor me.

  29. frank zegt:

    Troost je
    ik mag wel op facebook maar de grootste nitwits willen nu ineens vriend met me worden
    ik beperk me tot mijn ouderwetse groep vab vrienden
    die kan je dag en nacht bellen en zij mij ook

  30. Appelvrouw zegt:

    Dat is bijzonder (denk ik)
    Ik moet er niet aan denken ’s nachts gebeld te worden. Meestal zet ik de telefoon ook uit als ik slaap.
    Maar ik troost me, geen nitwit vrienden, geen vrienden die ik al uit het oog verloren was en die me alleen nog via facebook weten te vinden.

Geef een reactie

