Afscheidsfeestje met bloggers op de camping.


-Afscheidsfeestje is afscheid van het kamperen-
Dit zeg ik om verwarring te voorkomen na mijn berichtje Ik stop er mee.

Ingrid (schrijfkunst) en familie waren er als eerste.

Assyke keek eerst even de kat uit de boom, maar die zat er al onder. Ze wilde niet herkenbaar in beeld.

Fulps had zijn nette pak aangetrokken, en ging op zoek naar monumenten en een orgel. Toen er geen orgel was besloot hij maar weer naar huis te gaan.

Aad had ik ook uitgenodigd maar die wilde alle politieke debatten op de voet volgen om er haarfijne verkorte verslagen van te doen zodat de lezers tenminste weten waar het over gaat.
Glaswerk heeft het te druk met bewerking van de foto’s van het gebroeders van Limburg.
Kuifje zit in Frankrijk en vond het iets te ver, helemaal naar Friesland!

En mocht jij er niet bij zijn, dan mag ik je niet.
Of zie ik je nooit.
Of ben ik je vergeten.
Of wilde je zelf niet komen.

Kitty met Rico, die zich graag liet rijden.
Ze konden de weg niet vinden en besloten die rare mevrouw te vragen of ze de weg naar Appelvrouw wist, dat wist ze en wilde ze wel brengen.
Ze zag er een beetje vreemd uit, Rico dacht dat ze ontsnapt was uit een hoerenkliniek en vroeg of ze hoer is, waarvan ze enorm schrok. Rico bekeek haar nog eens goed, stak toen zijn tong uit.
Kitty lachte maar een beetje verlegen. Zo kwamen ze er met zijn drietjes aan.

Maaszicht kwam ook even kijken maar zocht wel meteen het zand op.

Cornutus en Bep waren er ook al op tijd.
Bep wilde niet herkenbaar in beeld, maar ja, ze stond de hele tijd naast Cornutus en gaf af en toe een zetje om hem in beweging te houden.

Natuurlijk liep Henk Jonkvorst meteen door naar de oldtimers. Je had geen kind aan hem, om het maar zo te zeggen.

En ja hoor, Olijfje zei met haar drakenstem dat ze wel eens in die ene boom wilde hangen, in de touwen. Of er niet iemand was …
Ik offerde me meteen op. Niet dat ik zo goed in bondage ben, ik vind dat gedoe met touwen maar een hoop gepriegel. Toch ben ik niet ontevreden over het resultaat.
Olijfje gaf geen kik meer dus die heb ik maar laten hangen. Later was ze weg, met touw en al!
Ik pieker nog over wat er gebeurd kan zijn.
Als je haar dus niet meer op haar blog ziet is ze waarschijnlijk ontvoerd en nu sexslavin.

Deze twee dames wilden anoniem blijven.

En zie, in een schaduwrijk hoekje had EJW plaats genomen tussen een paar vrouwen die niets van de rest wilde weten. Ik zeg er niets over hoor, hij had het denk ik wel gezellig want ik heb hem verder niet gezien. Vermoedelijk komt daar binnenkort nog wel een verhaal over van hem.

Friese Mem en Babbelegoegje hadden elkaar snel gevonden. Ze keuvelden in het Fries en niemand verstond er iets van, behalve Keu, die bleef een poosje staan luisteren. In gedachten maakte hij al een liedje over dit stel.

Maar toen kwam Reine er aan. Daar ging Keu meteen met mee.
Het was een mooi span, ze spraken nauwelijks, Keu snuffelde overal in het gras, en Reine had zich voorgenomen eens flink de stal uit te mesten. Hij was blij dat hij zich niet met mij hoefde bezig te houden. En omdat er toch geen drank was is Francois niet gekomen, dus daar had hij ook geen verbroedering mee.

Ondertussen dreigde Apie een campingmeisje met rauwe stem dat als zij niet onmiddelijk van haar beestje afging hij op haar zou rijden.

Het meisje rende weg, en Apie reed op het beestje over de camping onder het overwinnings gebrul van een apiedapie.

Poes werd geïnspireerd door Apie, op zijn eigen poezenwijze.

En in een hoekje van het veld zat iemand met een bord vol worsten maar hij at er geen een van.
Hij maakte er figuurtjes van, hij knutselde er mee, bedacht steeds nieuwe constructies.
Het duurde dan ook even voor ik doorhad dat het Knutselsmurf was. Hij wilde niet gezien worden.

Fruttekoek wel, die wil best gezien worden. Hier samen met zijn broer.
Ik hoop niet dat zij kattenkwaad hebben uitgehaald, gezien hun houding…

Beeldsprekers -volgens mij de enige normale blogster- galoppeerde over het veld met haar draakje op de arm. Maar bij het zien van al die gekken ging ze er maar gauw weer vandoor. Ik kan haar geen ongelijk geven.

Bart daarentegen had het erg naar zijn zin. Terwijl hij met zijn eendje speelde kwamen twee natuurliefhebsters (ik noem geen namen want dat wilden ze niet) om hem heen zitten en keken vol bewondering toe.

Letterzetter verkende het terrein en vroeg zich af waar het feestje was.
Hij had zijn rugzak vol letters, hij had zelfs zijn slaapmatje mee genomen om al die letters op te leggen, maar hij had ook in gedachten dat dat matje nuttig was voor het geval hij Selma kon veroveren. Niet wetende dat zij dat matje werkelijk nodig had.

Selma was gestruikeld over een vliegend hert, en werd toen aangevallen door een tor, en bewaakt door Does en Kees. Ze heeft de hele middag zo angstig stil gelegen tussen de stekende en bijtende insecten en de wakende, hijgende honden die af en toe een lik over haar bezweette gezicht gaven.
Het enige wat ze nog kon denken was: doe mij in godsnaam dan maar een huiskat!

De Gangmakers zijn kampeerders, zij probeerden de mensen (bloggers) nog wat te verbroederen en in beweging te krijgen mét elkaar, maar bloggers zijn enorme solisten. Iedereen was maar wat voor zichzelf bezig.
Zodra ze verbroederen, vriendschappen sluiten, stoppen ze vaak met bloggen.
De Gangmakers stonden er voornamelijk voor zichzelf, geen blogger besteedde aandacht aan ze. Het waren ook geen kunstenaars, misschien dat dat tegen ze werkte.

Het leverde me in ieder geval alweer geen vrienden op 😦

Tot slot toch nog een groepsfoto, omdat dat er bij hoort, dan lijkt het nog heel gezellig (say cheese).

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

38 reacties op Afscheidsfeestje met bloggers op de camping.

  1. fulpsvalstar zegt:

    “Fulps had zijn nette pak aangetrokken, en ging op zoek naar monumenten en een orgel. Toen er geen orgel was besloot hij maar weer naar huis te gaan.”

    Hier kan ik me niets van herinneren, het lijkt me een leuk feestje geweest te zijn.

  2. Bart zegt:

    Ja, wat een feestje is het geworden, Appelvrouw, om niet gauw te vergeten… 🙂
    Een prachtig, beeldend verslag, zo kan er maar eentje het!

  3. Aad Verbaast zegt:

    Mooi feest Appelvrouw! Noteer me maar vast voor het volgende afscheidsfeest 😉

  4. reinejragolo zegt:

    Kom je ook op mijn feestje. De appelen van de hoogstam zijn rijp.

  5. marckooij zegt:

    wat binne dy beide froulju
    ik hear se yn de fierte
    ik hear net wat se sizze
    ik kom se ta de mjitte

  6. Mooi voor in je album, Appeltje. vooral die groepsfoto is heel mooi.. grijns.. en doe wurden wy allegearre wer yn’e doos neukt.
    Jammer, dat iedereen nu weer denkt, dat alle friezen nog in klederdracht lopen. Maar dat was alleen maar voor jouw feestje hoor, us sneinse klean. 🙂
    En toen wilde ik nog een hartig woordje tot je spreken :”pikelhjerring”. (Zoute haring, heel hartig woordje toch)
    Het was heel gezellig, Appelvrouwtje.

  7. Letterzetter zegt:

    Wat een feest..! Uiteindelijk heb ik het nog gevonden, maar ik werd onderweg aldoor lastig gevallen door mensen die riepen: ‘Ik ga op u stemmen, hoor, woensdag!’ Er kwam zelfs eentje op me toe die vroeg: ‘Mag ik uw handtekening, meneer Roemer?’ Nou zeg… Zou dat door mijn oren komen, of vanwege de rode slaapmat?

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    Herinneringen zijn selectief heb ik wel eens gehoord 🙂

    @ Bart,
    Mensen willen tegenwoordig beelden.

    @ Aad,
    Het was zeker voor, vooral de voorbereiding.
    Het was echt mijn feestje.
    Je staat genoteerd, maar kan nog wel lang duren.
    Zeker tot 21 december als de wereld vergaat.

    @ Reine,
    Maar wat een verleidelijk aanbod!
    Kan ik zwemmen tussen de rijpe alles…
    (ik heb geen badpak, ben meer van het naturisme, mag dat?)

    @ Marc (bij mij bekend als Keu)
    De melodie komt me te de mjitte.

    @ Babbelegoegje,
    Dankje.
    Wordpress is mijn fotoalbum.
    Friezen zijn toch een volk apart,
    klederdracht is mooi, vind ik, als het maar niet lang dik blauw en zwart is, dan is het een beetje saai.
    Inderdaad, allemaal weer in de doos, zonder gepekelde haring.

    @ Letterzetter,
    🙂
    Dat zag ik niet in je. Maar met je handtekening ben ik wel verguld.

  9. reinejragolo zegt:

    Je kunt zwemmen, zo je wilt, in de Krommerijn. Ik zal je bij Rhijnauwen opvangen met een badlaken alwaar ik trakteer op een pannenkoek met appel.

  10. Op deze manier beleef je nog eens wat met je blogvriendjes.
    Sportieve gozer … die Henk Jonkvorst

  11. cornutus zegt:

    Dat maakt de schrik van gisteren weer helemaal goed. Wat een werk heb je ervan gemaakt! Sprekend Bep!

  12. EJW zegt:

    Het was reuze gezellig. Geef me een paar vrouwen en je ziet me niet meer. Gelukkig blijf je. Ik moet er niet aan denken…..

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Zwemmen kan ik niet in water, ik ben bang voor water maar ik dacht in het veld vol appels.
    Voor een pannenkoek kom ik niet, tenzij die gemaakt is van amandelmeel… dan moet ik er over nadenken.
    We zouden toch in Sappemeer gaan wokken? Daar ben ik heel serieus over.

    @ Henk,
    Blogvriendjes zijn leuk om mee te spelen.
    Ja, die Henk he, met zijn oldtimers, en zie je die fototas op zijn rug?

    @ Cornutus,
    Het was geen werk maar een feestje, ik heb er echt plezier aan beleefd.
    Iets wat ik zelden heb op feestjes.
    Voordeel van bloggers is dat er een stel karakters tussen zitten en niet een massa die op elkaar lijkt.

    @ EJW,
    Ik kan je niet altijd aan zoveel vrouwen helpen.

  14. reinejragolo zegt:

    ‘tJa, we hebben al een aantal maal de exercitie doorlopen om een “bloggerswok” te organiseren.
    Maar je hecht erg aan je privacy.
    En dat is je goed recht.

  15. HansDeZwans zegt:

    Precies een leuke blogmeeting geweest.

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    en ik dacht nog wel dat jij vond dat ik er onderuit wilde komen.
    Het is evengoed jouw goed recht niet met mij te gaan wokken, aangezien ik toch niet zo gezellig ben in het echt.
    Ik hecht inderdaad zeer aan mijn privacy, vandaar dat ik ook geen foto van mezelf van het bloggersfeestje heb geplaatst.
    Maar ik heb op de expo van Barbara, in Drenthe, wel diverse bloggers ontmoet naar volle tevredenheid. Waarvan er twee ook nog mee geweest zijn op een boottocht.
    Maar dat waren in mijn ogen allemaal mensen met een wijde blik en die enige stabiliteit bezaten/bezitten.
    Ik ben me er wel van bewust dat een groeps ontmoeting anders is dan een op een, je blijft toch aan de veilige kant.

    @ Hans,
    🙂

  17. francois15 zegt:

    Wat een berg bloggers op het eind, niet te geloven. En dan k.Rijntje met zijn varken en geen drank 😦

  18. reinejragolo zegt:

    Appelvrouw, ga je alstjeblieft niet wegcijferen. De uitnodiging blijft staan om te wokken.
    Maar dan via jragolo live
    Francois, in november is het varken rijp.

  19. EJW zegt:

    Eén goeie is eigenlijk wel voldoende, Appelvrouw

  20. Hé Reine, er wordt niet gewokt met Keu hoor, dat is onze Babe. (van friese mem en mij)

  21. Keu zegt:

    ik ben blij dat er om me gedacht wordt

  22. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ik cijfer mezelf niet weg, ik offer me op.
    Je spreekt codetaal met Francois? Een varken die rijpt?

    @ EJW,
    Dat is moeilijk, want was is goed, vandaar dat een paar altijd makkelijker is, dan kun je kiezen, en delen!

    @ Babbelegoegje,
    LOL!
    Pas maar goed op hem.

  23. francois15 zegt:

    Geen codetaal Appelvrouw. In Utrecht groeien de verrekes aan de bomen en k.Reintje plukt ze dan als ze rijp zijn. In de Achterhoek bv is dat niet zo, daar is (vlgns Bennie) alles Normaal

  24. O.T. , ik vind overigens wel, dat Maaszicht veel op mij lijkt. Maar dat zal wel toeval zijn.

  25. Appelvrouw zegt:

    @ Francois,
    Oh, bedankt voor de uitleg, ik dacht dat de appels aan de bomen rijpen, en dat het varken in de schoorsteen… maar nee, dat is geloof ik iets voor rokers.

    @ Babbelegoegje,
    Is gezichtsbedrog, ik dacht het eerst ook, maar bij navraag bleek het niet zo te zijn.
    Ieder mens heeft een dubbelganger, zeggen ze.

  26. Leon zegt:

    Nou, gezellig hoor, werd er helemaal niet gedronken? Ik werd vanochtend toch met een droge keel wakker. Kijk, dat met dat campingmeisje, dat is dus later allemaal weer heel goed gekomen.

  27. Appelvrouw zegt:

    Leon,
    Ik was op een natuurcamping en daar was alleen water dat werd wel veel gedronken.
    Maar kan het zijn dat jij toch iets teveel op had, naar hoe je het hebt goedgemaakt vraag ik dan ook niet want drank vervormd ook wel eens de herinnering.

  28. Mooie serie, vooral de voorpret en de napret van zo´n feestje zijn leuk!

  29. Grandioos, Appelvrouw. En ooooooh wat ben ik blij dat ik geen normale blogger ben;-)) Ik kon niet echt ontdekken of je er nou echt mee stopt. Ik hoop het niet, zeker na dit prachtige stripverhaal.

  30. olijfje zegt:

    Wat een geweldig feest, en dank voor de macramé: niks ontvoerd: in de zevende hemel. Ik zweef nog, tussen ballonnen van een of andere politieke partij, die in het park aan kinderen werden uitgedeeld. Er hangt een schoen aan een ballon.

  31. Appelvrouw zegt:

    @ Beeldsprekers,
    De voorpret was echt mijn feestje.
    ERg jammer dat jouw draakje toch niet tot zijn recht komt. Ik moest kiezen tussen een zwart jasje, dan was hij beter uitgekomen, maar dat vond ik minder mooi dan het rode.

    @ Ingrid,
    🙂
    Nee, niet normaal met die kabouters.
    Ik stop niet hoor, was satirisch bedoeld, dat durf ik nu weer te zeggen… er zijn wel eens mensen die aankondigen te stoppen, en dan de volgende dag, of binnen een week alweer terug zijn.

    @ Olijfje,
    Oh, heerlijk in de zevende hemel!
    Nou ja, dat vond ik vroeger geloof ik wel heerlijk.
    Nu sta ik liever op de grond.

  32. @Appelvrouw, ik vind mijn draakje eigenlijk wel erg mooi subtiel, niet te opdringerig.

  33. jee, je hebt er werk van gemaakt:)
    LOL om de belevenis.
    Bijna gemist omdat ik telkens op kantoor zit, de afgelopen weken(overwerk)

  34. Appelvrouw zegt:

    @ Beeldsprekers,
    Fijn dat je het subtiel vindt, als je er snel overheen scrolt zie je hem niet.

    @ Kitty,
    Nee, ik heb er feest van gemaakt. En feest is altijd een hoop gedoe! Maar ook een hoop voorpret.

  35. Appelvrouw zegt:

    Assyke,
    🙂

  36. assyke zegt:

    nog bedankt voor je mail,
    ik ben zo’n idioot die wel een aantal mailaccounts heeft,
    maar ze zeer onregelmatig opent:)
    vandaar mijn late bezoek!

    het valt me op dat de meesten zich wel aardig weten te vinden
    in jouw poppetjes en wat die uitrichten, zelfs apiedapie:)

  37. Appelvrouw zegt:

    Assyke,
    Ik heb ook een paar mailaccounts, een voor dit en de andere voor marktplaats, voor de bank en huisarts, een voor online kopen. Maar ik heb ook nog een nieuwe verzamelaccount, daar laat ik alle mails naar toe sturen, dus ik mis niets als ik een mail account vergeet te openen.

    Ik heb wel geprobeerd de poppetjes n.a.v. wat ik van de personen via het blog weet neer te zetten. Maar dat lukte niet met iedereen. Van Ingrid was het makkelijk, die had net een leuk verhaaltje geschreven over haar familie en de kabouters. Henk J is ook makkelijk, net als Bart, Olijfje, EJW, Reine en Selma. Jou lees ik te onregelmatig maar af en toe schiet ik wel even langs.

Geef een reactie

