Speciaal voor poezen liefhebbers!

Het zal u als poezenliefhebber niet verbazen dat ze mij altijd te slim af zijn.
Zo ook Tijgerpoes van de camping. Ze wil altijd in mijn voortent op onderzoek uit, maar dat mag niet van mij, allergisch als ik ben voor harige beesten zal ik ze nooit tolereren.
Maar Tijgerpoes laat zich niet wegjagen, ze kruipt onder de caravan en kan dan zo langs de band de voortent in komen. Het is nu eenmaal niet hermetisch afgesloten. Volgend jaar natuurlijk wel, dan span ik ook een stroomdraadje om de hele boel heen!
Ze bemoeit zich werkelijk overal mee, als ik bezoek heb komt ze een kijkje nemen, als ik poppen opstel.

En zelfs bij de heksen kwam ze de heks eens lekker strelen met haar kop, die viel ter plekke om van verbazing.

Op een ochtend lag Tijgerpoes lekker op mijn oefenmatje in de voortent. Stom genoeg had ik het de avond ervoor niet opgeruimd na het gymmen.
Ze rekte zich verrukkelijk uit alsof ze zei: fijn dat ik je zie, lig ik hier niet lekker?
Ze geeuwde nog eens wijdbeks en sliep weer in.
Oh…
Dat is een makkelijke prooi. Wat zal ik doen? Iets om te meppen? De elektrische vliegenmepper? Maar die lag binnen, duurt te lang, geeft haar de gelegenheid alsnog te ontsnappen.
Mijn emmer met plas? Dat gaat wel stinken, maar zal vast wel voorgoed werken. Voor ik het weet giet ik die emmer over haar en mijn oefenmatje leeg. Nauwelijks komt er een druppel op haar kop of ze vliegt als een speer weg, zo dwars onder de rits door die open scheurt.
Wel ja… Mijn oefenmatje kletsnat en de kat heeft maar net een drupje gehad!
Oefenmatje kan weg, grondzeil kan weg, en nu maar hopen dat ze mijn pislucht als territorium accepteert, ik wel voortaan zit ik buiten.
Tijgerpoes niet.
Vanmorgen werd ik wakker van een hoop lawaai in de voortent.
Tijgerpoes spurde over de tafel, gooide mijn poppen om, sprong in de handdoek die boven in hing en viel ermee naar beneden, recht op haar 4 pootjes bovenop mijn handdoek!
Ze mauwde lief alsof ze genoot van het leuke spelletje en dacht dat ik het ook leuk zou vinden.
Ik wilde haar een schop geven maar ze spurde weg langs de caravanband.
Sindsdien heb ik een waakhond!

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Speciaal voor poezen liefhebbers!

  1. Bart zegt:

    Wat een avonturen toch weer, met die tijgerpoes!
    Helaas voor de waakhond is die natuurlijk geen partij voor haar… 🙂

  2. fulpsvalstar zegt:

    Je lijkt wijlen professor I.A. Diepenhorst wel, hij hield niet van poesjes………..

  3. Geen vriendschap zo hecht als die van een kat …… en dan krijg je een emmer pis over je heen 🙂

  4. Letterzetter zegt:

    Je weet me elke keer aan het lachen te krijgen, Appelvrouw!
    Wat een prachtige hond is het, die vreet die Tijgerpoes levend op…

  5. reinejragolo zegt:

    De boer heeft nog wel een varkensprikker voor je te leen.

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Bart,
    Het zit me nooit mee met poezen. En dan lach je me ook nog uit met mijn waakhond!

    @ Fulps,
    Heeft die niet eens een wet willen voorschrijven dat katten aangelijnd moeten zijn?
    Ben ik helemaal voorstander van! Plus natuurlijk kattenbelasting. Bij iedere tweede dubbel.
    Want katten zijn nog erger met afval dan honden, kijk maar eens in de kattenbak.
    Hans Dorrestijn heeft eens een verhaal geschreven: De wraak van de Spaanse kat.
    Vergelijkbare voorvallen met zijn eigen kat.

    @ Henk,
    Ik betwijfel het van die vriendschap, zou me beter kunnen vinden met een hond.
    Het akelige van katten en honden is dat ze altijd naar me toe komen, hoewel honden steeds minder maar katten des te meer! En ik ben echt allergisch, krab me suf van harige beesten.
    Zelfs een paard, vermoed ik…

    @ Letterzetter,
    Lach jij ook maar om mijn suffigheid!
    Ik weet niet of je gelijk hebt of mijn hond die kat opvreet, Bart denkt daar heel anders over, en dat is vermoed ik een poezenvriend.
    We zullen dus afwachten.

    @ Reine,
    Oh, geweldig! De supermarkt of een boer?

  7. reinejragolo zegt:

    Je mag de mijne wel lenen. Dan ga ik weer een dag in Drouwen werken.

  8. Leon zegt:

    En toen was die kat
    zeiknat!

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,

    Dat is een bijzonder lief aanbod,
    MOet ik wel net geluk hebben dat die kat die ene dag hier binnen komt, maar met die waakhond blijft ze toch wel uit de buurt?
    Moet ik hem dan uit Drouwen ophalen?
    Dat is wel ruim 50 km hier vandaan.
    Groningen is dichterbij Drouwen en daar zijn nog veel meer poezen! En misschien ga ik volgend weekend al naar huis.
    Zal even wennen zijn, al die muren en dezelfde buren, hier wisselt het tenminste nog.

  10. Appelvrouw zegt:

    Leon (ik vind Apie toch wel mooier) dat is een mooi liedje.

  11. Selma zegt:

    Kijk ik eens een keer op OBA, krijg ik dit gezemel, over poezie-poezen.
    Kan er niet een wet gemaakt worden over het uitroeien van die stinkende afvalvlees-vretende kattenbak-volschijtende vlooienbakken? Wat zou de wereld er schoner en mooier uitzien zonder het fenomeen afgelikte huiskat! Dat zwaar-milieuvervuilende aluminium-bakkies ‘elite’ poessiesvreten vreet.

  12. reinejragolo zegt:

    Ik wil je wel ophalen zodat we in Sappermeer kunnen chinezen.
    Ik hoor het wel maar ik kan Drouwen niet binnen een week plannen.

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Selma,
    Je bent er kattig van.
    Zie als maar als het vuilnis langs de weg, dan scheld je toch ook niet meer maar ruim het eigenhandig op, dat kan met poezie poesjes ook.

    @ Reine,
    Ach, geeft niet, in Groningen kan ik ook opgehaald worden.
    Als je maar niet rookt (waar ik bij ben).

  14. Appelvrouw zegt:

    Karin, allereerst neem ik geen plantenspuit mee op vakantie.
    En ten tweede; katten geven echt niets om een plantenspuit, een waterpistool of beter nog hoge druk spuit, lijkt me beter! Een emmer water ook, maar dan moet je wel goed richten! Met een hogedrukspuit kom je dan wel verder!

  15. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    je hebt helemaal gelijk met je opmerking over ‘kattig’ zijn.
    Ik probeer mezelf te leren minder en minder met de huisdierhoudenden om te gaan, om me niet aan hen (die lui) te ergeren want: wie met pek omgaat, wordt met pek besmet.
    Ik moet (nog) meer en meer de natuur in, tussen de vrije dieren zijn, ver weg van de hondenbezitters en kattenvrouwtjes.
    Daar word ik dierlijker, dus beter van.
    Hieronder een aardige en leerzame site, die mijn dilemma huisdieren versus industriedieren (helaas) goed verwoord:
    http://www.bio-industrie-op-school.nl/
    Doe eens een testje, over varkens en kippen…

Geef een reactie

