Dongel van KPN

Omdat ik op vakantie zou gaan naar een camping zonder wifi leek me een dongel toch wel handig, voor het geval ik behoefte aan de virtuele wereld en de buienradar zou krijgen.
Op het laatste moment besloot ik echter toch een camping te kiezen met wifi.
Alleen… ja er is wifi, onder het afdakje, 100 meter hier vandaan.
En dat afdakje is niet altijd toegankelijk wegens hier niet toe doende redenen.
Bovendien heb ik weinig zin aldoor op mijn fiets te stappen als het al donker en kil is, of als ik nog in pyjama ben, en de laptop te laten rammelen in het mandje, je weet hoe dat gaat met harde schijven als ze geschud worden, het is geen hooi.

Enfin, ik heb het geluk dat ik op een plaatsje sta waar ik precies op die ene cm achter op mijn bed bereik heb. Áls het het doet natuurlijk, want vaker staat er een rood kruis door de verbinding. Of ik ben bezig, heb een aardige reactie voor een blogger geschreven, klik op verzenden… en weg is de verbinding weer. Dat is dan toch jammer van al mijn moeite.

Als de laptop ook maar een mm teveel naar links of rechts staat is de verbinding weer weg.
Het is echt milimeterwerk, dus heb ik op mijn laken de omtrek van mijn laptop getekend. Maar ’s nachts lig ik vaak te woelen dus klopt de positie niet meer.
Geen probleem, ik heb de dongel nog die ik kocht toen Vroems in het ziekenhuis lag, zodat hij, en soms ik, daar konden internetten. Thuis deed ie precies wat ze beloofden: overal waar en wanneer je maar wilt internetten. Geweldig, op de wc, onder de douche, in de garage, op zolder, overal goed bereik.

Maar in het ziekenhuis heel traag, je leek wel op een wachtlijst te staan, zó lang duurde het steeds.
Dat is alweer 2,5 jaar geleden, tijden zijn veranderd, verbindingen verbeterd, dacht ik nog heel naief en waardeerde de dongel op, dat moest ook anders zou het resterende tegoed vervallen. Klaar, dacht ik, 26 euro internet tegoed, dat is ruim genoeg voor 4 weken als ik niet bij andere bloggers ga reageren en geen afbeeldingen bekijk, alleen maar zinvol internetten.
Maar dat denk je?

Al die beloftes van KPN maken ze niet waar! Deze dongel doet hier helemaal niets, helemaal dood.
Geen netwerk.

(gebruikslimiet bereikt beweert ie altijd als er geen verbinding tot stand wordt gebracht)

Het is hier een beetje afgelegen en dan werkt die dongel helemaal niet, zelfs niet onder het afdakje.
Daar hebben ze bij KPN natuurlijk geen benul van, dat er plaatsen in Nederland zijn waar het bereik niet zo goed, of helemaal niet is, zelfs niet met hun dongel! Zij kennen alleen Amsterdam en Den Haag, van Friesland hebben ze zelfs nog nooit gehoord of van natuurgebieden die groter zijn dan een stadspark waar ze hun hondjes uitlaten.

Andere providers zullen het dan ook niet beter doen.
Hoe heb ik ooit kunnen denken dat sommige dingen zouden verbeteren?
Nu zit ik door mijn onwetendheid ook nog met een dongel opgescheept die 26 euro waard is.
Wat ben ik toch een stomkop!
Ik had beter op een houtje kunnen gaan bijten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Dongel van KPN

  1. Letterzetter zegt:

    Ach en wee… Dus ben je ook niet telefonisch bereikbaar. Wat een genot!
    Je moet maar zo denken, het kost je de kop nu ook niet, dat internetten.
    Hoewel… 🙂

  2. Aad Verbaast zegt:

    Sta je dan met je ‘karavaan’ op Rottemerplaat of zo?

  3. EJW zegt:

    Wat een gedoe. Misschien moet je eens een klingel proberen. Vermakelijk stukje weer evenals die van de haaien. Die Barbies hebben wel wat anders aan hun hoofd dan een dongel onder een afdakje.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Nee, ook niet telefonisch, maar dat ben ik sowieso zelden, telefoon zit onderin mijn tas die in de fietstas zit. Of ik vergeet hem, of hij staat uit, of ik heb geen zin hem aan te nemen.
    Maar ik word hooguit een keer per maand gebeld, door ManB.
    Ja, dat is genot, dat niemand me belt.

    @ Aad,
    Nee, niet in Rottum(erplaat). Gewoon in Friesland, vlakebij Drenthe, nabij Appelscha.

    @ EJW,
    Een klingel, daar zeg je wat, nooit aan gedacht.
    De Tong tong zal wel niet werken, Hoewel hier wel bergen zijn, soms wel 2 meter hoog, maar zal wel niet ver genoeg reiken.
    Barbies hebben sowieso geen hoofd, dus daar hoeven ze niets mee. Wel zo handig.

  5. Dat noem ik nog eens echt “terug naar de natuur”
    Lekker survivallen zonder moderne communicatie.
    zelf blijf ik liever thuis

  6. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    ik val mezelf ook erg tegen hoor, wilde helemaal geen internet, dacht echt dat ik dat wel zou kunnen. Het kan ook wel, maar als je moe bent en niet weet van slaperigheid wat je moet doen, dan is het een heerlijk medium. Zeker als je langer weggaat.
    Eerder was ik ook liever thuis, maar ik heb gevoelsmatig nog geen thuis.

  7. Leon zegt:

    Die dongels zijn niks. Ook in de trein vallen ze meer uit dan aan. Maar ja, dan kun je lekker naar buiten gaan staren en koeien voorbij zien glijden. Dat heb je op de camping niet.

  8. Appelvrouw zegt:

    Nee, maak me maar jaloers met voorbij glijdende koeien!

  9. Ik ben zeer tevreden over mijn KPN dongel, ik internet daar al jaren overal en nergens mee (ja ook in Drenthe), maar ik heb ook nog zo’n ouderwetse met een ouderwets abonnementje waar je niet extra hoeft te betalen als je meer MB’s gebruikt (want wie al die MB’s mn computer in stopt als je nietsvermoedend aan het internetten bent weet ik niet). Had ik laatst problemen met mn nieuwe slimme telefoontje van de KPN en iets met “mijn KPN” dachten zij slim te zijn en mijn dongel abonnementje om te zetten zodat ik voor extra MB’s zou gaan betalen, nou heb ik maar heel snel een stokje voor gestoken. Sterkte ermee!

Geef een reactie

