Er is nog zoveel moois (uit in eigen land)

Het leven is natuurlijk niet alleen kommer en kwel met mijn bestaan.
Daarom deel ik naast de kommer ook de mooie dingen.
Toen ik op mijn 27e de ergste lichamelijke beperkingen kreeg en nog maar weinig kon, op een flatje 4 hoog zonder lift woonde, zei mijn tante: maar er is nog zoveel moois. Ik vroeg haar wat dan wel, ze antwoordde: de natuur.
En ik dacht alleen maar aan de flats die ik om me heen zag en vond het een dooddoener, ze wilde me niet in de rolstoel duwen door diezelfde natuur. Hoe kon ik er dan van genieten.
Nu ben ik gelukkig veel mobieler. Mede dankzij mijn E fiets en caravan met voortent.
En inderdaad, er is nog zoveel moois, áls je er maar bij kunt.

Omdat ik altijd mijn voorwiel achterna fiets weet ik echt niet waar alles is, ik denk dat de duinen het aekerzand of kale duinen zijn, zoals op de kaart vermeld staat. Maar erg kaal vind ik ze niet.
En als het daar niet is, dan is het er wel vlakbij.
Dit keer ben ik zo ongeveer bij knooppunt 85 begonnen. Verder volg ik de knooppunten niet aldoor omdat er nog zoveel andere mooie paadjes zijn, zoals die onverharde voor wandelaars, ruiters en honden.

Geen teksten bij de foto’s, de natuur is mooi genoeg van zichzelf.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Er is nog zoveel moois (uit in eigen land)

  1. goodknight zegt:

    …fijn…

  2. Letterzetter zegt:

    Ah, de Kale Duinen… Heb er vaak gefietst, prachtig gebied. Schaapskudde, vennetjes, duinen en bos. Deze mooie foto’s voeren me weer terug… Mooi, dat eigen land!

  3. Het gebied doet me denken aan het Kootwijkerzand maar ook in Ommen ken ik een stukje gebied dat men “Sahara” noemt. De laatste tijd, en sowieso de zomers heb ik weinig oog voor natuur maar dat wordt in de herfst vast wel weer anders als kleuren tot leven komen

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Goodknight,
    🙂

    @ Letterzetter,
    Het mooiste van eigen land is dat je ’s avonds weer naar huis kunt.

    @ Henk,
    Jij hebt je ogen voor andere kleuren nodig.

    Kootwijkerzand ken ik, kwam er jaren geleden wel eens.
    Daar is in de buurt ook een natuurcamping, destijds hadden ze daar nauwelijks voorzieningen, zelfs geen douche en warm water en geen prive washok. Je kon je afspoelen met de tuinslang en koud water maar wel in je zwembroek.
    Achterstandsbuurt!
    veluwe is prachtig. Maar het is niet op fietsafstand van huis.

    Mooie woordspeling als de kleuren in de herfst tot leven komen, terwijl we zeggen dat alles doodgaat.

  5. Mooi he, de natuur!

  6. EJW zegt:

    Ik zie een pluk heide en bedenk dat ik daar naar toe wil als die in bloei staat.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Menno,
    Dankje.

    @ Beeldsprekers,
    ja, en wreed 🙂

    @ EJW,
    De heide staat nu volop in bloei!

  8. Aad Verbaast zegt:

    Mooie serie. En dan houden sommige mensen nog vol dat Nederland zo vol is. Als je even de gebaande paden verlaat kom je niemand meer tegen!

  9. @appelvrouw, inderdaad, en wreed!

  10. Oei, schitterende foto’s zeg. Maar ik kwam voor de bosmestkever. Inderdaad een hele kudde bij elkaar. Goh, ze zijn nog sociaal ook… 😉

Geef een reactie

