Prutbericht

25 meter van zijn eigen tent zet hij zijn primusstelletje, pannetje en een hoop rommel op de grond en gaat op een mini krukje zitten.
Gaat hij hier koken? Voor mijn bungalow?
Hij heeft zoveel ruimte om zijn eigen tent heen, waarom nou hier?
Het gas gaat aan, daar komt een pan op het vuur.
Ik kijk nog eens naar de ruimte om zijn tent heen, zo ruim aan alle kanten, en zie het voordeel niet voor hem om hier te koken.
Dan klinkt het geluid van een sirene. Hij pakt iets uit zijn zak.
“Dag liefje, ik sta net op punt te gaan koken”, praat hij in zijn hand en kijkt in de verte of hij zijn liefje ziet. Zij zit lui in de stoel bij hun tent maar die kant kijkt hij echter niet op.
“Ik geef je mama hoor liefje, papa moet nu koken. Prut ga ik maken voor mij en mama. Nou dag hoor, hier is mama, dag liefje, daaaag, dag liefje dag, kus, daaaag.”
Gatsie, je zult zo’n kwijlende vader hebben die je niet eens bij je naam noemt en die ook nog prut kookt vlak voor mijn deur.
En dat is al snel te ruiken, wat een prutlucht!
Nu snap ik waarom hij dat niet voor hun eigen tent doet, die stank is niet te harden gatver. Wie eet er ook prut!
Prutmensen.
Maar gelukkig duurt het maar 20 minuten voordat het eetbaar genoeg is.
Daarna kan ik de boel goed luchten.
Hij bromt genoeglijk als beer die zich aan een lekker hapje te goed doet.
Bij iedere hap die hij neemt doet hij me denken aan Theo Maassen, zo smerig! Ik hoor hem zelfs luid met wijd open mond boeren, en stinkende prutwinden laten, in gedachten.
Maar het kan nog erger, nóg vergelijkbaarder.
Na het eten, als zij de afwas doet, zit hij onderuit gezakt uit te buiken.
Ik weet niet wat ik zie: hij haalt nog eten uit zijn neus!
Doorgaans kijk ik weg als ik mensen dat zie doen, maar ik vermoed toch dat hij er ook prut van gaat maken en blijf kijken. Prulletjes worden het.
Zijn andere neus zit ook vol dus dat moet wel genoeg voor een prutmaaltijd voor morgen zijn.
Hij legt ze allemaal op de boomstronk naast zich, die als tafel dienst doet en bij iedere plaats staat zodat tent kampeerders in ieder geval een tafel hebben, maar je kunt er ook op zitten. Alleen nu niet meer natuurlijk.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Prutbericht

  1. fulpsvalstar zegt:

    Misschien heeft hij verdomt goed verstopte verborgen kwaliteiten.

  2. sprakeloosid zegt:

    De misantropie straalt er vanaf, maar dat krijg je ook met mensen die snotjes exposeren. Ik kan me voorstellen dat de eerste ergernis misschien nog wel meeviel, maar dat er een prutbericht geschreven moest worden na het verorberen van pietjes. Met smaak gelezen zal maar zeggen, ik houd wel van prut, doet aan studententijd denken. Van mijn kinderen mag ik geen prutjes meer maken

  3. knutselsmurf zegt:

    Jammer dat er geen filmpje bij is, al kan ik het me wel een beetje voorstellen.

  4. kitty zegt:

    Appelvrouw. Volgens mij heb je teveel vrijetijd, dan zie je het verkeerde. 😉

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    Ongetwijfeld, net als iedereen, maar ja, die staan niet bovenaan.

    @ Sprakeloos,
    Misantropie is mij (ook) zeker niet vreemd.
    Ik heb me niet echt geërgerd, eerder verbaasd over zo’n a-sociaal gedrag.
    Maar omgekeerd zeggen mensen dat vast ook van mij: intolerant. Omdat ik graag op mezelf ben.
    De tijd van prut heb ik achter me. Vind het eten dan zo’n eenheidssmaak krijgen, en je moet er van allerlei rommel toevoegen voor de variatie.
    Doe mij maar gewoon een hollands potje, net zoals ik vind dat eigen land eerst bekeken moet worden, mag ook eigen voedsel eerst gegeten.
    Jouw kinderen hebben groot gelijk!

    @ Knutselsmurf,
    Filmpjes draai ik wel in mijn hoofd maar ja, daar zie je niets van op het scherm.

    @ Kitty,
    Ik heb juist veel te weinig tijd, ik heb altijd te weinig, ben erg druk doende om me door de dagen te slepen. Met een beetje geluk heb ik 2 fitte uren op een dag. En dan mag ik in mijn handjes knijpen.Dat is mijn vrije tijd, en die tijd benut ik dan actief.Verder heb ik geen vrije tijd, de andere uren zijn slopend.
    Weet je trouwens wel hoe zwaar kamperen is? iedere dag water halen bij de pomp, de was op de hand doen, afwas in een emmer bij het washoek doen. Behelpen met koken, bvk eenpansmaaltijden, of geen maar gewoon salade of ei. En dan ook nog zorgen dat alles opgeruimd blijft.
    Heb een naaimachine en een tas vol verstelwerk, want alle 2 persoons dekbedhoezen van Vroems vermaak ik tot lekkere lange anderhalf persoons lakens. Lapjeslakens op bed.
    Dan slaap ik zo lekker. En slapen doe ik goed, ook overdag.
    Vrije tijd? Dat hebben alleen werkende mensen…

  6. Gatver…maar wel eens een man uit zijn oor zien zitten vreten? Ikke wel…brrr…
    Ik weet niet hoe prut ruikt, maar het kan niet erger zijn dan de bbq luchtjes, die dagelijks de kop opsteken, waar je ook bent, tegen half zes. Je kunt de klok erop gelijk zetten.

  7. Aad Verbaast zegt:

    En je werd niet eens uitgenodigd om lekker mee te eten? Schandalig!

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Oorprut! Haha… dat had ook nog wel erbij gekund, dat deed mijn broer vaak, gatver, omdat hij onder de schilfers zat van psoriasis en dan friemelde hij in zijn oor en dan brak hij zonder zorgen een stukje chocola voor me af. En ik probeerde dan aan die lekkere chocola zonder zijn smerige vingers te denken. Moeilijk hoor! Gelukkig ga ik er niet meer mee om.

    Ohja, bbq is erger omdat het langer duurt.

    @ Aad,
    😦 Het idee dat ik prut zou eten maakt me al misselijk.

    @ Simon,
    en sweet & hot curriesaus.

  9. Appelvrouwtje, ik heb een tante met geultjes naast haar mond, waar soms een stroompje langs loopt uit haar mond. Ze zit regelmatig in haar neus te peuteren en scheld me soms (wel slecht verstaanbaar) uit. Na een uur moet ik weg wezen want dan begint ze heftig heen en weer te lopen en soms driftig om mijn voeten heen stofzuigen. En ik ga er nog steeds op heen, want ach, zij deugd niet helemaal en ze heeft niemand anders. Of om met de woorden van EJW te spreken, zij is dat oude scheerapparaat, wat er nu eenmaal bij hoort in de familie.
    Fijn weekend! Zit je nog steeds daar in de caravan?

  10. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    nou ja, dat is een beetje eigen he, zo’n tante. Een eigen heimer. Een zinnig typje misschien wel.
    Ik zit nog in de caravan, en ik weet nog niet wanneer ik weer naar muren ga.
    zal nog zeker 2 weken duren want ik vind het heerlijk zo alleen.

  11. Leon zegt:

    Wat een diep smerig verhaal. Dan is het toch jammer dat je zo beeldend schrijft.

  12. Appelvrouw zegt:

    k wilde het graag met mijn lezers delen, zo vies als het is.

Geef een reactie

