Met krassende nagels stond hij voor de caravan

De camping is prachtig. Geen kinderspeelgoed (op mijn poppen na!) en ook geen luxe sanitair, geen kantine of winkel.
Wel wifi. Dat is fijn.
Maar ik moet er wel 100 meter voor fietsen (zover kan ik niet lopen want ik moet ook weer terug), en dan heb ik bereik. Mooi he! Sta ik hier, met mijn laptop achter op de fiets te internetten. En dan straks weer 100 meter terug fietsen met de laptop voorin het mandje.
Ik zal dus niet zoveel bloggen, zeker niet reageren.

Vannacht werd ik dan ook overvallen door enorme regenbuien, en onweer. Alle ritsen, ramen en deuren stonden nog open.
Zonder internet ben je echt nergens.
In deze hoek van Friesland wil het heel goed onweren en plenzen.

Er kraste iemand op de caravan, ik hoorde het duidelijk door het plenzen en donderen heen. Het was heel eng. Er stond vast een enge man die naar binnen wilde. Zou hij willen schuilen voor de regen? Of had hij honger. En wellicht wilde hij me daarna verkrachten, mannen hebben eerst eten nodig voor zulke daden. Of hij wilde me beroven van mijn laptop, of me misschien zelfs doden.
Zijn lange scherpe nagels over mijn hals en borsten krassend, zou hij net zo grommen als een beer. Ik zag zijn mismaakte gezicht en hij keek begerig dreigend terwijl zijn nagels bleven krassen.
Hij zou het ergste met me doen, mijn borsten openkrassen, mijn ziel toe eigenen, mijn hart verschransen.
Ik durfde niet meer te slapen, moest mijn hart en ziel bewaken.
De ene flits na de andere kwam uit de hemel, ik wilde liefst iets lekkers fantaseren om toch in slaap te vallen. Maar die krassende man ging niet weg.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Met krassende nagels stond hij voor de caravan

  1. Letterzetter zegt:

    Ach, het was vast een lief klein egeltje dat bang was voor onweer… Of misschien wel twee, want dán maken ze een herrie..!

  2. Aad Verbaast zegt:

    Op zich niets mis mee om de fantasie op hol te laten slaan. Maar ik denk toch dat het hier een typisch weerverschijnsel was wat regelmatig in het Noorden voorkomt. De zogenaamde nagelhagel.

  3. Gewoon een struik die met z’n takken langs de caravan kraste door de wind maar je kan natuurlijk ook in stilte van je fantasieen genieten

  4. Appelvrouw zegt:

    @ letterzetter,
    een egel op het dak?
    Nee, maar misschien een heks of clown die ontsnapt is uit mijn tas!

    @ Aad,
    Maar ik fantaseer altijd zoveel, eigenlijk is mijn hele leven een grote fantasie.
    Nagelhagel, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Weer wat geleerd.
    Bedankt voor de wijsheid.

    @ Henk,
    Toe, ik sta onder de eikenbomen… en de takken liggen plat op het dak!
    Als ManB dat hoort!
    Maar hij hoort het niet, en het is mijn caravan waarin ik mijn fantasieen mag beleven.

  5. Griezelig. En zo praat je jezelf met je fantasie juist angst in. Ik ken dat, je haalt je van alles in het hoofd.

  6. fulpsvalstar zegt:

    “Maar die krassende man ging niet weg”
    Gewoon een takkie op je dakkie.

  7. Apie zegt:

    Ik denk aan een dolle kraai met zijn familie. Die staan erom bekend. Sterkte! Het kan erger worden.

  8. hard schreeuwen: Hoepel op!!!
    Rico zou zeggen:- dan rotten ze op- 😉

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Mijn eigen thriller is altijd de beste!

    @ Fulps,
    Ja doe maar nuchter.

    @ Apie,
    Nóg erger? Ja, dat dacht ik vanmorgen al te horen.

    @ Kitty,
    Ik zal Rico een nachtje over laten komen 🙂

Geef een reactie

