Aanlokkelijk voorstel

“Maak een Afrikaan gelukkig met uw oude mobiel en u krijgt nog geld ook.”
Zie je het voor je? Een uitgehongerd vrouwtje die met mijn oude mobieltje belt met de buurvrouw 2 hutten verderop, of ze een zakje meel heeft.
Wat fijn dat ik iemand gelukkig kan maken en er zelf beter van word (anders lever ik hem niet in!).

Mijn mobieltje is oud, die van Vroems iets jonger.
Er liggen nog een paar oldtimers.
Eens zien hoe gelukkig ik die arme mensen kan maken, en hoe rijk ik daar zelf mee kan worden!

Oh, mijn mobieltje is 0,90 ct waard bij de ene site, en 1 euro bij de andere site. Mits ze nog werken want anders is het 20, respectievelijk 25 cent. Die van Vroems ook.
Even shoppen dus!
Verzendkosten hoef ik niet te betalen.
Oudere modellen die ik nog heb (van Vroems, ManBen mezelf) vallen niet onder oude mobieltjes, vermoedelijk onder schroot.

Ik ben nog wel benieuwd hoe het dan zit met verzendkosten, als ik die niet hoef te betalen, wie dan wel?
Hoe doet Recell dat?

Het zou me niet verbazen als Cornutus dit al eens aan de kaak heeft gesteld.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Aanlokkelijk voorstel

  1. EJW zegt:

    Ik bewaar mijn oude mobieltjes als aandenken. Het zilverpapier van de chocola spaar ik op voor de arme mens in ontwikkelingslanden. Net zoals mijn grootouders dat deden. Zie wat het mobieltje de mens heeft gebracht. Straks lopen ze daar ook allemaal te blaten door dat ding en vergeten ze water te halen of een zwijn te spiezen. En hebben ze daar een AH om hun beltegoed op te waarderen?

  2. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Ik begrijp ook niet zo goed hoe het daar zit. Het is misschien net als met suiker: het is niet gezond. Voordeel is wel, tenminste zo lijkt het hier, dat je wel veel contacten opdoet en elkaar er aan te herinneren, tijdens een goed gesprek, het varken te slachten.
    Ze hebben daar alleen een MacD ik denk dat ze daar wel zorgen dat je kunt opwaarderen.
    Maar volgens mij kun je ook opwaarderen via dat mobieltje… euh… en je bankrekening.

  3. Timmerark zegt:

    Wat een domme reactie. Je kunt je misschien eens in lezen over Afrika. Niet iedereen zit er zo dom en geestelijk arm als jij op je camping bij.
    Deze reactie staat los van hoe je schrijft over je persoonlijk verlies.

  4. Letterzetter zegt:

    Tja, arme ontwikkelingslanden… Wel geld om zendmasten en alle techniek daarvoor te plaatsen, terwijl de bevolking hongert… Geloof jij het? Ik denk sterk aan doodordinaire oplichting. Dump je spullen in een of ander ontwikkelingsland, waar ze dan de waardevolle materialen (goud, zilver, koper etc.) er uit halen, de rest komt dáár op de schroothoop, waar de mensen op leven.
    Het gebeurt ook op grote schaal met onze oude pc’s, radio’s, tv’s, koelkasten en noem maar op.
    Zelfs met schepen die daar met de hand gesloopt worden… Het rijke westen is van de rotzooi af, en de jakhalzen van de tussenhandel verdienen er grof geld mee…

  5. Appelvrouw zegt:

    Timmerark,
    bedankt voor je goede reactie.
    Heb je een link voor om minder dom te worden en geestelijke rijkdom te vergaren?

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Ik geloof nooit iets.
    Nou ja, als jij het zegt soms wel.
    Maar voor een goed doel hoef ik toch geen euro te krijgen.

  7. Ik gebruik nog steeds mijn allereerste mobieltje, heb er een tijdje terug zelfs nog een nieuwe accu voor gekocht …….. ons bent zuunig appelvrouw 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Dat hangt er natuurlijk vanaf wanneer je je eerste mobieltje kreeg.
    Wij hebben in Groningen zelfs de accu dokter die accu’s reviseert.
    Als ik het zo lees gaat de economie kapot aan dat zuinige gedrag!

  9. timmerark zegt:

    Sorry dat ik uit mijn slof schoot. Maar het beeld van heel Afrika dat omkomt van de honger is inmiddels gelukkig verre van realistisch. En met oude mobiele telefoons kan wel veel goeds gedaan worden. Met name voor mensen zonder bankrekening en banken in de buurt.
    Hier een link waarin dit fenomeen in wordt beschreven:
    http://www.nuzakelijk.nl/spark-africa/2210280/mobiel-betalen-neemt-vlucht-in-kenia.html

  10. Appelvrouw zegt:

    Timmerark,
    Mij ging het vooral om het goede doel waar ik nog geld voor kan krijgen. Ik zou graag al mijn mobieltjes gratis weggeven. Maar als ik ze ook op moet sturen vraag ik me af hoe dat zit met de verzendkosten.
    De rest is scherts.

Geef een reactie

