Strakke rokken?

Vorige week las ik in de krant een column van een man die zich verbaasde over dat hier in het noorden geen rokken gedragen worden. Allemaal broeken, behalve zijn vrouw, die droeg wel een rok.
Nou heb ik toch eens om me heen gekeken, en ik zag heel veel rokken, mooie rokken, en altijd strakke. Vaak om veel te dikke lichamen zodat het vet goed uitpuilen kan.
Maar ook al was het hier rond de 25 graden, alle rokken hadden er een legging onder, vaak een zwarte en met blote voeten in teenslippers.
Ik begrijp dat nog steeds niet, een legging met deze warmte!
Maar nu ik zo stom was op de mode te letten durf ik ook niet meer op blote benen en heb ik een beenband gemaakt.
Ik hoop dat ik trendsetter ben en volgende zomer alle vrouwen die kleffe leggings met dit lekkere weer uittrekken en die mooie bandjes om hun benen dragen, is toch mooi? Ik heb ze in veel kleuren, passend bij iedere wapperende jurk.
Oh, en witte sokjes draag ik echt al mijn hele leven, vind het niet lekker met blote voeten in schoenen, bah, ook zo onfris.

(PS, foto is een screenshot van een filmpje vandaar de lage kwaliteit)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Strakke rokken?

  1. francois15 zegt:

    Het zijn meestal gristenvrouwen die rokken dragen. In de Biblebelt is het dragen van lange broeken voor vrouwen verboden (anders gaan ze naar de hel)

  2. mennoG zegt:

    Voor mij geen rokken en jurken… gewoon omdat ik het niet fijn vind om ze te dragen.
    Het beenbandje gaat vast een succes worden 🙂

  3. goodknight zegt:

    …fleurige jurk en bandjes…
    …je hebt er de juiste benen voor…
    …van de witte sokken raak ik niet opgewonden…

  4. He een medestander, blote voeten in schoenen, echt zo vreselijk, net als die leggings trouwens, als ik Koning was zou ik die verbieden. Die bandjes dat is een uitvinding!

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Francois,
    Maar euh, ik dan? Ik draag ook rokjes, zonder legging.
    Ik ben misschien meer Islamitisch?

    @ MennoG,
    Nou weet ik natuurlijk niet of je tot het mannelijke of vrouwelijke geslacht behoort, of een van die andere vakjes. Maar ik vind jurkjes het fijnst, in de zomer kort en zwierig/wapperend, dan hoef je er niet zo op te letten dan wanneer het strak is en het draagt koeler dan strakke kleren.
    Maar pofbroeken vind ik ook een geweldige uitvinding.

    @ Goodknight,
    Ik heb die jurk gekocht op mijn benen.
    Het is ook niet de bedoeling dat je (of wie dan ook) opgewonden raakt van mijn wistte sokjes. Ik ben niet op de wereld gezet anderen op te winden, laat ze mij maar opwinden, en dat hoeft niet met een foto.

    @ Beeldspreker,
    Mooi een medestander.
    Geldt je aanbod ook als je koningin zou zijn?
    Mag ik je dan bij deze aanstellen tot Koningin van het verbod op leggings onder rokken?

  6. Apie zegt:

    Op het eerste gezicht leek het me een vrouw die haar slipje staat aan of uit te trekken. Bij een auto. Dus mijn fantasie ging meteen op hol. Ja, zo ben ik he? Maar het is dus een nieuwe uitvinding. Dat is ook goed.

  7. Appelvrouw zegt:

    Apie, die vrouw dat ben ik hoor, en ik zal nooit een slipje uittrekken bij een auto, ik sta naast mijn fiets! Daar wil ik hem wel eens naar beneden doen als ik wild moet plassen.
    Ik zal het je niet aanrekenen, een aap denkt nu eenmaal natuurlijk.

  8. reinejragolo zegt:

    Sokken zijn nuttig om spataderen te camoufleren.
    Maar ik draag ze al weken niet om iedere vorm van broei tot een minimum te beperken.
    Ga je ook een eigen orde van de kouseband instellen?

  9. cornutus zegt:

    Dat niemand daar nou eerder op gekomen is. Gekleed en niet te warm. Frivool, maar net niet uitbundig. En als ze inderdaad in vele kleuren komen is er geen enkele reden meer om leggings te dragen.
    Goed gedaan Appelvrouw!

  10. Van mij mag een ieder zelf weten wat hij of zij draagt hoor 🙂
    In Staphorst zie je hier veer rokjes en jurkjes ….. geen probleem toch ?

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ik ben geboren met witte sokjes, niet om spataderen te camoufleren, die heb ik niet.
    Volgens mij krijg je er inderdaad broei van, haarbroei.
    Je brengt me op een idee met een eigen orde van kouseband, die zal beslist niet zwart zijn!

    @ Cornutus,
    Mode ontwerpers bedenken nooit eenvoudige truukjes.
    Wel te weinig stof maar nooit functioneel.
    Een legging, een dikke katoene of wolle, draag je in de winter onder je te dunne broek, maar in de zomer?
    Ban de legging, daar had Joep van ’t Hek jaren geleden al een aardig stukje over maar toen droegen ze er nog geen strakke rok overheen.
    Ik vond nog een andere site waar je een petitie kunt ondertekenen:
    http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/39813/weg-met-de-34-legging-en-dan-vooral-de-witte.html

    @ Henk,
    Van mij mag ook iedereen zelf weten wat ie draagt, als het maar niet zo zwart is, en zo belachelijk, een legging met een strakke rok als je (veel) te dik bent. Draag dan tenminste ook een corset, of een overjas.
    leggings onder een rok zijn voor jonge meisjes in de speeltuin, zodat pedofielen zich niet kunnen verlekkeren als ze gymmen op de toestellen en schommel.
    Waarom nou een saaie legging voor volwassen vrouwen, waarom niet zo’n ouderwetse bolle broek met roesjes.
    Dat heb ik natuurlijk, maar draag het zelden omdat ik blote benen ook lekker vind.
    Zo ergens rond mijn 20e droeg ik lange rokken, tot bijna op mijn enkels, met pofbroek eronder, was echt geen mode, maar zat lekker en stond leuk. Ik loop altijd op de mode vooruit…

    De rokjes in Staphorst zijn wel iets langer, en daar dragen ze denk ik nog veel meer rokken overheen… Wat mij betreft zie ik liever de Staphorster klederdracht dan een legging onder een korte rok.

  12. Blewbird zegt:

    Ik juist liever zonder sokken. Op het strand zijn sokken onhandig en het ziet er stom uit. Schoenen goed luchten en/of sandalen dragen.

  13. Letterzetter zegt:

    Kouseband is lekker!

  14. simonkorving zegt:

    Ergens geen been meer in zien, is nu niet meer van toepassing

  15. EJW zegt:

    Ik vind rokjes zo leuk. Broeken wat minder maar als de pasvorm goed is ook best te pruimen…
    Leggings vind ik lelijk behalve als er een mooie vrouw in zit

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Blewbird,
    Ik draag meestal sandalen maar heb klamme voeten.
    Dat sokken stom zijn zal mij een zorg zijn. Ik vind het juist charmant, in de winter ga ik jurken dragen met hoog opgetrokken geitenwollen sokken.
    Op het strand kom ik niet graag maar daar zou ik denk ik op blote voeten lopen. Dát is nog lekkerder.

    @ Letterzetter,
    maar beenband is niet eetbaar.

    @ Simon,
    Beslist waar.

    @ EJW,
    Er zijn vrouwen die alles kunnen dragen want hun uitstraling overheerst.
    Zo’n vriendin heb ik. Mijn tegenpool.

Geef een reactie

