Iets over bloemetjes en bijtjes

Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb!

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Iets over bloemetjes en bijtjes

  1. Letterzetter zegt:

    Het lieveheersbeestje is een voyeur! Die wil net als de hommel ook wel zo mooi stil hangen voor de distelbloem.Knap genomen 😉

  2. francois15 zegt:

    Die bij kijkt scheel

  3. Mooie foto. Daar is niks mis mee met diafragma en sluitertijd.
    Hommel zowel als lieveheersbeestje zijn over het algemeen niet gewelddadig. Maar misschien gaat deze hommel toch tot de aanval over, gezien je kijkwijzer.

  4. Blewbird zegt:

    Hommels zijn lieverds (en zwaar beschermd). Er zijn zeer vele soorten.

  5. fulpsvalstar zegt:

    Mooie kijkwijzer Appeltje en nu de betekenis: Boven de zestien mag je dit niet zien op straffe van een dreun en een zwarte weduwe in je nek.
    Of was het toch anders?

  6. mijn God …….. ik hield m’n hart alweer vast voor wat ik zou gaan zien.
    Bloemetjes en bijtjes maar ook een kapoentje in je foto …… en die is heel niet slecht

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Het lieveheersbeestje hangt van schrik op zijn kop.
    Is het een hommel? Waar zie je dat aan?

    @ Francois,
    Dat die bij scheel kijkt komt omdat ik zelf niet met beide ogen naar hetzelfde punt kan kijken, en dan krijg je dat soort vervormingen.

    @ Babbelegoegje,
    Toch weet ik zeker dat er echte fotografen zijn die weten hoe je ook de bij scherp op de foto krijgt.
    Ik moet wel opbiechten dat ik die vlieger eerst gevangen heb, en toen aan een touwtje gehangen zodat ik alle tijd had de camera in te stellen. Daarom trekt die distel ook zo krom, en komt ie recht op me af van razernij!
    Dat is tenminste het thrillerscenario.

    @ Blewbird,
    Ik zie er niets liefs in, maar dat zie ik in jonge katjes ook niet.
    Echt aaibaar zijn deze vliegers niet, ze blijven nooit stil zitten.

    @ Fulps,
    🙂 dat is wel een aardige maar die zwarte weduwe heb ik nog niet gezien (gelukkig)
    Volgens mij is de kijkwijzer anders.
    Opgepast voor mensen onder de 16 jaar, het brengt ze op geweldadige ideeen.

    @ Henk,
    Bedankt voor de les, ik wist niet dat een lieveheersbeestje Kapoentje heette.

  8. sprakeloosid zegt:

    Was niet bevreest na lezing van de titel, zou in gezamenlijkheid (hommel en lieveheersbeestje een mooi verhaal à la Toon Tellegen opleveren.

  9. Appelvrouw zegt:

    Sprakeloos,
    ohja, Toon Tellegen, wat heerlijk. Vroems las me de eerste paar jaar vaak ’s avonds voor het slapen gaan een verhaaltje voor uit een van de vele boekjes.

  10. Glaswerk zegt:

    Dat die bij scheel kijkt komt omdat ik zelf niet met beide ogen naar hetzelfde punt kan kijken, en dan krijg je dat soort vervormingen.

    Mevrouw van de Boomstam, u klink als een politica.

    Toch is het evident dat de bij hartstikke scheel kijkt, een stekelige waarheid die niet te verbloemen valt. En daar help geen lieveheersbeestje aan.

  11. francois15 zegt:

    Die schele bij moet naar een ooglijderskliniek, zo denk ik er over. Hij moet trouwens ook een brilletje

  12. Aad Verbaast zegt:

    was dit nou ervoor of erna?

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Glaswerk,
    Ik ben diplomaat.
    Mij is het echt niet opgevallen dat ie scheel kijkt.
    Lijkt me eerder dat ie met beide ogen is gefocused op cameralens.

    @ Francois,
    Oh, dat kan ik iedere scheelkijker op oudere leeftijd zo afraden.
    Zelf heb ik allerlei onderzoeken en testjes gehad, maar het is een hersenafwijking.
    Bij de ooglijderskliniek heb je dus niets te zoeken als je scheelkijkt.
    Een brilletje? Als het maar niet van Handers is, die lelijke zwarte rechthoekkige dingen. Een retro zal hem mooi staan!

    @ Aad,
    Ik hou het er op dat het tussentijds was, waarschijnlijk was hij hier op weg naar de volgende.

  14. kitty zegt:

    en vergeet het echte Hollandse Lieveheersbeestje niet! Nog niet aangevallen door een Afrikaanse soortgenoot.

  15. EJW zegt:

    Mooi foto! De hommel trekt net zijn landingsgestel in.

  16. joost tibosch sr zegt:

    Heel lang geleden hoorde ik mijn moeder in de keuken tegen mijn vader zeggen, dat hij me toch eens voor moest lichten “want hij zat met zijn vriendje vanmiddag alsmaar te geinen over de overbuurvrouw”. De dag erop gingen mijn vader en ik fietsen..en, spannend, hij begon.. of ik wel wist hoe het met vrouwen en mannen zat. In jeugdige overmoed zei deze toen (volgens mij) 8-jarige, voorbereid als hij was: O ja vader, dat weet ik allemaal wel. Hij, toch echt niet op zijn mondje gevallen, deed er toen tot mijn grote opluchting verder het zwijgen toe. En omdat ik “dat” dus nog niet weet en als de dood ben voor “bloemetjes en bijtjes”, durfde ik na je waarschuwing niet naar de foto te kijken. Heb ik weer wat gemist?

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Kitty,
    De Afrikaanse boktor? Of is er ook al een Afrikaans lieveheersbeest, het wordt zelfs in de natuur steeds multicultureler.
    Onbegrijpelijk dat dat allemaal maar kan.

    @ EJW,
    Daar lijkt het inderdaad op.

    @ Joost,
    Ohje! Ja, je hebt weer wat gemist, je bent te laat. Het is alweer voorbij.

    Toen mijn vriendin (waar ik nog steeds mee omga) mij op mijn 8e vertelde wat dat vieze woord betekende: ‘een man bloot op een blote vrouw’, vertelde ik dat aan mijn zus want ik vond het zo’n raar woord dat ik niet kon geloven dat het bestond, en van dat bloot snapte ik ook niets. Zus van 2 jaar ouder wist het natuurlijk allang maar deed heel raar en vertelde het aan mijn moeder, en mijn moeder aan mijn vader, en mijn vader werd heel boos op me.
    En toen wist ik dat mijn vriendin niet had gelogen. Zo heb ik het geleerd. Niets met bloemetjes en bijtjes.
    In praktijk is het toch anders dan ze je voorlichten, dan hoeft het zelfs niet bloot, ook wel zo gemakkelijk.

  18. mennoG zegt:

    Tja… we waren gewaarschuwd…
    Toch stiekem genoten 🙂

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Menno,
    Stiekem is altijd goed.

  20. leuk, stekelig en stippelig blogje

Geef een reactie

