Van de warmte gaan zelfs de bomen dood

Er zijn mensen die worden blij van dit weer.
Nou ik niet, gelukkig had ik een sjaaltje om mijn nek wat ik om mijn hoofd kon binden om een zonnesteek te voorkomen. En toen ik een trap opliep om van het uitzicht te genieten ging mijn hart sneller dan mijn voetstap.
Zelfs de bomen gaan dood bij deze hitte!

Het enige wat dan nog helpt is verkoeling.
Deze dame met surfplank zal zich toch wel goed hebben ingesmeerd tegen verbranding?

Tja, ik begrijp wel dat hij niet blij is met deze smoorhitte.

En nou niet gaan schelden over formaat, ze is mijn evenbeeld!
Hartstikke mooi toch zo lekker rond als een appel.

En dan deze snoesjes! Die kan ik je niet onthouden.

Tot slot deze spetter. Toen ik de foto’s naar ManB stuurde kreeg ik kritiek dat ik met diafragma en sluitertijd moet werken, nu is het net een dot… euh… laat ik het houden op gelatine.
Maar ik vind de foto desondanks toch leuk, en het mag best een snapshot zijn ipv foto,
want hoe kan ik nou weten wat diafragma is, en of daar een knop of instelling voor is!
Ik schiet alleen maar.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Van de warmte gaan zelfs de bomen dood

  1. Letterzetter zegt:

    Goed geschoten! ManB moet niet zeuren, iedereen ziet dat dit water is.
    Zou er zo wel bij willen zitten, lekker!

  2. Appelvrouw zegt:

    Letterzetter, fijn te horen dat je wel ziet dat het water is.
    ManB zeurt niet. Hij geeft opbouwende kritiek. Al 20 jaar, het helpt alleen nog niet met die diafragma.

  3. Johan HvD zegt:

    Ja Appelvrouwe, het is water zoals ik zie. Maar of het koel en helder is?
    Slechts de boom staat droog en de dame met surfplank zal vermoedelijk wel een Zonnesteek gaan kopen…

  4. EJW zegt:

    De barbies worden steeds dikker.
    Misschien teveel Magnums met dat warme weer?
    Die laatste zoekt verkoeling daar waar het het meest nodig is..

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Johan,
    Op de onderste 3 foto’s is het water echt wel helder, en zeker niet echt koel maar net verkoelend.
    Ik had die boom nog wel een beetje water uit mijn plastic flesje gegeven, maar het hielp niets.
    Die dame haar haar is in ieder geval al rood, begin van de zonnesteek, vermoed ik.

    @ EJW,
    Pestkop!
    Ik ben ook dik, en heb nog nooit een magnum gegeten, eet evenmin vette worsten of fastfood. Drink 2x per jaar een flesje bier. Maar ik braad het rundvlees wel in roomboter.

  6. Aad Verbaast zegt:

    Je komt wel wat tegen op zo’n zonnige dag zeg.
    Ook nog even op het naturistenstrand geweest zie ik aan de laatste foto. Nou, daar waren de poppen wel aan het dansen!

  7. EJW zegt:

    Ik wilde je niet pesten. Het gaat om de inhoud en niet zozeer om de verpakking.

  8. simonkorving zegt:

    Heerlijk die zomerse sferen …..

  9. sprakeloosid zegt:

    Ik moest iets ingewikkelds doen met gebruikersnaam en wachtwoord bij de ‘like’ knop, dus dan maar een berichtje: geinig

  10. kitty zegt:

    ik word ook blij van dit weer.
    vanavond lekker op het terras tapas eten en toeristen bekijken :))
    leuk je starndfoto’s 🙂

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Er is ontzettend veel te zien, ook als het regent.
    Maar als je op zoek bent naar iets speciaals dan wordt het lastiger.

    Het naturistenstrand, ja, nu val ik zeker door de mand…
    Maar ik was er alleen als gluurder.

    @ EJW,
    In real life ben ik er in ieder geval nog nooit om gepest of afgewezen.
    Nooit… het is ook pas na Vroems overlijden enigszins uit de hand gelopen.
    De verpakking zegt soms wel iets over hoe iemand voor zichzelf zorgt. Maar vaak verkijken we ons dat op franje.

    @ Simon,
    Is dat in jouw dorp ook zo erg? Of hebben jullie wel bomen.
    In Groningen is het nooit zo heet als hier in Drenthe.

    @ Sprakeloos,
    🙂

  12. Appelvrouw zegt:

    @Kitty,
    Ohbah!
    tot een jaar of 5 geleden kon ik ook nog wel goed tegen dit weer, uren fietste ik er in.
    Nu heb ik een parasol gekocht, endie ga ik achterop mijn fiets bevestigen, ze bekijken het allemaal maar, op zij! Ik ben heel breed!

  13. sprakeloosid zegt:

    nu doet ie het wel

  14. EJW zegt:

    Zo is het, mooie laatste reactie

  15. Ik denk wel, dat man B gelijk had. Alleen, het was me nog niet opgevallen, dat het een soort slijm leek, tot je dat schreef van man B. Ik ging er eerst helemaal van uit dat dat water moest zijn, alles wees er verder op. En dat krijg je dan dus, als je erop gaat letten.
    Enfin, de poppen zijn er weer even lekker uit geweest.
    Wij hebben ook kale bomen hier in de watergebieden, maar dat komt, omdat de aalscholvers daar altijd in poepen. En ze hebben een ‘zure’ poep, omdat ze scherpe stoffen in het lichaam hebben, om de graten en andere onverteerbare delen van hun voedsel te kunnen verwerken. Het zjn grote vervuilers eigenlijk, die veel ruimte nodig hebben omdat ze anders hun eigen leefgebied onleefbaar voor zichzelf zouden maken. Waar deze boom in Drenthe aan gestorven is, vast niet aan die paar warme zomerdagen. Misschien is er een giraffe ontsnapt in Emmen, die zich even tegoed heeft gedaan aan de bladeren. Of de Boktor? . Of de boom was oud en de dagen zat.

  16. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    Zo vergaat het mij ook, ik kan niets anders meer zien dan gelatinederrie.

    De giraffe, dat moet de boosdoener zijn. Hij is al gesignaleerd langs de kant van de weg.
    http://keyfo.wordpress.com/2010/04/07/houten-giraf/

  17. Zie je. 😆 Enze kunnen makkelijk in Nederland overleven hoor, met deze temeraturen.

  18. mennoG zegt:

    Met heel veel plezier een bezoekje gebracht 🙂 🙂 🙂

  19. cornutus zegt:

    Lekker modderige plaatjes! Als die niet voor afkoeling zorgen, dan weet ik het ook niet meer.

  20. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Van al dat bomen eten verhouten ze 🙂

    @ Menno,
    dat is fijn om te weten.

    @ Cornutus,
    Ohja, een modderbad!
    Dat moet ik onthouden…

  21. Pingback: Lekker luieren | Appelvrouw

Geef een reactie

