Wat moet ik nou kiezen?

Toen ManB me hier in Drenthe bracht, heb ik mijn gsm in de auto laten liggen.
Stom, ja, dat weet ik, onderweg werd ik gebeld en toen was ik de routine kwijt.
ManB ziet hierin de ultieme gelegenheid mij eens aan een modern toestel te krijgen.
Maar wat moet ik er mee?
Het zal rond 2006 geweest zijn dat ik zijn telefoon kreeg, hij was toen dus al door ManB gebruikt. Omdat hij nu eenmaal meer met de tijd meegaat dan ik vond hij hem toen al ouderwets.
Al doet de joystick het al een paar jaar niet altijd, ik ben nog niet toe aan een moderner toestel. Het idee alleen al dat ik al die functies die ik niet nodig heb moet bestuderen!
Een telefoon hoeft geen camera te hebben, en geen radio of weet hoeveel ringtones en ik hoef niet te pingen, het geheugen hoeft niet uitgebreid, een zaklamp functie is evenmin nodig, en rekenen doe ik wel uit mijn hoofd of op mijn vingers. mp3 hoeft ie niet af te spelen. Spelletjes speel ik niet, en een trilstand is momenteel echt uit den boze! Ik word zo onderhand gek van dat getril van de therapie!

Toch heb ik wel wensen.
Hij moet geen touchscreen hebben, wel een duidelijk leesbaar scherm, moet vooral een telefoon zijn om mee te bellen en een sms te sturen. Een wekkerfunctie heb ik nodig om mijn dagen hier niet steeds te verslapen, uit mezelf word ik niet zo gauw wakker. En een agenda/kalender om te zien wanneer ik mijn maandelijkse stoorweek heb.

Mijn oog viel als eerste op de senioren telefoon. Lekker makkelijk, grote letters, geen toeters en bellen, hoef ik niet eerst een leesbril te zoeken om te lezen wat er in die sms staat.
Toen zag ik de Nokia 200, voor 20 euro met 10 euro beltegoed. Maar hoe kan dat uit? Wie maakt zo’n telefoon voor 10 euro? Ik zie die kinderen en magere mensen met bruine huidskleur.
Nee, ik wil een fairetrade telefoon!
Of weet je wat, ik neem helemaal geen telefoon.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Wat moet ik nou kiezen?

  1. Apie zegt:

    Ik heb zelf die BlackBerry en ben er heel blij mee. Vooral omdat je er heeerlijk op kan typen. Lekker gevoel. Het scherm is niet te klein. Het ziet er mooi uit, en het ligt lekker in de hand. Niet te licht, niet te zwaar, precies goed. En niet teveel onnodige tierelantijntjes. Bovendien heeft niet iedereen ‘m, zoals zo’n aaifoon. Helemaal geen telefoon zou ik niet doen, dat belt vrij lastig.

  2. Letterzetter zegt:

    Neem een postduif! Handig hoor, zo’n beessie. Niks geen gepriegel met knopjes, lege batterij, leesbril… handgeschreven briefjes versturen, dat geeft cachet.
    In geval van nood kun je zo’n postduif ook slachten, goed bereiden en lekker opeten.
    Er is wel een nadeel: Het bereik is niet verder dan België, daar lusten ze ze rauw… 🙂

  3. Selma zegt:

    Ik heb een telefoon van 15 euro bij de Kijksjop,
    met een prepaid van de Deka,
    kan niks anders dan telefoneren. Wat ik zelden doe.
    Meestal blijkt hij thuis te liggen met lege batterij,
    merk ik aan klagelijke mails. Het leven is wel mooi zo.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Apie,
    Maar ik type al op een toetsenbord van mijn laptop of netbook.
    BB is niet de goedkoopste en heeft toch overbodige functies?
    Hij ligt misschien wel lekker in jouw hand, maar niet in de mijne. Ik weet zeker dat ik hem binnen een uur op de grond heb. Alles glijdt makkelijk uit mijn handen.
    volgens mij barst het land van de bb’s. Vorige week nog in de wachtkamer bij de bekkenbodemtherapeute, 2 mensen aan het spelen met zon bb. Misschien waren ze wel aan het pingen met elkaar, dat mag gratis tenslotte.

    @ Letterzetter,
    Je hebt een prachtoplossing.
    Postduiven, laat hier nou achter een duivenman wonen.
    Maar geen nood, ik hoef niet naar Belgié, daar ken ik niemand.
    Groningen, Friesland en Drenthe, dat is mijn plek.
    En duif is lekker!

    @ Selma,
    Ik vind het ook heerlijk zonder telefoon. Maar aangezien mijn eigen actie radius hooguit 100 meter is… dan is dat met pech toch een probleem. Jaren geleden heb ik het twee keer meegemaakt met de auto dat ik pech had, en ik kon nergens naar toe, want de praatpaal stond voor mij veel te ver weg, diezelfde afstand moet je dan ook weer teruglopen.
    Op de fiets naar Vroems toe was het ook verschrikkelijk handig en toen hij ziek was ook, niet alleen handig maar noodzaak!
    Nu heb ik hem bij me, in mijn tas in de fietstas. Ik ben ook niet bezig met bellen en smssen tijdens het fietsen of in de natuur, het is voor als ik pech heb. Noodzaak!

  5. Nja, ik vind het ook altijd overdreven om iets weg te doen, als dat het nog doet. maar tegenwoordig kunnen ze er goud uithalen, zag ik op tv. Nu voel ik me al een beetje minder schuldig. Zonder je mobieltje ben je niet meer zo mobiel als je een telefoontje verwacht. maar ik denk steeds vaker als het telefoondeuntje afspeelt, ik ben niet thuis, even geen zin, als ik mijn vaste telefoon nog had gehad was ik er nu ook niet geweest. Een mobieltje is best wel handig hoor. Zoals je zegt, alleen al voor als je pech hebt. Mooie uitvinding.
    Ik ben, nadat ik twee jaar terug al een nieuwe had mogen uitkiezen van HI, uiteindelijk toch voor een nieuwe gegaan. Een smartfone. In hoofdzaak om foto’s te maken. Moest er ook mee kunnen bellen natuurlijk. Er zitten nog meer handigheden op, die ik graag zou willen gebruiken…maar ik weet niet hoe..ze weet niet hoe ze weet niet hoe… een voice recorder, een prullebakje om al die foto’s en sms jes te kunnen verwijderen…zou ik heel handig vinden en het zit er ook op, maar waar . En, als ik het schermpje open lees ik: ‘u heeft een gemist gesprek’. Maar open ik de telefoon dan is dat berichtje weg, dan kan ik het nergens meer vinden/aanklikken.

  6. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    Lekker smart dat ding van jou. Dan wil ik er ook gps op!
    Voice recorder is reuze handig maar dan moet je wel iets te vertellen hebben.
    Zou er geen cursus smartfone zijn?

  7. Aad Verbaast zegt:

    Indianen deden het honderden jaren met rooksignalen. Hoorde je nooit klachten over.
    Over smartphones wel. Deze hele generatie heeft inmiddels ernstige nekklachten.

  8. Appelvrouw zegt:

    Aad,
    Dat is ook een goed idee, maar hoe maak ik een rooksignaal? Vuurtje stoken in Bargerveen?

    Er was onlangs een programma over hoe die straling van gsm onze hersenen aantast.
    En dat geloof ik direct als ik al die mensen verslaafd aan het praten tegen zo’n ding zie met een volume dat niet meer duidt op leven in het nu.

  9. Appelvrouw zegt:

    Henk, mag ik je een hand geven?
    Zoveel charme heeft die nokia. En hij is nog steeds te koop!
    Ik doe het wel zonder telefoon tot ik weer thuis ben. Dan maar pech onderweg, gewoon op de grond gaan liggen wachten, misschien komt er wel iemand langs.
    De kans op pech is ook niet zo groot. Alleen met deze hitte, dan wel. Uitdroging, gesprongen banden, en een zonnesteek! Maar ja, bij dat laatste kan ik toch niemand meer bellen.

  10. Selma zegt:

    Krek: noodzaak.
    Net als een pleister en een flesje drinken.

  11. Appelvrouw zegt:

    Selma, maar pleisters heb ik nooit bij me.

  12. He, My first Sony, die is geweldig, niks 112 bellen, gewoon mee slaan, zo maken ze ze niet meer. Je laatste sony daar is die van mij een zusje van met iets meer toeters (kan ermee fotograferen alsof IK dat wil). Die moderne fratsen dat hoef ik allemaal niet.

  13. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    Ik ben blij met soortgenoten.
    Als je er nog een antennetje op hebt dan kun je daar nog lekker mee tussen de ribben porren.
    Met mijn sony kan ik ook foto’s maken, maar vraag niet hoe het eruit ziet! Nog slechter dan de eerste digitale mavica.

Geef een reactie

