Het is gebeurd

Nu zit ik weer in een huis met muren en buren.
Wat zal ik de appelboom bij mijn voortent missen!

.

.

.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Het is gebeurd

  1. appelbomen genoeg
    maar het gaat om die ene appelboom bij de voortent
    je hebt de foto’s

  2. EJW zegt:

    Die appels op de eerste twee foto’s zijn volgens mij niet eetbaar. Daar kun je moes van maken.
    Die ene op de laatste foto lijkt op een kerstbal.

  3. kitty zegt:

    Plant zelf een boompje Appelvrouw!
    Ik heb een perenboompje en dat is prettig in de tuin.
    Eerst zoemt het en dan groeien de peertjes. 🙂

  4. Letterzetter zegt:

    Ach… sterkte dan! Als troost een gedicht een gedicht:

    Appelboompjes

    Op een recht, zwart kousenbeen,
    dunne rokjes opgeheven,
    dansend in de vroege regen
    en de tuin voor zich alleen,

    staan twee jonge appelbomen,
    ’t witte bloed omhooggestegen,
    vlinder-hoofden wijd omgeven
    door hun aller-eerste dromen.

    Met hun smalle voet in ’t gras,
    ingetogener en lomer
    staan zij later in de zomer
    na te peinzen hoe het was.

    Voller wordend met de dagen,
    vastgegroeid in ’t ogenblik,
    bestemd, mijn zustertjes, – als ik –
    te wortelen, rijpen en vrucht te dragen.

    M.Vasalis

  5. Hier gaat het ook al over Kopland, lijkt mij.

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Hennie,
    Inderdaad, die ene van de 3 op een rij, die ene die zijn appels liet vallen nog voor ze rijp waren.

    @ EJW,
    Dat klopt maar ze waren nog erg klein, zou er zelf geen moes van koken.
    Tenzij je er een kilo suiker in gooit, teveel werk!
    Dat van die kerstbal zal ik onthouden.

    @ Kitty,
    Ik wil geen boom in mijn bestrating.

    @ Letterzetter,
    Ach, die jonge appelboomspjes 😦

    @ Simen,
    Nee, ik heb heb niets met de dood van Kopland (of welke bekende Nederlander dan ook).
    Het is niet iets voor mij om daar over te schrijven anders had ik het wel over sla gehad.

  7. kitty zegt:

    getsie! heb je een tegeltuin? 😦

  8. Appelvrouw zegt:

    Jazeker, Kitty, grindtegels zelfs.
    Ik heb geen tijd om te tuinieren. Een hoge schutting en tegels zijn ideaal!

  9. Aad Verbaast zegt:

    Met dit weer heb je grote kans dat de appels ver van de boom vallen. Er is nog hoop.

  10. Appelvrouw zegt:

    Aad, als ze maar niet op mijn tegels vallen.
    Maar ik ga toch zaterdag naar Drenthe voor minimaal 2 weken. voor zover mij bekend is vallen er geen appels in Bargerveen, hopelijk ook geen denneappels!

  11. mennoG zegt:

    Mooie foto’s… de appels hebben het duidelijk ook moeilijk met dit weer…

  12. Appelvrouw zegt:

    MennoG, de 5 weken dat ik er stond vielen ze almaar af, maar de boom zat wel tjokvol dus een paar minder zal geen kwaad kunnen.

  13. Tja, ik vraag me altijd af, waarom de appels in de supermarkt altijd zo mooi zijn en de appeltjes aan mijn eigen bomen… zucht, zoals deze dus. Zouden ze gif nodig hebben? Die van Adam zal er ook zo uitgezien hebben dan. En dan waren die nog niet eens geënt, dus nog kleiner en ook nog zuur..Zo verleidelijk zagen die er toen dus ook niet eens uit. En daar hebben wij het dan aan te danken, dat we niet meer in een paradijs leven.

  14. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    gif is altijd goed. Ook in de groentetuin, en kunstmest niet vergeten, dan groeit het tenminste.

    Supermarkt appels, dat is erg he. Ze geven de consument de schuld dat die alleen een ronde appel wil, allemaal in de zak met hetzelfde formaat. Maar dat is niet zo. Dat hebben wij nooit gezegd. We kunnen niet eens kiezen want kleinere en fraaier gevormden halen zij er al uit bij de boom.
    Ik weet niet waar de appelboom van Adem heeft gestaan, maar fruit in een warm zonnig land ziet er misschien wel verleidelijk uit, toen had je ook nog geen luchtvervuiling.
    Maar ik weet er niets van, jij iets meer zo te lezen, dan zou het dus toch kunnen dat appels in die tijd giftig waren, zoals dat jongetje onder mijn appelboom vertelde.
    Maar dan hadden ze buikpijn gekregen, in plaats van schaamte, lijkt mij.

  15. kitty zegt:

    O. maar ik hoef niet naar de camping. met een hele groene tuin 😛

Geef een reactie

