Aan het Schildmeer in Groningen (eigen land eerst)

Hier hoef je niet te wachten tot de zon schijnt om iets leuks te doen!

Roeiers,

en zeilers genoeg.

Storm op het schildmeer

kan deze zeilers niet op het water houden.
Ze moesten de zeilen inhalen en op de motor verder.

En zo ziet het strand van het Schildmeer er uit.
Lekker rustig!

Maar niet altijd hoor, op een zaterdag bijvoorbeeld kruipt het volk dicht bij elkaar, daar hoeft de zon niet eens voor te schijnen.

Als er mensen geweest zijn,
zijn er sporen.

En sommigen denken nergens meer aan als ze het water zien.

Hier gebruiken ze groene condooms, beter voor het milieu.
Die rode ring is voor de man die niet meer zo groen is (dat u niet denkt dat het van een pessarium is).

De familie is gegroeid, mooi he!

Dit is het resultaat.

En voor wie nog een standaard Schildmeerplaatje wil: hier dan.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Aan het Schildmeer in Groningen (eigen land eerst)

  1. fulpsvalstar zegt:

    Was het visje lekker?

  2. Selma zegt:

    Prachtige reportage!

  3. Letterzetter zegt:

    Mooi geschoten! Maar wel een dodelijk strandje hoor…
    De laatste foto is een juweeltje. Vanwege het tegenlicht valt de foto te donker uit. Probeer eens in een fotobewerkingsprogramma de foto lichter te maken (functie drempel). Dan wordt-ie nóg mooier!

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    ja, zo vers uit zee!

    @ Selma,
    dankje

    @ Letterzetter,
    Licht vind ik lastig, op mijn laptop ziet het er lichter uit dan op het netbook, en als ik het scherm van de laptop iets kantel lijkt het ook weer lichter. Ik ga hem niet lichter maken, want dan wordt de lucht ook minder mooi.
    Over welk prog. heb jij het, met functie drempel? Ik ken alleen levels

  5. Letterzetter zegt:

    Oeps, drempel is een andere functie, ik bedoelde niveau’s. Ik gebruik PaintShopPro X4 NL, veel gemakkelijker werken dan met Photoshop. Levels zal het zelfde zijn.

  6. Appelvrouw zegt:

    Psp x4 kan wel makkelijker zijn, maar ik heb dat niet. Een eerder versie van photoshop had ik ook in NL versie maar die ik nu heb is Engels, en dan zijn niveaus levels, niets aan te doen.

  7. Aad Verbaast zegt:

    Mooi serie Appelvrouw. Ben je al bruin geworden?

  8. appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Bruin? Ik vergeet altijd mijn kleren uit te trekken, alleen mijn neus is bruin.

  9. kitty zegt:

    Mooi meer heb je daar Appelvrouw.
    Bij mij zijn enkel de Maasplassen(op 25 km) geen meren.

  10. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Het is in Nederland vaak mooi weer, maar dat zien de mensen niet vanachter hun venster, en zij die wachten op een strandligging doen zichzelf volgens mij veel te kort. Ik heb heel veel gefietst de afgelopen 5 weken, en de dagen dat het regende kon ik zelfs nog tussendoor vaak even buiten zitten. In Friesland heb je pas echt meren!

  11. Leuke serie!
    En inderdaad in Nederland is het vaak mooi weer, alleen jammer dat door de extreme regen ik al 2 dagen lekkage heb thuis 😉

  12. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    Lastig hoor, als onze huizen niet meer waterdicht zijn, waar kunnen we dan nog op vertrouwen?

    Is een regenton geen oplossing?
    Of een caravan met grote voortent. Ik heb hier geen last van nattigheid.

Geef een reactie

