Ik ben een incest-slachtoffer, beweren ze.

Mijn bekkenbodemspieren leveren me meer ellende op dan enkel pijn bij het vrijen.
De gynaecoloog, sexuoloog, en bekkenbodemtherapeut hebben unaniem aangenomen dat al mijn klachten door mijn vader zijn veroorzaakt.
Want incest zit in je systeem, je lichaam vergeet niet, ook al ben je er zelf nooit meer mee bezig.
Ohw.
Mevrouw gaat me onderzoeken, zoals ze dat allemaal deden.
Niemand deed ingewikkeld. Overal was een gordijntje waar ik me deels kon ontkleden.
Hier niet, gewoon op de stoel waar ik zat leg ik mijn onderkleren.
Ik krijg een grote prop papier van de rol in mijn handen geduwd.
Waar is dat voor?
Om je wat te bedekken.
Maar zo bloot lig ik er toch niet bij? Ik laat het vallen, zie het nut niet van dat papier in terwijl ik al door mannelijke artsen onderzocht ben. Wat een gefrustreerd gedoe als ik er ook nog papier op moet gaan leggen.
Doet het hier pijn?
Ja, ga weg met die akelige priemende vrouwenvingertjes! Vrouwenvingers zijn alleen maar venijnig.
Als ik opsta krijg ik geen doekje om het glijmiddel wat ze gebruikte weg te vegen en met die rol papier op de grond gaat dat ook niet.

En nu moet ik ontspannen.
Lekker ontspannen voorover zitten, ellebogen op de knieën.
Mevrouw, dat gaat niet met mijn heupen!
Veel andere opties heeft ze nog niet.
He he, zuchten, alles loslaten.
Ja mevrouw, lekker loslaten, zucht. Terwijl ze me eerst opzadelt met een beerput.
Een warme kruik ontspant ook, volgens haar.
Nou, maar wat dacht u van een paar heerlijke warme mannenhanden!
Nee, 4 maanden sexuele onthouding.
Ik ben vergeten te vragen wat precies onder sexuele handelingen verstaan wordt.
Mag ik dan helemaal geen prikkel ervaren?
Jawel, tens.
Stroomstootjes aan de buitenkant.
Aan de buitenkant?
Ze denkt zeker dat ik gefrustreerd ben.
Drie keer per dag een half uur tijd voor mijn misbruikte onderlijf.
Nee, bij incestslachtoffers gebruiken we nooit een vaginale probe (voorwerp om stroom toe te dienen in de vagina, is anders een erg goede manier om de bekkenbodemspieren te vinden en in actie te krijgen!) dat is te ingrijpend, vindt zij.
Ach, heb ik pech!
Aan mij is helemaal niets gevraagd, ze had haar eigen verhaal, incest slachtoffers reageren nu eenmaal zo en niet anders.
Hoe ik dit of dat ervaar? Dat weet ze niet. Ze denkt dat ik tegen mijn zin sex heb, want dat kan niet anders met mijn verleden.
Ja, met Vroems was het goed, nee toen had je geen pijn, want je vree uit liefde.
Ach mens ga de pot op met je liefde en je warme kruik! Ik vind vrijen uit lust ook geweldig!
Altijd al gehad.
Ik voel me geen incest slachtoffer, ik heb in een incest verleden, voor mij is dat iets heel anders!

Ze luisteren niet naar mijn verdriet om Vroems, nee dat is het niet, het is je vader.
Ze luisteren niet als ik zeg dat de pijn in mijn heup en rug dat gebied ook niet gunstig stemt.
Ze luisteren niet naar mij, ze lijden aan tunnelvisie.

Ze kunnen me wat.
Voor je het weet ben je werkelijk slachtoffer en zit je diep in de put: alles komt door mijn vader. Maar hoe zit het dan met die 38 jaren die ik daarna heb gekregen om het goed voor mezelf te maken, om te genieten, om fijne dingen mee te maken, en lekkere. Hoe zit het daar dan mee! Die jaren van eenzaamheid en depressie, van doormaken en doorleven, was dat dan nergens goed voor?
Ben je als incest-slachtoffer vergelijkbaar met iemand met een handicap? Het gaat nooit meer over.
Waarom duwen ze me met zijn allen terug!
En ik ben nog zo stom om niet weg te lopen want ik heb de kracht niet meer na het overlijden van Vroems. Ik voel me zo moe.
Nu hebben ze me bijna klein gekregen, dat laatste stukje kan er ook nog wel bij
of af.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Ik ben een incest-slachtoffer, beweren ze.

  1. goodknight zegt:

    …jij weet er natuurlijk niks vanaf…
    …zij hebben ervoor gestudeerd…
    …maar erna hebben zij niets bijgeleerd…

  2. reinejragolo zegt:

    BPS wil je niemand toewensen, Zelfs je ergste vijand niet.

  3. fulpsvalstar zegt:

    Nog erger, ze ontkennen de mogelijkheid van bijleren.
    Sterkte met zulke oenen.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ goodknight,
    Ik doe er niet eens toe.
    Mijn ervaring is van geen belang.
    Het zou ook teveel tijd kosten om naar iedere patient te luisteren.

    @ Reine,
    Waar moet ik dit plaatsen?
    Volgens google is bps borderline.
    Ik lijd daar in ieder geval niet aan volgens de psychiater, maar ja, misschien heeft die ook wel een verkeerde diagnose gesteld.
    Ik zou mijn ergste vijand trouwens best iets heel ergs toewensen hoor!
    Zo ben ik er best content mee dat mijn moeder dement is, en in ieder geval jarenlang, mij toch als lastpak heeft gezien. Kennelijk heb ik haar als kind goed dwars gezeten. Dat doet me toch goed dat ze in haar dementie zelfs bang voor me was. Houwen zo! Hopelijk heeft ze er erge nachtmerries van.
    Vijanden mag je best iets ergs toewensen, maar borderline daar hebben omstanders meer last van de de persoon zelf, vermoed ik.

    @ Fulps,
    Dank voor de sterkte.
    Mij viel vooral het rechtlijnige op.
    Misschien ben ik wel alleen maar in de overgang…

  5. olijfje zegt:

    Pfff… wat een stelletje vooringenomen types. Ik betaal graag voor artsen die naar me luisteren: aandacht heelt. Misschien wel meer dan een snel toegeschoven pil. Laat je niet van de wijs brengen: jij leeft je hele leven met jezelf, dan zal je jezelf beter kennen dan dokters met een bakje labeltjes. Ze zouden verdikke wat van jou kunnen leren!

  6. reinejragolo zegt:

    Mag ik zo vrijpostig zijn om te vragen welke diagnose dan wel is gesteld.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Olijfje,
    Dit wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraar, dat zal het probleem zijn…

    @ Reine,
    Incest-slachtoffer.
    Maar ik wil er best gratis borderline bij hebben hoor, heb alleen geen behoefte aan zelfmoord of (uiterlijke) zelfverminking, evenmin heb ik last van razernij en volgens mij weinig last van stemmingswisselingen en heb ik totaal geen last van verlatingsangst, eerder van claimangst (als ik dan toch een angst moet hebben).

  8. Zo te lezen ben jij een interessant proefkonijn voor een heel scala aan “logen” en “peuten” maar aan je klachten verandert niets

  9. Letterzetter zegt:

    ‘Nu hebben ze me bijna klein gekregen, dat laatste stukje kan er ook nog wel bij
    of af.’
    Niemand krijgt jou klein, laat staan iets er af. Jij laat dat niet toe. Jij bent sterk.
    Moe? Ja, maar dat gaat voorbij. Eigen-wijs, dát ben je. Gaat nooit weer over.
    Toch sterkte gewenst, want makkelijk is anders.

  10. joost tibosch sr zegt:

    Laat ze toch lullen met hun ïncest-slachtoffer! Volgens mij ben je al lang geen slachtoffer meer, je moet gewoon net als ik op je zelf letten en zuinig zijn met jezelf!!

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ik krijg eerder de indruk dat ik niet interessant ben.
    Maar als je in de molen bent gekomen draaien ze je door.
    10 jaar geleden kreeg ik voor het eerst heel erge pijn in mijn heupen, en toen kwam ik met dezelfde klachten (ongeveer). Ook toen werd ik doorgestuurd, maar na een behandeling had ik het wel gezien.
    Nu krijg ik dat nog als “verwijt”. Terwijl ik in tussenliggende jaren geen klachten had. Nou ja, ik ben wel iemand met een gebruiksaanwijzing, maar dat vind ik niet zo erg. Geeft ook weer wat meer creativiteit.
    Wie weet veranderen mijn klachten wel van therapie die niet positief lijkt, omdat het mij zelf aan het werk zet.
    Misschien zijn we toch onze eigen dokter.

    @ Letterzetter,
    Lief bedoelde opmerking van een kenner, maar ook ik ben niet van steen, en wel degelijk klein te krijgen, soms zelfs wil ik wel eens een poosje klein zijn. Maar dat vraagt ook iets van je, en ruimte.

    Eigen-wijs, zinnig, noemen de Friezen dat toch?

    @ Joost,
    Fijn zulke reacties te lezen. Steunt me in mijn gevoel dat ik op mezelf moet letten en niet in de gehaktmolen moet laten stoppel (of in de malle molen moet laten stollen).

  12. Aad Verbaast zegt:

    Schrikbarend deze illustratie hoe de gezondheidszorg mensen in een hokje stop een label opplakt en daar met geen mogelijkheid meer van af te brengen is. Ze moeten eens beter gaan luisteren. Klantvriendelijk zijn heet dat geloof ik.
    Opzouten moeten ze.

  13. Appelvrouw zegt:

    Aad, hokjes vind ik altijd wel handig voor het overzicht, maar voor je iets in een hok stopt kijk je toch of het wel daarin thuis hoort. Ik vind het vooral erg dat er totaal niet geluisterd wordt, wat ik ook zeg, ze houden vast aan dat ene. Hoe kunnen ze me dan helpen.

  14. broekstukken zegt:

    Appelvrouw is het die vrouw-bekkenbodentherapeute of de sexuoloog die deze tunnel heeft gecreëerd? Zij doet niet veel meer dan je leren die spieren weer goed te gebruiken. Ach en waar het van komt en hoe vrij je met die therapie omgaat dat ligt toch bij jou. Misschien zijn er wel allerlei redenen en je bent gevormd door je verleden, en dat was heftig, maar lekker makkelijk om snel een diagnose te stellen en te doen alsof die 38 jaar er voor niets waren. Ga toch fietsen….

  15. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    ieder mens is gevormd door wat hij meemaakt, ook door mooie voorvallen.
    Je moet een bekkenbodemtherapeute niet mooier maken dan ze is. De vorige heeft mij nooit kunnen leren hoe ik ze aan het werk krijg. Dat heb ik zelf gedaan met elektro, zonder haar advies.
    En deze gaat het ook echt niet voor elkaar krijgen met stroomstootjes aan de buitenkant.
    Ik ga nooit vrij om met therapie, want hoe dan ook: ik voel intuitief aan dat ik op mijn hoede moet zijn, niet teruggeworpen wordt. Er waren ooit wel twee therapeuten bij wie het goed ging die ik vertrouwde. Deze absoluut niet. Dat ligt niet aan mij, of wel, maar ik leg mijn leven niet in handen van een therapeut die begint met dat ik slachtoffer ben.
    Het punt is alleen dat ik met klachten kwam, en zijn er ineens iets anders van maken en ik in de molen ben belandt omdat ik de sexuologe wel vertrouwde vertrouwen. Maar daar niet meer naar toe wilde na een keer, omdat ik het nut van praattherapie niet in zie.
    Wie mij het stempeltje gegeven heeft weet ik niet. Het staat sowieso boven aan ieder dossier.
    In dit geval werden mijn klachten ineens makkelijk te plaatsen: je vader.
    Je hebt gelijk, ik kan beter gaan fietsen.

Geef een reactie

