Speciaal uit de provincie Groningen (eigen land eerst)

Deze mooie-borsten mevrouw in Appingedam wil ik jullie niet onthouden. Ze staat al sinds 1630 zo verleidelijk dat het niet meer aanstootgevend kan zijn.
Zeg nou zelf.

Knooppunt 68

Hier staat de aardappelpoter, of landarbeider, net wat u wilt.
Wat me aan hem opviel waren de enorme kogelgaten in zijn rug!
En dat terwijl ie in 2001 is geplaatst, nou zijn er altijd wel ergens oorlogen of schietpartijen… maar de arme man…

Het leven is hier zo heerlijk rustig, auto’s zijn hier niet, ze doen alles nog met paard en wagen.

Hier nog even een plaatje van de Schildwolder juffertoren.
De rest paste niet op de foto.

Ook in Groningen staan veel molens.

Hier de typische Poldermolen, De Ruiten, genoemd naar de streek Ruiten, naast Slochteren.
(dat u het maar weet)

Energie wordt hier nog met stroommolens opgewekt.

En elektra hebben ze ook in draden.

Een typisch Groningse boerderij voor de eenvoudige boer.

De wegen zijn lang en recht,

en je komt altijd wel ergens uit.

En dan rij je gewoon langs de Slochtermeentweg door naar Groningen.

De Slochtertoren, en rechts is denk ik een UMTS Mast.

Grof geschut: dit is het originele Gronings kanon.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Speciaal uit de provincie Groningen (eigen land eerst)

  1. Letterzetter zegt:

    Ach… ik krijg heimwee… dat weidse land… Prachtige reportage, dank!

  2. Panta Rhei zegt:

    Ik ben héél graag in ’t noorden! Prachtige foto’s Appelvrouw, heb er van genoten. Zeker ook van de bijschriften. 🙂

  3. joost tibosch sr zegt:

    In die tijd had men dan ook nog geen kritiek op rechters en rechtspraak. Hou zou men ook!

    Zo heb ik ze ook nog gepoot..ik kan je verzekeren dat je dat met kogels in je rug niet lukt en dat je dan beslist je “draai” niet vind!

    Trouwens..had men in Grononigen vierkante kanonskogels?

    PS Heb dank zij jouw foto’s op afstand genoten van het Grunninger laand

  4. francois15 zegt:

    Mooie serie Appelvrouw vooral die hoogspanningsmasten zijn zeer sterk.

    Groningse boerderij voor de eenvoudige boer. Wellicht is eenvoudige boerderij voor Groningse boer wat preciezer want bij een eenvoudige boer kan ik me maar weinig voorstellen

  5. Margo zegt:

    Ja die rust in Grun. Als je er niet hoeft te wonen is het heerlijk.

  6. mooie impressie neergezet Appelvrouw. Volgens mij kan je op het Groningse platteland een kanon afschieten zonder iets te raken

  7. reinejragolo zegt:

    Zit de blinddoek van vrouwe Justitia in de was?

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    De eer is aan het weidse land. Ik deed niets.

    @ Panta Rhei,
    Dankjewel, het Noorden is prachtig en zo lekker rustig.

    @ Joost,
    Er was ook geen kritiek nodig, het leven was toen nog eenvoudig.

    Voor een klein eigen tuintje lijkt het met nog wel te doen om zo een paar aardappels te poten, maar een heel veld…
    Ik heb bij HteD (een goede vriend) wel zo’n ding zien staan maar dacht dat het voor bloembollen was.

    In Groningen doen we niet moeilijk, een vierkant kanon doet het ook prima.

    Dank voor het genieten.

    @ Francois,
    Die masten hebben jullie zeker niet daar bij jou/jullie.

    Ik ben er nog niet uit of het een eenvoudige boerderij is, het lijkt me niet, maar je zin klinkt wel logischer.
    Ik gooi het op een compromis, maar hoe die te sluiten weet ik ook nog niet.

    @ Margo,
    Zo denk ik over grote steden en het wesen en midden van het land.
    Tenminste: als je er maar niet hoeft te wonen. Heerlijk vind ik het niet in grote steden. Mij teveel indrukken. Hier vind ik een paard en wagen al heel wat, of een paar wielrenners.

    @ Henk,
    Dat is hier beslist mogelijk, vooral dat vierkante kanon.

    @ Reine,
    Nee, ze had net haar maandelijkse periode. Het was tenslotte nog in de lappentijd.

  9. een mooi kijkje op het Groningse platteland 🙂

  10. EJW zegt:

    Net als mevr Rhanta Pei heb ik genoten van de prachtige foto’s en de bijschriften

  11. EJW zegt:

    Neem tenminste aan dat het een vrouw is

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Kitty,
    vind ik ook.

    @ EJW,
    Bedankt.
    k denk ook dat Panta Rei een vrouw is.

  13. cornutus zegt:

    Mooie serie! Wij vinden het altijd leuk om zo maar een stukje rond te toeren, je ziet dan de mooiste (en soms lelijkste) dingen. 😉

Geef een reactie

