Schaamliptrauma

Ik ruik het meteen, de nieuwe buren stinken.
Door de voortent heen zie ik mevrouw die haar stoel 15 meter bij haar eigen caravan vandaan heeft gezet, en 5 meter bij de mijne.
Haar hand leunend op de armsteun, het hoofd iets achterover, witte wolkjes stomen uit haar mond.
Ze stinkt niet alleen, ze dampt ook nog eens! Dat dampende luchtje wat ze produceert is echt vies.
Men zegt wel eens iets van vette mensen zoals ik, maar ik doe niet zo vies, en ik stink niet.
Tenminste niet aldoor (voor zover ik weet).
Ik trek de voortent dicht, bah. Waarom roken mensen op een natuurcamping? Sowieso waarom roken ze eigenlijk. Je moet wel een hekel aan jezelf hebben wil je dat doorzetten, want de eerste keer is afschuwelijk, tenminste dat vond ik, een trekje, en ik snapte andere mensen niet die het wel volhielden. Misschien ben ik een doetje.

De vrouw loopt met haar koffiekan te zoeken over het veld naar een aftappunt voor water maar kan het niet vinden.
Het zit mooi verborgen tussen de struiken vlak voor mij. Ik vertel het niet. Al zal ze het straks wel zien als ik water pak, of de nieuwe kampeerder tegenover me. Sjjj, wat een aantrekkelijke man, en zo helemaal alleen in een camper met een fiets en fotocamera.

De vrouw loopt alsof ze bij iedere pas haar spijkerbroek of schaamlippen moet corrigeren. Ik durf te wedden dat ze een string draagt mét inlegkruisje.
Haar man wijst naar het sanitair (ik ga er maar vanuit dat het haar man is omdat ze samen met hem is want wie gaat er nou met een lief kamperen in een caravan?).
Ik vraag me af of ze haar broek uit kan krijgen. Weet nog vroeger dat er meisjes waren die gingen liggen, dan hun broek dichtdeden maar hoe ze hem weer open deden weet ik niet.
Van de enige keer in mijn leven dat ik een spijkerbroek droeg heb ik nog een schaamliptrauma, en dan heb ik nog niet eens flaporen.

Nou ja, ik ga mijn ei maar eens koken.

(zie nog meer over de spijkerbroek)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Schaamliptrauma

  1. EJW zegt:

    Oh…dus dát is de ware reden waarom sommige vrouwen een hekel aan spijkerbroeken hebben.

  2. Selma zegt:

    Toen ik zes jaar was heb ik besloten dat ik nooit zou gaan roken,
    omdat ik rokende grote mensen zo vond stinken.
    Heb nooit 1 trekje genomen.
    Nooit iets van begrepen, dat anderen er wel aan begonnen,.

    Schaamlip… niet -lippen, of -lipjes?
    Overigens is het interessant dat de Engelse dames geen ‘shamelips’ of zoiets kennen,
    en de Spanjaardinnen ook niet.
    Die hoeven zich er zeker niet over te schamen.
    De Duitseressen wel: Schamlippe,
    maar bij de Noorsen klinkt het pas lekker: skamleppe!
    En bij de Deensen ook: skamlæber…

  3. fulpsvalstar zegt:

    DUS…………………..het ware blije leven is een leven zonder spijkerbroeken en tabak.
    Helemaal mee eens!

  4. Mijn god, wat moet ik ongelukkig zijn. 😉 Draag strakke spijkerbroeken, een string (geen inlegkruisje want die verhogen de kans op schimmelinfectie) en ik rook.

    Nooit last van mijn schaamlippen, ook niet toen ik in mijn pubertijd op bed ging liggen om mijn broek dicht te krijgen.
    Dat laatste hoeft trouwens maar één keer, na een uurtje dragen gaat de broek losser zitten.

    Ik drink geen alcohol en ik moet zeggen dat ik mensen die dit wel doen ook vreselijk vind stinken.

    Het is dus maar wat je gewend ben.

    Roken op een natuurcamping vind ik niet zo vreemd. Tabak is ook een plant. Met een caravan op een natuurcamping is daarentegen….

  5. olijfje zegt:

    Ach wat jammer nou, is het met de idylle gedaan. Nou maar hopen dat een molletje haar stoel doet wankelen, zodat ze ergens op een stoepje gaat zitten, ver van jou vandaan.

  6. knutselsmurf zegt:

    Strakke spijkerbroeken zijn niet sexy. ( Het ziet er uit als een blauw geverfd betonnen beeld ).
    Mijn huisarts draagt altijd een strakke spijkerbroek, die heeft het goed begrepen, het is niet de bedoeling dat patienten opgewonden raken van haar, want dat geeft alleen maar problemen en de bloeddruk klopt niet.

  7. francois15 zegt:

    Van natuurcamping naar traumacamping… was maar thuis gebleven

  8. reinejragolo zegt:

    Aan ieder mens zit wel een luchtje.
    Al is het maar een appelgeurtje.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Ja.

    @ Selma,
    Ja, schaamlippen, schaamstreek, schaamhaar, schaamluis, schaamte al om.
    Maar om ze nou labia te gaan noemen… dat klinkt ook zo vervreemd.
    Een skamleppe lijkt teveel op lebberen. Dat is ook niks.

    @ Fulps,
    goed geconstateerd, fijn dat je het met me eens bent.

    @ Ina,
    Of jij ongelukkig bent kan ik niet bepalen.
    Inlegkruisjes voor strings heeft me altijd wat vreemd geleken, zo a-sexy.
    Misschien heb je wel de perfecte bouw voor een spijkerbroek.

    Denk je dat het went als je tussen rokers zit dat je dan boeren vindt stinken?
    Ik heb toch liever de boerenlucht dan die van een roker.
    Roken is niet natuurlijk, in de tabac zitten heel veel toevoegingen die verslavend werken.
    En als verplicht meeroker word ik blootgesteld aan de risico’s terwijl ik in het dagelijks leven al zoveel risico loop!
    Ik zit in een tent hoor, maar er hangt een caravan aan, kan ik niets aan doen, anders wil de tent niet blijven staan.

    @ Olijfje,
    Vanavond is het nog erger geworden!
    20 pubers hebben een feestje!
    Hoezo natuurkamping!

    @ Knutselsmurf,
    Wat dat betreft kun je beter een losse spijkerbroek kiezen, zoals een tijd in de mode was onder jongeren, zo’n broek waarbij het kruis op de knieën hangt. Ik geloof trouwens alleen jongens,die niet uit de luiers waren en meenden dat het nog wel stoer stond.

    @ Francois,
    Ja, was ik maar thuis gebleven, wrijf het er nog maar eens in. Het trauma is nu niet meer te overzien met die 20 pubers op hetzelfde veld als waar ik sta.
    En die moeten ook allemaal naar dezelfde wc en douche!
    Denk dat ik dat maar een dagje oversla en mijn emmer gebruik.

    @ Reine,
    Dat zeg jij, en dan zal het wel zo zijn.

  10. jantiena63 zegt:

    Ik vind roken ook vies maar een camping vind ik helemaal niks waarom slapen in een tentje op een luchtbed terwijl ik thuis een lekker bed met een lekkere matras heb en als ik met vakantie ga dan lekker in een hotel.

  11. Appelvrouw zegt:

    Jantina,
    ik vind een camping ook helemaal niks, behelpen met sanitair en leefruimte.
    Maar ja, ik heb toch niets anders te doen. Slapen doe ik in de caravan en ben nog bezig uit te zoeken hoe ik het lekkerst lig, als al die kunsthulpen niet helpen koop ik een goed matras voor hier. En een ligbad.

  12. Apie zegt:

    Kortom, leed en ellende. Weleens aan ballentrauma gedacht? Denk je dat zo’n strakke spijkerbroek bij ons lekker zit?

  13. Appelvrouw zegt:

    Apiedapie,
    ik kan niet in ballentermen gaan denken. Nee, dat weet ik dus niet, aangezien er toch veel mensen in rondlopen heb ik er nooit aan gedacht. Of zouden dat ballozen zijn.

  14. goodknight zegt:

    …het enige zoogdier met maar 1 schaamlip???
    …een half-haantje…
    …kiplekker…

  15. Appelvrouw zegt:

    Goodknight,
    🙂 gegrild!

  16. Pingback: Zelfportret van… : Ander ben Ik : Duisternis in het licht

  17. reinejragolo zegt:

    Ik draag een ruime spijkerbroek met bretels, een baaie onderbroek met stiek, Ik rook niet
    en het bedrag wat ik uitspaar nl. 2.000 schenk ik weg.

  18. kitty zegt:

    Maar goed dat jij nog puur natuur bent Appelvrouw. Dat trekt de zaak in evenwicht 🙂

  19. Selma zegt:

    Baaien onderbroek, van wol dus. Zelf gebreid,
    of gekocht in de Middeleeuwen van je jeugd?

  20. francois15 zegt:

    Heb jij een onderbroek van een dik en grof wollen weefsel, op molton lijkend flanel, waarvan onderkleren, vrouwenrokken, en hemden worden gemaakt, k.Reintje?

  21. reinejragolo zegt:

    100% Baumwolle staat op een lipje.

  22. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Je bent een man naar mijn hart, een spijkerbroek met bretels!
    En dan onderbroek met een lipje. Mijn dag kan niet meer stuk.

    Trek je niets aan van Selma hoor, die weet niets van mannenondergoed.
    Maar Francois wel, die is nog van de oude stempel.

    @ Kitty,
    Zeker, ik draag een groene overjarige broek die lubbert om mijn billen,
    En nep crocks, met witte sokken.

  23. francois15 zegt:

    Is katoen k.Reintje en geen wollen lipje. Vroeger droegen de (aantrekkelijke) vrouwen vaak een een onderbroek met een lipjesslot… nou ja, heel vroeger

  24. Selma zegt:

    Bomenwol is geen baai.

  25. Appelvrouw zegt:

    Francois,
    onderbroek met lipjesslot?
    Ik heb wel eens gehoord van vrouwen die “op slot” zitten maar of dat met lipjes is weet ik niet.

  26. francois15 zegt:

    Is verhaal uit de oude doos Appelvrouw. Als vroeger de ridders uit vechten gingen en dus van huis waren deden ze hun vrouwen een ijzeren onderbroek aan met een hangslot van de firma Lipjes

  27. Appelvrouw zegt:

    Dat weet ik nog, Francois, uit die tijd stam ik nog. Dat is nu ongeveer 7 levens terug.

Geef een reactie

