Wij zijn er klaar voor

Ik hoorde op de radio dat wij er helemaal klaar voor zijn.

Laat het nou maar beginnen voordat de vlaggetjes verkleurd zijn.
Als ze (de wegenbouwers) de kabels maar niet weer kapot trekken zoals gisteren.
Stel je voor, een spannende wedstrijd en dan is er geen internet, tv en kabel.
Er draaiden mensen door, die wisten niet meer wat ze moesten doen. Ze hadden al jaren hun vrouw en kinderen niet aangekeken en toen moest dat ineens, geen wonder dus dat ie gek werden.
Maar wat ik je brom: over 9 maanden is er een geboortegolf, gewoon uit verveling ontstaan.
Alleen hier in de buurt niet, hier liepen ze op straat naar elkaar te roepen: heb jij ook tv?
Het werd paniekerig toen iemand heen en weer rende en riep dat je in dit klote land nergens meer op kon vertrouwen, en toen sloeg hij met zijn vuist op een fout geparkeerde auto. Waarop de rest van de buurt naar die man kwam als een apengroep, het alfamannetje voorop, want van auto’s moet je afblijven, dat is nog erger dan geen tv signaal.
“Vieze homo”, schold iemand, “lul”, viel een ander hem bij.
Het vocabulaire niveau steeg naar mate de tijd verstreek.
Ze konden allemaal hun frustratie botvieren en hoefden hun vrouwen niet lastig te vallen.

Maar goed, de tv doet het weer en de gemoederen zijn weer bedaard, de buurt is weer hechter dan ooit.
Nu is het wachten op de dag dat iedereen in zijn eigen kamer op zijn eigen bank naar zijn eigen tv naar dezelfde zender kijkt als de hele buurt.
Wij zijn er klaar voor!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Wij zijn er klaar voor

  1. Het oranjevuur is bij mij nog niet ontstoken Appelvrouw. Ik kijk liever naar dameshockey 🙂

  2. rikus zegt:

    Hier is de straat ook flink oranje

  3. EJW zegt:

    Hier is het hier en daar al oranje. Bij Deen krijg je bij de boodschappen plakplaatjes met lachende koppen. Een soort oranje smiley’s. Mijn koelkast zit er al vol mee zodat ik ze nu uitdeel aan de kinderen..

  4. Letterzetter zegt:

    Waar is Ken??? Of zit-ie stiekem naar Desperate Housewives te kijken…?

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Dit jaar kom ik er niet onderuit, het is ongelooflijk oranje.
    Ik ben er achter gekomen dat ik in een volksbuurt woon 😦
    Kan me wel iets voorstellen bij dat hockey, maar damestennis met die geluidjes is ook wel mooi, vooral als de dames mooie volle benen hebben.

    @ Rikus,
    Als het nog maar op straat was, maar als ik de gordijne open trek…
    en in bed hoor ik het geritsel.
    Verre van rustgevend.

    @ EJW,
    Hier is het al een week oranje.
    Ha, cadeautjes bij de winkel!
    Ik ga niet meer naar de winkel, ManB doet het. We hebben een taakverdeling gemaakt, hij gaat 1x per week naar de supermarkt.
    En ik mag de groenten halen. Daar geven ze echter niets!
    Is trouwens ook wel lastig, ManB is zuinig en nu komt er geen lekkere chocola in hui, en ik ga er ook niet voor naar de winkel.
    Met Vroems had ik het veel beter, dan haalde hij een oranje tompoes en smulden die samen op, niet 2 maar 1.
    Of iets anders lekkers, maar altijd samen 1 ding opeten, dat was zeer bevredigend, zeg maar dubbel genot.

    @ Letterzetter,
    Ken kijkt naar dameshockey in bed.
    En daar ga ik ook naar toe.

    ik heb al twee keer bij jou het vinkje Volgen aangezet maar ik krijg nooit de melding dat je iets nieuws hebt geplaatst.
    Hoe kan dat nou, ik denk er niet altijd aan bij mensen te kijken die ik niet volg.
    Weet jij hoe dat zit?

  6. Letterzetter zegt:

    Follw: Je krijgt e-mail!

  7. Letterzetter zegt:

    R*ttige dikke vingers! FOLLOW 😉

  8. kitty zegt:

    Is er geen voetbalcafé dan?

  9. reinejragolo zegt:

    Als ze kampioen worden zal ik de vlag uithangen.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Letterbak,
    maar rottig of niet, ze tikken wel!
    Ik snap het, moest Instantly aanklikken in blogs die ik volg. Bij sommigen hoeft dat niet, waarom bij de een wel en de ander niet? Eigen instellingen? Maar als het goed is ontgaat me nu geen berichtje meer van je.
    Bedankt.

    @ Kitty,
    Moet ik daarheen? 🙂
    Mensen willen thuis zitten, voor het raam met het nieuwe grote tv scherm.

    @ Reine,
    Ik niet.

  11. francois15 zegt:

    Ha, er wordt weer gevoetbald en ik snap nu ook dat het grote aanbod van oranje hemdjes bij de BIJ niets te maken heeft met de verjaardag van prins pils (die is trouwens nog lang niet jarig)

    Wat een schattig ameublementje heb je daar trouwens

  12. Appelvrouw zegt:

    Francois,
    ja raar he, zelfs koeken zijn oranje, zag ik vanmiddag. En het haar van sommige mensen is spontaan oranje geworden.
    Prins pils doet minstens zo raar dus de verwarring is groot, dat begrijp ik.

    Schattig ameublementje, jazeker. Ik zet het straks te koop.

  13. cornutus zegt:

    En ik altijd maar denken dat jij in zo’n rustige buurt woont. Zul je voorzichtig doen als je na de wedstrijden van Nederland naar buiten gaat? Ik vind het trouwens een erg leuke foto! Toevallig.

  14. Appelvrouw zegt:

    Cornutus,
    Rustig wonen was met Vroems, in een dorpje, de enige overlast daar waren de honden. Een heel dorp vol honden.
    Overdag, als de mensen hier werken is het heel stil en als het koud is ook.
    Ik heb mezelf al beschermd, ik ga morgen naar HteD en daarna ga ik naar een camping van staatsbosbeheer, waar ze geen stroom hebben, en draadloos internet verboden is.
    Daar blijf ik de rest van de zomer…

Geef een reactie

