Dagje naar de dierentuin

Al twitterend ging ik door de dierentuin, zodat iedereen wist waar ik was.
Mijn karretje met dieren bij me (dat u niet denkt dat ik een kind heb).

(zeg nu eerlijk, zó had u me natuurlijk niet voorgesteld, dan had u op uw blog nooit zo durven schelden over vet en vreet zakken).

Poes mocht ook mee en kon zich niet bedwingen!

Er werd heel wat geolifanterd.

En Ganesha (Ganapati Tantra) zit nog altijd in wijsheid aan de waterplas.

Het draait altijd weer uit op machtsspelletjes.

Daarom kijk ik liever niet.

Maar overal zijn nieuwsgierigen.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Dagje naar de dierentuin

  1. Apiedapie zegt:

    Heb je leuke reacties gehad van het publiek?

  2. Peter zegt:

    Wat een dag Appelvrouwe…… en wat een bekijks.

  3. Je fotoserie met een big smile weggekeken. In gedachten zie ik je bezig met het plaatsen van je dieren en het maken van composities

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Apiedapie,
    Ik heb niet meer op omstanders gelet, dat heb ik van olijfje (http://drakenolijfje.wordpress.com/) geleerd. Doen alsof je iets heel belangrijks maakt, het is immers kunst.
    Nog niet zo lang geleden durfde ik het niet. Zo zie je maar weer hoe belangrijk/leerzaam bloggen is.
    Trouwens, ik zou nooit leuke reacties krijgen, mijn vriendin wel. Maar die was niet mee.

    @ Peter,
    Het doet me wel denken aan Aapjes kijken, toen ik heel veel bekijks had, nu keken alleen de dieren. En dat was goed.

    @ Henk,
    🙂
    Je moest eens weten!
    ManB vertelde vanavond dat de kans groot is dat ik ook in andermans fotoseries te zien zal zijn, al die mensen met camera’s zullen niet allemaal aan me voorbij gelopen zijn.
    Dat is een nadeel van al die vreselijk lange lenzen! Je weet nooit uit welke hoek ze je beschieten.

  5. Letterzetter zegt:

    Ha! Mooie scenes, daar word je vrolijk van. Trouwens, heb je Ioor wel een beetje getroost? Die kijkt zó angstig…

  6. Selma zegt:

    Gewoon minder beroemd zijn Appelvrouw, dan heb je geen last van paparazzi…

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Dankje.
    Ioor troosten zit er niet in, hij voelt zich misschien droevig omdat de apen overal ongeneerd hun machtsspelletjes spelen, terwijl hij nemand heeft. En dierensex mag niet meer, anders had ik hem wel geknuffeld, ja je moet zelfs met knuffelen oppassen. Voor je het weet word je verdacht.

    @ Selma,
    Mijn beroemdheid is al enorm gedaald in de laatste peilingen.
    k heb geen last van paparzzies. Voelde me alleen eerder ongemakkelijk als ik mijn beesten op de foto zette en er liepen mensen langs. Dat kun je ook anders interpreteren: maar dat wordt een psychologisch verhaal.

  8. Selma zegt:

    Voortaan je beesten op de foto zetten in het diepe donkerebomenbos, waar geen enge kijker zich waagt. Dan niet van die witte pumpsjes aandoen!

  9. Appelvrouw zegt:

    Selma, ik het bos draag ik alleen witte sokjes, in de dierentuin moet je fraaie schoentjes aan.
    Maar dat diepe donkeredromenbos ligt hier te ver vandaan. Ik vind het verstandiger wat Olijfje adviseerde: anders denken, en gewoon doen wat je wilt doen, ongeacht de langslopers.

  10. Selma zegt:

    Langslopers bah, die lopen de boel maar lang te slopen!

    Maar goed dat jullie dat kunnen, olijven en appelen zijn tot meer in staat dan selma’s.
    Selma’s worden doodzenuwachtig van prikkende ogen.
    Ik ben gezegend (heel blij mee) met veel donkerbomenbossen dichtbij, stikvol leuke diertjes die zonder oordeel kijken!

  11. Appelvrouw zegt:

    Selma,
    Maar jij maakt foto’s van mensen in actie, zelfs slapend.
    ERgens heb ik nog een foto van je bewaard, tenminste ik denk van jou, met allemaal poppenhandjes op een klein pc’tje. Iets over eenzaamheid op het blog.
    Maar dat soort plaatjes kun je rustig binnen maken.
    En Selma’s zijn meerdere? mps?
    Ik hou er wel van, heb elf ook meerdere personen om het leven leuk te houden.

  12. Selma zegt:

    Ik maar maar eenvoudig met z’n tweetjes:
    de een zegt links, de ander rechts,
    de een zegt wit, de ander zwart,
    en zo gaat het de hele dag en halve nacht door.
    Vroeger werd ik er gek van, maar het went.

  13. Appelvrouw zegt:

    Selma, en dan kies je maar rechtdoor, en is het grijs, als concessie?
    (daarom ben ik tegenstanders van concessies, het zijn net ladders in een kous).
    ’s nachts moet je slapen, niet gek worden.

  14. knutselsmurf zegt:

    Ik heb er ook 2. De een is koel, nuchter, berekenend, zakelijk en mannelijk. De ander is emotioneel, dwars, impulsief en vrouwelijk. Ik neem aan dat het gewoon mijn 2 hersenhelften zijn, die voortdurend strijden om de macht. Bij andere mensen is er eentje de baas.

  15. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf,
    Lijkt me echt lastig al die strijd de hele tijd. Is het nodig, is het niet mogelijk die twee samen te laten gaan?
    Een mens is nooit 100% man of 100% vrouw, heb ik wel eens gelezen. Bij mij is er ook een mannelijke kant, maar het hangt af van met wie ik ben of ik mijn mannelijke kant of vrouwelijke kant voel. Liefst ben ik vrouw, en zou wel iemand willen kennen die die vrouwelijkheid meer stimuleerde. En dan heb ik het niet over de erotische (voor veel mannen hoerige) kant. Ik voel me al helemaal geen vrouw als ik in “sexy” lingerie moet lopen, of uitdagend gedrag vertonen zou. Vrouwelijkheid is voor mij iets anders, maar dat ga ik niet allemaal uitleggen.
    Ik moet beslist niet met onderdanige mensen omgaan, ze wakkeren iets in me aan, ik neem meteen de leiding, en met een heel klein beetje pech wals ik keihard over ze heen. Dat is chemie.
    Maar strijden doe ik niet, ik loop altijd weg als het me te moeilijk wordt…

  16. ramireziblog zegt:

    Met een vette ‘smile’ bekeken !

  17. Selma zegt:

    Dat van grijs en rechtdoor was de derde, namelijk minnaar,
    maar daar werd ik nogal min & naar van,
    en nu is het weer een duet.
    Het is ook heel handig hoor:
    als de een de weg niet weet, weet de ander het wel.
    En als de ander bang is om door het donkere duin naar huis te fietsen,
    zegt de een: kom op, ik doe het wel.
    Met z’n elven of twaalven lijkt me dat lastiger.
    Vergaderingen en besturen, daar ben ik al dertig jaar geleden van terug gekomen.
    Behalve met dieren, en dat vind ik ook zo fijn aan jouw blog,
    de afdeling Dierenvreugde!

  18. Selma zegt:

    Knutsel,
    wat een stom lijstje an tegenstellingen produceer je daar:
    koel, nuchter, berekenend, zakelijk en mannelijk enerzijds.
    emotioneel, dwars, impulsief en vrouwelijk anderzijds.
    Lees je de kranten wel?
    Over al dat mannelijks dat emotioneel stadions afbreekt, met scooters dwars door mensen heenrijdt, met bommen of geweren mensen doodt, impulsief op de vuist gaat?
    “Is dat koel, nuchter, berekenend, zakelijk, mannelijk…” Ammehoela.

    Jouw lijstje van tegenstellingen doet sterk denken aan het dualistische lijstje van Plato, dat zoveel antieke kerkvaders vergiftigd heeft, die het tot WET maakten, waardoor we die afschuwelijke vrouwenonderdrukking gekregen hebben die in Nederland officieel achter ons ligt, maar in achtergebleven gebieden nog volop bloeit, namelijk:
    man – vrouw
    goed – slecht
    licht – donker
    recht – krom (dwars noem jij het)
    redelijk – onredelijk
    enz.

    Ga in je hoek liggen, nuchter nadenken, en je schamen.

  19. Appelvrouw zegt:

    Selma,
    Een minnaar moet toch niet veel verder gaan dan tot waar ie voor is, het minnaarschap, en verder zijn eigen leven leiden zonder zich met het jouwe te bemoeien. Ik ben zelfs voorstander van uitsluitend een middagje, en vooral niet mee eten en slapen is zelfs uit den boze voor een minnaar. Dan wordt de grens onduidelijk en krijg je grijze kleuren.

    Dierenvreugde op mijn blog? Het zijn gevangen dieren in een onnatuurlijke omgeving. De tijger kan niet eens op jacht naar de giraffe!

    En wat betreft je andere reactie over mannelijk en vrouwelijk.
    Trek je dat niet teveel door?
    Dat lijsje van plato is nog altijd gangbaar,
    Yin en Yang heet het dan en is belangrijk voor harmonie. mannelijk en vrouwelijk, donker en licht, hard en zacht.
    Ik hou wel van verschil, al is het helaas zo dat vrouwen ook behoorlijk koel en berekenend kunnen zijn.
    Knutselsmurf schrijft: De een is koel, nuchter, berekenend, zakelijk en mannelijk.
    HIij schrijft niet dat het mannelijke koel en nuchter is, je zou net zo goed kunnen zeggen dat al die eigenschappen bij de vrouwelijke kant behoren, maar hij schrijft: én mannelijk. Niet dat het mannelijk is en daar achteraan de opsomming van mannelijke eigenschappen.
    Ik interpreteer uiteraard naar eigen inzicht: ik her- en er-ken het typische mannelijke en vrouwelijke verschil. Daar heb ik ook geen problemen mee.
    We mogen dan wel willen dat het verschil er niet is, het is er wel. Ik vind er ook niets aan als we als onafhankelijke manwijven door het leven moeten.
    Onderdrukken is weer een heel andere kant.
    De meeste vrouwen kunnen hun vrouwelijke kracht gebruiken.

  20. Appelvrouw zegt:

    Ramirezi,
    Ik werd even in beslag genomen door Selma 🙂
    Dank voor je smile.

  21. knutselsmurf zegt:

    @Selma : ik heb eigenlijk geen mening over welke kant beter is. Ik beschrijf de 2 personen die in mij huizen, en als dat niet politiek correct is, is het jammer, maar ik ga mezelf er niet om veranderen.

  22. Baps zegt:

    Hoe smokkel je al die beeste ongezien de dieretuin in?

  23. Appelvrouw zegt:

    Babs,
    in de kinderwagen.
    Anders moeten ze ingeënt zeker?

Geef een reactie

