Is gezondheid vanzelfsprekend?

Heb ik teveel genomen?
In 3 dagen tijd 150 km gefietst, niets bijzonders voor een Elektrische fietsganger.
Toch is mijn eigen accu helemaal leeg.
Ik kruip in de kelder, ver van de zon die zo vermoeiend is.


(afbeelding uit de film Chicken run, bewerkt tot gifje)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Is gezondheid vanzelfsprekend?

  1. knutselsmurf zegt:

    Heb je ook een spierziekte ?
    Ik dacht reuma.

  2. goodknight zegt:

    …’n overdosis zonne-energie genomen…
    …dat fiets ik nog niet in 3 jaar…
    …goed dat je nog ’n appeltje voor de dorst hebt…

  3. Ik zou er alleen al zadelpijn van krijgen

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Ik heb geen naam. Ben een maandagmorgen gevalletje zeg ik uit gemakzucht.
    Het zit in de familie, ik denk inteelt want ik stam van adel, en dat moest allemaal wat bij elkaar blijven.
    We zijn gewoon misbaksels! In verschillende gezinnen van mijn vaders’ kant komt het voor.
    Zes kinderen van mijn nicht hebben precies dezelfde klachten als ik (maar dan nog een niveau sterker, die lopen als 16 jarige al achter een rollator en 20 jarige in scootstoel), en ondanks zoveel onderzoeken en testjes in Nijmegen hebben ze nooit een verklaring gevonden.

    @ goodknight,
    Dat zou wel eens kunnen, een overdosis zonne energie. Het werkt inderdaad altijd zo dat ik na een paar dagen warm zonnig weer volledig instort. Mij hoor je niet klagen als het regent.
    Mensen met slaapaanvallen hebben denk ik allemaal last van de zon.
    Wat ben jij een slechte fietser!
    Mijn gemiddelde per jaar zit op 5000. vorig jaar was een slecht jaar, met maar 2500.
    Maar dit jaar haal ik de 5000 wel weer. Ik heb niet op de tellerstand gelet.
    maar afgaande op mijn fietsvrijheidsgevoel komt het wel goed.
    Appetjes voor de dorst zijn belangrijk!

    @ Henk,
    Ik ben getraind. Heb nooit zadelpijn, was dat wel zo dat fietste ik niet meer.
    Dan stepte ik alleen nog, maar dan kom je niet zo ver.

  5. Selma zegt:

    Appeltje bewerkt tot gifje 😉

  6. 100 woorden zegt:

    Als je gezond bent is gezondheid vanzelfsprekend in de zin dat je er zelden bij stil staat. Tot je gezondheid stil komt te staan en dan vraag ik me doorgaans af waarom ik pas nadenk over mijn eigen gezondheid als ik een keertje wat heb.
    Nou ja, ik denk ook wel eens na over de gezondheid (het gebrek eraan) van anderen, maar dat is dan toch weer anders.
    Zou ongezondheid op den duur ook zo vanzelfsprekend worden, vraag ik me nu af.

  7. Dat heet loom, Appeltje, wees maar gerust, ze noemen het ook wel ‘half gaar van de warmte’
    loom: Apatisch
    loom: Benauwd
    loom: Doezelig
    loom: Drukkend
    loom: Energieloos
    loom: Flauw
    loom: Futloos
    ‘loom: Half gaar van de warmte’
    loom: Inert
    loom: Indolent
    loom: Lui en slaperig
    loom: Languissant
    loom: Leuzig
    loom: Levenloos
    loom: Lijzig
    loom: Log
    loom: Lusteloos
    loom: Langzaam
    loom: Lui
    loom: Mat van beweging
    loom: Mat en moe
    loom: Moe en mat
    loom: Mat
    loom: Maf
    loom: Niet actief
    loom: Niet van energie getuigend
    loom: Niet flink
    loom: Niet opgewekt
    loom: Ongeneigd tot beweging
    loom: Ongeanimeerd
    loom: Onbenullig
    loom: Pafferig
    loom: Paf
    loom: Rozig
    loom: Rotig
    loom: Slaperig en lui
    loom: Slap moeizaam
    loom: Slap
    loom: Sleeuw
    loom: Soezerig
    loom: Slepend
    loom: Slaperig
    loom: Slaap
    loom: Saai
    loom: Slee
    loom: Traag en lui
    loom: Traag
    loom: Vermoeid en lui
    loom: Vermoeid
    loom: Vadsig
    loom: Vaddig
    loom: Vermoeid en lui (crypt.)
    loom: Weinig vraag in de handel
    loom: Werkschuw
    loom: Zonder energie
    loom: Zwaar gevoel in de lenden
    loom: Zwoel
    loom: Zonder fut
    loom: Zoel

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Selma,
    Dat is weet iets anders dan appelgif!

    @ 100 woorden,
    Het is maar goed dat mensen die niet zoveel mankeren niet vaak bij hun gezondheid stilstaan.
    t Zou weinig zin hebben dat wel te doen.
    Maar het lastige vind ik de eeuwig goed bedoelde tips, en vooral dat anderen er soms meer last van hebben dan ik, althans zij maken mijn beperkingen groter/ en lastiger. Het is dat ik omgang met anderen leuk vind maar dat brengt wel vaker een confrontatie met mijn beperkingen met zich mee.
    Toch was ik eens in Drenthe, op de tentoonstelling van Barbara. En daar werd gewoon een matras voor me aangesleept en kon ik lekker even dutten buiten.
    Dat zijn de leuke ervaringen.
    Voor mij, als ik rustig mijn leventje zou leiden is het op den duur ook gewoon.
    Van anderen met beperkingen weet ik dat het ongeveer net zo is. Een man in de rolstoel vergaat altijd dat hij daar in zat: nou en, ik kom toch ook vooruit. Als alles zijn gangetje gaat, met beperkingen of zonder, is het niet zo erg, maar ik raak altijd overmoedig als ik een dag 50 km kan fietsen, of 300 meter kan lopen.
    En daar trap ik jaar in jaar uit weer in.

    @ Babbelegoegje,
    was het maar zo!
    Of misschien is het zo, maar dat heb ik toch ook midden in de winter, als het 10 graden vriest.
    Ik heb nooit een verband met de zon kunnen leggen. Wel als ik teveel doe, terwijl ik dat al doende niet als teveel ervaar. Nee, ik geniet dan altijd en denk vlak bij huis: waar zal ik morgen eens naar toe gaan.
    ps: bedankt voor die mooie lome lijst! Maar nu moet ik een paar planken verven.

  9. Nja, jij vroeg, heb ik teveel genomen? En je wilde in de kelder kruipen, weg van de zon, dus zocht ik daar nu de oorzaak, Apelfamke.
    Gezondheid is niet vanzelfsprekend en je moet het je hele leven met je lichaam doen. 😦

  10. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    Dankje voor het zoeken.
    Op zich is het niet erg om je hele leven met je lichaam te doen.
    Er zijn ook heel goede dingen, ik heb een mooie huid! En klapkuiten en platte langwerpige voeten (geen platvoeten en puntig uitlopende tenen) En omdat niets vanzelfsprekend is, is er ook vaak een uitdaging. Zeker het zoeken naar mobiliteit en niet in een scootstoel!
    Om naast negatief ook maar een positief te praten.

Geef een reactie

