Slapen

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Slapen

  1. Selma zegt:

    Is dat niet knock-out, in coma gaan?

  2. goodknight zegt:

    …lijkt me krachtig spul…

  3. broekstukken zegt:

    Midazolam is als naam voor een krachtig slaapmiddel een naam met overtuigingskracht. Alleen zou ik terugschrikken voor de naald. Even iets heel anders. Ben je al weer aan het fietsen? Of wordt je ook gehinderd door het herfstweer?

  4. kitty zegt:

    Kan je niet slapen?

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Selma,
    Dat is wel de bedoeling. Maar werkt niet altijd zo.

    @ Goodknight,
    Dat is het. Het behoort je wel plat te krijgen.

    @ Martin,
    Het wordt ook dan gebruikt bij palliatieve sedatie en soms onder zijl brengen bij narcose.
    Het is het middel van Vroems wat hij gebruikte op het laatst van zijn leven.
    Ik heb het hier nog liggen. Maar ze hebben hem er niet mee plat gekregen, in het gunstigste geval was hij 3 uurtjes in slaap.

    Fietsen, ik fiets zomer en winter. Mijn eigen accu is dan wel niet zo vol, maar die van mijn fiets doet het nog wel. Alleen heb ik geen doel meer en is het moeilijk om te genieten. Meestal zijn lange afstanden mij een te grote opgave, zwoegend. In plaats van overwinningen. Maar ik blijf doorgaan, hopend op een dag dat ik weer dat fijne gevoel heb, zoals ik dat laatst in Denemarken ervoer op de Himmelbjerg.
    het bestaat in ieder geval nog dus ik moet steeds zoeken waar het ligt.

    En jij, fiets jij al grote afstanden?

    @ Kitty,
    ik wel, alsof ik iedere nacht een spuit vol krijg.
    Het zijn de souvenirs van Vroems die ik nog steeds niet weg kan doen.
    Hij heeft me voor zijn begin van de palliatieve sedatie verteld welke middelen ik moest bewaren, en waarvoor ik ze eventueel kon gebruiken.
    Maar ik had geen slaapmiddelen nodig.
    Ik heb nog nooit van mijn leven zo lang achtereen vast geslapen. Dat overdrijf ik niet, als kind sliep ik als een muisje, voor ieder ritselgeluidje was ik wakker.
    Nu al vanaf febr. vorig jaar kunnen ze kanonnen afschieten, ik slaap gewoon door. Het bevalt me wel, ik denk dat ik deze gewoonte er in hou.

  6. broekstukken zegt:

    Soms heb ik er wel veel plezier in.
    Maar minder dan eerder.
    De drive komt nu vooral vanuit gezondheidsoverwegingen.
    Als de zon gaat schijnen komt de pret misschien ook terug.

  7. Slaap goed, voor straks, onthou je dromen en geniet van je bakkie in de ochtendzon.

  8. knutselsmurf zegt:

    bah, wat een griezelfoto. Ik hou niet van naalden.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Jammer dat je afhankelijk bent van de zon. Maar gisteren scheen hij nog. Hier niet zo veel maar genoeg om af en toe een straaltje op mijn voorwiel op te vangen.
    Gezondheid, ja, wat we daar niet allemaal voor moeten doen!

    @ Barbara,
    Ik denk dat ik heel veel dromen vergeet, dat is wel jammer. Maar die diep inslaan blijven wel bij.
    Dankje, ik zal morgen een bakkie in de ochtendzon doen.

    @ Knutselsmurf,
    Ik hou er ook niet van, daarom die naald zo nadrukkelijk voorop.
    Het is een vorm van therapie, iets waar je bang voor bent moet je niet uit de weg gaan maar de confrontatie opzoeken.
    Dacht ik tenminste, maar toen ik het deed met een plastic kevertje draaide ik volledig door, het werd een heus kriebelbeest. Terwijl ik niet bang voor kevertjes was, maar die plastieke is eng.

  10. EJW zegt:

    Ik lees dat het met Vroems te maken heeft dus de grap die ik in gedachten had laat ik achterwege. Maar goed ik kan je wel vertellen dat ik op een kwart slaaptabletje al vertrokken ben voor ik hem ingenomen heb.

  11. palliatieve sedatie ……. dat klinkt serieus, dat krijg je zomaar niet voorgeschreven. Een foto die je wat te denken geeft.

  12. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Een grapje mag wel.
    Wel zo handig dat je al vertrokken bent vóór je het hebt ingenomen.

    @ Henk,
    Dit krijg je inderdaad niet zomaar. Ik heb ze nog bewaard, maar weet niet of het over 20 jaar nog werkzaam is (ik hoop het nooit nodig te hebben).
    Het was serieus. Ik weet niet meer of je anderhalf jaar geleden mijn blog wel eens las.Vroems kreeg palliatieve sedatie, een hoge dosis morfine, die werd steeds maar opgevoerd, maar hij bleef wakker, liep bijna een week met twee pompen om zijn nek, waarvan een met dit middel maar het werkte niet. Dat was echt een afschuwelijke rotweek omdat de palliatieve sedatie niet werkte! Maar ik probeer me zoveel mogelijk aan de liefdevolle tijd tussen ons vast te houden, iets wat er ook in die week was. En de bijzondere vrienden van hem die er om de beurt ’s nachts waren en zulke mooie gesprekken met hem hebben gehad, die zijn laatste nachten zo belangrijk waren.
    Dat maakte dat ik kon slapen want hij was thuis en iedereen van ons (zijn vrienden, familie en ik), wilden dat hij zijn laatste dagen thuis kon blijven. Daar heeft iedereen aan mee geholpen.
    Dat is ook een warme ontroerende herinnering.
    Uiteindelijk kreeg hij een ander spuitje, het verlossende, dat werkte binnen twee tellen.

  13. reinejragolo zegt:

    Een dikke naald kan me niet schelen.
    Als ik maar slaap.

  14. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Maar denk je dat je daar een naald voor nodig hebt?
    Als ik naar je kijk ben je ook zo in slaap.

Geef een reactie

