Sparen, inhaken en wegwezen!

Ik spaar ze allemaal, dat geef ik eerlijk toe, iedere aanbieding, iedere verzamelactie, iedere gratis weggeef actie, daar sta ik vooraan.
Maar er moet mij iets van het hart.
De gratis mini’s van hamsterwinkel AH.
Kijk, deze zwitsal is nu eens niet geschikt voor kleine kinderen.
Want het is plastic en er zit niets in! Dit krijg je gratis,
maar de folder moet bij het oud papier!

Waar het mij echt om gaat is dit: ik heb een probleem.
Ik ga een week het land uit om Koninginnedag te ontlopen.
Wij, 8 mensen, gaan ons eigen feestje bouwen, met Jan en Zwaan, en Hepie en Hepie, gezellig inhaken, heen en weer wiegen, polonaise lopen door een prachtig land. De heren gaan ’s morgens vissen en wij, de dames, gaan het ’s avonds klaarmaken.
Gelukkig gaat mijn gekke vriendin mee, en HteD. En mijn oordopjes want het zal heel veel lawaai geven, al die mensen die zo van muziek houden.
Het is afzien, dat weet ik, maar om de gekte van Koninginnedag te ontlopen moet je iets overhebben.
Wens me alsjeblieft sterkte! Dat heb ik nodig. En een grote doos tramadol.

Omdat ik dus weg ben kan ik niet sparen.
Ik wil graag de appel van de mini’s, als u hem hebt, wilt u hem dan ruilen tegen een pak koffie of hagelslag? desnoods tegen het flesje zwitsal?

PS:
vergeet niet om mij sterkte te wensen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Sparen, inhaken en wegwezen!

  1. sprakeloosid zegt:

    Ik zat ff te denken, wat is dat met die mini’s. Het kwartje viel. De sinaasappel heb ik wel gezien, de appel nog niet, zodra hij binnen is, is die voor jou. Je hebt trouwens nog een flesopener van me tegoed als ik naar Rodeschool reis. Voor nu, heel veel sterkte, maar ook inhaakplezier en voor de melancholische momenten: http://www.youtube.com/watch?v=SPAPSgHvqBE

  2. broekstukken zegt:

    Neem zeven koptelefoons mee. En verder: STERKTE!

  3. reinejragolo zegt:

    Ik heb de appel. Maar wat heb je er aan. Plastic wat je niet kunt eten.
    Ruiln? Wat denk je van Le Journal op de de Neude?
    k wens je sterkte. Waarmee? Met je zelf ofzo?

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Sprakeloos,
    Die flesopener ben ik niet vergeten.
    ManB bracht er een mee uit Indonesie, ik durf dat ding niet ter hand te nemen; het is een houten penisvormige met ballen! Nou ja! Dat schijnt daar weer heel gewoon te zijn. Maar ik ben Nederlandse, daar schaam ik me dan weer niet voor.

    De sinaasappel wil ik ook wel.

    Zo’n melancholies moment is nog wel aardig, denk dat het heel wat drukkere accordeon en zo is.

    @ Martin,
    7? die is goed, voor de anderen bedoel je, en ik lekker in stilte zitten.
    Bedankt voor de tip en de sterktewens.

    @ Reine,
    Plastic fruit is voor mijn poppen, die zijn tenslotte ook van plastic, en dan kunnen ze op een plastic stoel plastic fruit vasthouden.
    Jij bent nu aan het onderhandelen?
    En moet ik het dan komen brengen of kom je het halen?
    Bedankt voor de sterkte, ja met mezelf, om al die indrukken aan te kunnen, en tegen de pijn, want lichamelijk is het een hele aanslag, niet een goede stoel, niet mijn comfort in bed, en niet mijn sportspeeltjes, geen fiets, veel zitten, want lopen gaat nu eenmaal niet veel verder dan 100 meter.
    Of mijn heup dit wel aankan moet ik afwachten. En verder ben ik niet zo’n muziek mens, soms als ik alleen ben, maar met anderen erbij kan ik het maar moeilijk aan, vooral als die gaan praten.

  5. reinejragolo zegt:

    Dus jij mag jouw humor brengen en dan kom ik die halen?!?
    En passent krijg jij dan misschien een plastic appel die ik zelf verafschuw.
    Deal of ga je nu weer anderszins terugtrekken?

  6. sprakeloosid zegt:

    Zal kijken of ik de sinaasappel kan blijven bewaren, wil hem best opsturen. Een peniskokerige flessenopener met ballen durf ik niet te kopen, laat staan weg te geven

  7. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    ? even snap ik hem niet.Nee ik trek niet terug. Maar ik snap het niet. Moet ik met de fiets (of trein) naar jou met een zakje humor, en wat haal jij dan waarvandaan?
    Misschien krijg ik dan een plastic appel, zeg je. Misschien? Ik wil zekerheid!
    Maar zoals gezegd moet ik eerst even koninginnedag ontlopen, en daarna een week herstellen.
    We moeten het er nog over hebben, want ik deal niets zonder zekerheid.

    @ Sprakeloos,
    Het is geen koker, het is een echte vorm, nou ja, beetje krom. In Indonesië is het heel gewoon, niemand lijkt zich er daar voor te schamen. Hier hangt ie wel in de keuken maar als er bezoek komt moffel ik hem gauw in de la en ManB hangt hem dan later weer op.

    Je mag de sinaasappel ook opsturen, maar voorlopig ben ik er nog niet aan toe.
    Als ie je in de weg ligt stuur ik je mijn adres.

  8. goodknight zegt:

    …kheb geen plastic appeltjes…
    …veel sterkte en veel lol…
    …neem ikzelf de tramedol…

  9. reinejragolo zegt:

    Ik wil wel zekerheid hoor maar ik wil ok zekerheid van jou.
    Je bent nu eenmaal berucht om je grapjes.
    Als je zo gek bent op een plastic appel offer je de koninginnedag hier voor op.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Goodnight,
    Nah, geen plastic appeltjes?
    Lol zal wel gaan, met gekke vriendin, HteD en zijn vriend ben ik al voorzien van lol vooraf.
    En dan ben ik er zelf ook nog bij!
    De andere 4 ken ik niet, dat zijn inhakers en vissers.
    Neem jij de tramadol maar, als je daar net zo stoned van wordt als ik komt het helemaal goed!
    Pijnvrij!

    @ Reine,
    Je voorstel moet ik afslaan. Mijn tas is ingepakt, morgen vertrek ik , anderen rekenen op me, die kan ik echt niet in de steek laten. En dan nog: reizen voor een plastic appel?
    Ik moet tóch met de groep mensen op pad, anders word ik uit de groep verstoten.
    Sorry.

  11. reinejragolo zegt:

    Ik ga het appeltje vernietigen.
    Wat heb ik nu nog aan?
    Dat is uiteraard niet om je te sarren
    Ik wil mezelf geen schuldcompex bezorgen,

  12. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Zal ik je aanmoedigen of kun je het zonder mij ook wel af?

  13. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    veel lol gewenst, maar dat zal wel lukken.
    Jammer dat ik je niet kan helpen want ik koop niet bij liegdief AH.
    Ik heb het voor de kopers daar even uitgerekend:
    klanten moeten 51 X 15 euro = 765 euro aan boodschappen doen om die plastic prulletjes bij elkaar te sparen. Halleluja wat een gouden handel.
    Als je zo’n appeltje wilt, is het ’t beste om te wachten tot die (zo’n) actie een paar maanden afgelopen is, dan komen ze vanzelf in de kringloopwinkel, of liggen te slingeren op straat, en… worden volgend jaar met honderdduizenden over Koninginnedag uitgestrooid. Dan vooral ook te vinden als je bij het scheiden van de markt als je over de achtergelaten rotzooi struikelt.
    Dan zal ik jouw appeltje vinden. Even geduld dus.

  14. Grutte Pier zegt:

    Ik denk dat Reine zelf van plastic is… smelt al bij het minste of geringste vuurtje. Ik wens je geen sterkte, maar met name veel plezier.

  15. Bij ons in Staphorst hebben we geen AH en verder bespaar je veel centjes door te winkelen bij Aldi. Zonder oordopjes ga ik niet van huis omdat ieder geluid, harder dan 80 db klinkt alsof het uit opgeblazen speakers komt 😦 STERKTE

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Selma,
    Je hebt gelijk, daar had ik nog niet aan gedacht: gewoon wachten.
    Heb je goed uitgerekend? Je krijgt namelijk niet iedere keer een andere mini.
    met een beetje pech zit je, net als toen met de smurfen, met 20 voetballers.

    @ Grutte Pier,
    Ach, plaag Reine nou niet. Hij kan het niet helpen immers, dat hij van plastic is.

    Dankje voor je plezierige wens.

    @ Henk,
    Ik ben niet trouw aan een supermarkt, ik kies tussen lydl, Supercoop en AH.
    Af en toe ga ik ook naar de Aldi.
    Maar dan moet ik wel goed kunnen staan, want er is altijd maar 1 kassa open, en je moet wachten tot de vorige klant alles heeft ingepakt voor je aan de beurt komt.
    Weet je wat dat voor iemand betekent die niet zo goed kan staan na al een winkelkwartiertje?
    Bovendien vind ik veel dingen daar niet smakelijk.
    En ik eet alleen lekkere dingen.
    Groenten haal ik immers al bij de groentenschuur en eieren bij de boerderij en vlees heb ik inmiddels ook weer een slager voor gevonden die zijn eigen stiertje heeft vetgemest, en daarna geslacht.
    Nou, daar kan geen kiloknaller of aanbiedings ei tegenop. Zelfs het eko vlees niet wat ik in Garmerwolde kocht.
    Even zien wat ik dan nog bij de supermarkt moet halen. Boter en roomboterkrakelingen, die van AH zijn het lekkerst! En de aldi heeft goede puur chocola met 85% cacao en walnoten.

  17. reinejragolo zegt:

    Appelvrouw, je mag me aanmoedigen maar dan bij voorkeur op de verbrandingsdag::koninginnedag..
    GP je bent niet van plastic maar wel een held op sokken..

  18. cornutus zegt:

    Heel veel sterkte. Ik hoop niet dat je naar een land gaat waar ze ook een soort koninginnedag vieren, maar die kans klein.
    En pas op voor de bliksem!

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Nee, dat gaat dan niet, je moet maar op je aanmoediging wachten want ik ga naar een plek waar geen internetaansluiting is. En zometeen vertrek ik. Je moet het dus echt even alleen doen, maar als held op sokken kun je altijd rondrennen, of weg.
    Want nu begrijp ik het. Je wilt van mij zekerheid omdat je mij ook wantrouwt,
    de waard?
    Maar het ga je goed, op konininginnedag, de verbrandingsdag, moet je destondanks geen plastic verbranden. Dat moet gericycled, en waar kan dat nou beter dan in mijn barbie doos?

    @ Cornutus
    Ik hoop het ook niet, heb me daar niet in verdiept, alleen maar of ik een eigen bed kon krijgen.
    Dat was het belangrijkste voor me. Het is naar omhoog, een koud land, er is nog natte sneeuw.
    Veel bliksem zal er niet zijn, maar misschien wel een koperen kerkje.

  20. EJW zegt:

    Lekker die opgelegde feestvreugde ontlopen. Ik wens je een plezierige week toe.
    Ik spaar helemaal niks. Geen mini’s, geen beesies en geen zegels, dus van mij moet je het niet hebben.

  21. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dankje, niets sparen? Ook geen geld, of stof, verhalen, of letters?

  22. reinejragolo zegt:

    Er zijn zoveel mensen met ipad,iphone, tablet of een notebook of laptop met dommel dat ik eigegenlijk wel bijna durf te zeggen dat als jij er niet een bij je je hebt een van je reisgenoten
    er wel een in zijn tas verstoppt heeft.

  23. Appelvrouw zegt:

    Reine, jawel, ik heb een netbook, maar er is geen internetaansluiting. Ik koop daar ook niets voor in het buitenland. De rest van de groep is ook niet zo internetgericht.

    En nu ben ik weg.

  24. kitty zegt:

    Veel plezier Appelvrouw!
    Ik heb het te druk om weg te gaan.
    Mocht ik bij AH komen dan vraag ik wel een appeltje voor jou.

  25. Apiedapie zegt:

    Sterkte! Ben je al terug?

Geef een reactie

