Eigen werk.

Fraai stukje kristal he!
Eigen werk.

afmeting: lengte 0,75cm breedte 0,50cm.

Twee maanden duurde het voor het niersteentje van mijn nieren naar buiten gewerkt is.
Wil je meer weten over de klachten (dit voor niersteenlijders die meer willen weten), hier op blogspot heb ik het klachtenverhaal staan.

En hier nog een eerdere bijdrage hier op wp.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Eigen werk.

  1. olijfje zegt:

    sodeknikker, wat een rotzak.

  2. joost tibosch sr zegt:

    Weet van heel dichtbij hoe pijnlijk nierklachten zijn. Hoop dat je met je humor en zelf gefrabiekte kristal van die rotpijn verlost bent en blijft!

  3. Aad Verbaast zegt:

    Wat een kanjer! Dan moet je wel een urinebuis als een rioolbuis hebben om dat weg te kunnen werken. Aaauuuwwww!

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Olijfje,
    Een niersteentje ontstaat doordat allerlei kleine “kristallen” aan elkaar kleven en anderen zien dat en voelen zich daar enorm toe aangetrokken en zo krijg je een steen. Als je pech hebt kleven er nog meer aan en wordt het een hele dikke steen, las ergens dat ie zelfs tot een tennisbal zo dik kan worden! Die plas je dus niet uit maar zal wel hevige pijn geven, ik denk ook nierbekkenontsteking. Of ze zo’n grote ook kunnen vergruizen weet ik niet. Dat hoop ik nooit mee te maken want die pijnen zijn verschrikkelijk!

    @ Joost,
    Voorlopig ben ik er in ieder geval van verlost. Heb ze nogal eens dus ik ga er vanuit dat dit niet de laatste was. Maar voorlopig weer een tijdje rust en opluchting in het lijf.

    @ Aad,
    Nou ja, een Geode is er niets bij he.
    Maar je moet niet overdrijven hoor met een rioolbuis. Het zou alleen mooi zijn als de urinebuis mooi glad meteen was, zodat de scherpe randen van de niersteen het weefsel niet kapot kunnen maken.

  5. Selma zegt:

    Jeempie Appel, het is een juweel.
    Heb even weinig tijd, reageer later, ben erg onder de indruk!

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Selma, Ik ga hem ook in een medallion on mijn nek hangen. Met ingegraveerde datum.

    @ Henk,
    Zeg dat,
    (boontje en loontje…)

  7. Johan HvD zegt:

    Hm, jaren geleden alweer heb ik eens bij mijn grootmoeder in het hospitaal een bakje op het nachtkastje zien staan. Er zaten stenen in en ik dacht dat zij die ergens had gevonden. Ik kan mij er niets meer van herinneren hoe de stenen er uit zagen.
    Wel, Appelvrouwe, gelukkig heb ik ales nog, behalve het verstand laat het soms afweten (net zoals een huwelijk dat soms doet)…

  8. Appelvrouw zegt:

    Johan, denk jij dat je grootmoeder een bakje nierstenen had geproduceerd? Ik heb een filmpje gezien van een heel nest vol stenen in een lijf.

    Het verstand en een huwelijk kun je niet over een kam scheren. De enige overeenkomst is dat je van beide niet kunt kunt scheiden. Ook al denken mensen van wel en dan gaan ze ergens anders wonen maar nemen de partner in hun leven mee.

  9. Johan HvD zegt:

    Ja, Appelvrouwe, dat dacht ik toen. Maar ik was nog jong en begreep er niet veel van.

    Het is wel waar, wat men ook doet en waar men ook heen gaat, men neemt alles met zich mee, een leven lang en ook nog zonder pardon… 😦

  10. EJW zegt:

    Lijkt me vreselijk pijnlijk allemaal. Dat ie zo mooi is is slechts een schrale troost.

  11. reinejragolo zegt:

    Ik kan niet bedenken hoe dat door mijn urinebuis zou moeten. Ik neem aan dat de lijdensweg bij een vrouw aanmerkelijk korter is.

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Johan,
    Zelfs een oprotpremie, of gouden handdruk helpt niet.

    @ EJW,
    Het is net als een kind krijgen, het is akelig.
    Maar als het er uit is ben je zo blij!

    @ Reine,
    Ja, ik bof maar met een kort urineweggetje!
    Maar mannen zijn ook kleinzeriger.

  13. Pingback: enzovoort | Appelvrouw

Geef een reactie

