Die Friezen toch! (en een Friese speelplaats)

Tijdens een van mijn fietstochtjes in de omgeving van Heerenveen, kwam ik deze speelplaats tegen. 
Mijn fantasie sloeg echter op hol bij zo’n hok met kettingen en touwen
maar het was niet gepast, en er was ook niemand bij me die de kettingen kon hanteren,
dus maakte ik er alleen een foto van.

Eerder werden er koeien gemolken. Zo te zien is dat al heel lang geleden.
Ik hou van Friesland, heb ik dat wel eens gezegd? Het is alsof ik er thuis ben.

Maar nu hoor ik dat in Friesland buizerd en andere roofvogelnesten uit de boom geschoten worden.
Ik vind het wel triest, diep teleurgesteld ben ik. Nu ik er niet meer woon doen ze dat soort dingen.
Waren die buizerds maar in dit hok gaan zitten dan was het niet gebeurd.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Die Friezen toch! (en een Friese speelplaats)

  1. Je bent niet de enige die dit soort hokjes leuk vind Appelvrouw, al gaat jou fantasie verder dan de mijne 🙂 Ik heb het bericht ook gehoord op het journaal. Als ze gepakt worden schieten we hun huis aan flarden ……. oog om oog

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk, ik leef van mijn fantasie 🙂

    Ja, laten we hun huizen in flarden schieten, en ze dan in die kooi vastbinden, en met hun luchtbuxen spelen.

  3. EJW zegt:

    Ik vind hem mooi van lelijkheid Kan zo een museum in.

  4. Schandalig, en sterker nog, die friezen prikken gaatjes in de eieren van de ganzen. En ze jatten de kievitseieren uit de nesten. Vanavond was er nog zo’n man op omrôp Fryslân, die de katten wat aan wilde doen, omdat ze in zijn tuin poepten. Zijn vrouw, Tokkie, had nog een leuke mop. Twee zaadjes, van die kikkervisjes, kwamen elkaar tegen. Zei de ene, wat zie je wit, zei de andere, ja ik ga zometeen de pijp uit. En toen lag ze dubbel, ze bleef er bijna in en stootte de vraag nog uit, of de interviewer hem wel snapte. Die friezen zijn ook geen haar beter, hoor Appelvrouwtje.
    Maar die foto van die oude melkmachine is prachtig. Al zou ik hem nooit associeren met enge vormen van wellust. Ik zou eerder aan Westerbork denken.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Ik zie geen lelijkheid, Hij is wel helemaal afgetakeld. Maar dat boeit me, net als vervallen woningen.
    Dan moet ie maar naar het land van Ellert en Brammert. Maar daar in Drenthe hadden ze natuurlijk zulke machines niet…

    @ Babbelegoegje,
    Ja, erg triest, die gekke Friezen.
    Dat van die katten kan ik me nou weer wel voorstellen. Alleen iets aandoen lukt mij niet, als kind had ik een zwarte poes, en daar hou ik nog van. Mijn zus zat hem met de stofzuiger achterna, zij had een hekel aan die poes. Ze had trouwens sowieso een hekel aan dieren. Terwijl we op een boerderij woonden. Ik was er dol op. Als geen mens van je houd krijg je genoeg liefde van een dier.

    Zulke mensen zijn er veel, die jij omschrijft, dat soort mopjes snap ik gelukkig ook niet.

    De melkmachine en Westerbork.
    Jakkes dat is een nare associaties, Babbelegoegje. Ik ben er twee jaar geleden voor het eerst geweest.
    Maar ik kan gelukkig die verbinding niet leggen.
    Zo’n melkmachine is voor mij ook nostalgie. En iets om te schuilen vroeger. De buurman had een oudere vorm in zijn weiland staan en als ik door de weilanden liep in wanhoop dan vond ik daar bescherming, gevoelsmatig.
    En lustgevoelens/fantasie… tja, die zijn niet altijd aan een plaats gebonden.

  6. je ziet ze nog wel eens, van die stille monumenten uit het leven van het verleden. Ik vind het ook wel mooi. ken jij die reclame nog van die verf? Zag je een oud verveloos vervallen schuurtje in de regen. En die muziek erbij, ik vond het een hele mooie reclame. Jij vast ook.
    Ik had beelden gezien van die barakken, waar van die oude ijzeren staven in zaten, daar lagen planken op en daar moesten de opgepakten op slapen.
    En ja, ook in Friesland lopen wel gekken rond. Ze zei dus, zaadjes, ik zelf schreef er even bij van die kikkervisjes, ter verduidelijking. Deze viel in de categorie moppen, die bepaalde types prachtig vinden. Ik heb een keer met een aantal van dat type in een coupé van de trein gezeten van Leeuwarden tot Maastricht. En allemaal van dat soort grappen, als, wat is een schaaltje appelmoes met wat kersensap erop. Die appelmoes is ongesteld hahahaha.

  7. Appelvrouw zegt:

    Babbelgoegje,
    Reclame zegt me niets, ik kijk altijd de andere kant op, zet het geluid er ook bij uit.
    Die reclame klinkt wel mooi.

    Die barakken zijn vreselijk, Babbelegoegjes.Eenmaal gezien vergeet je dat nooit meer.

    Goed dat je het mopje nog uitlegt, ze ontgaan mij meestal. En dan helemaal van Leeuwarden naar Maastricht! Had je geen oordopjes?
    Moppen zijn in bepaalde sfeertjes wel leuk,dan maakt het mopje helemaal niets uit, al zeg je iets totaal onzinnigs wat nergens op slaat, dan gaat toch iedereen lachen. Op zich kan ik dat nog wel begrijpen. Maar er mag af en toe wel een tussen zitten waar je over na moet denken.
    In groepsverband doen mensen nu eenmaal anders.
    Ik ga zelf voor het eerst van mijn leven binnenkort met een groep op stap.
    Geen idee wat me te wachten staat. Maar ook bij dit soort mopjes ga ik waarschijnlijk na de 3e wel lachen. Alleen maar om te lachen.

Geef een reactie

