poedelprijscamera

Weten jullie nog dat ik vlak voor kerstmis meedeed aan een fotowedstrijd voor een kerststal?
Ik heb de afloop nog niet verteld.
Aan mij werd de poedelprijs toegekend!
Een digitale camera, een afdankertje, Sony P93
Maar afgedankt of niet, ik was er blij mee, eindelijk had ik eens een prijs gewonnen! En een broekzakcamera.
Toen heb ik ook de mooiste foto van mijn hele leven gemaakt.
ER zat een kat in de boom ter hoogte van de kraai die hem zat te pesten, maar de kat durfde niet meer naar beneden.
Dat heb ik dus met mijn poedelprijscamera vastgelegd!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op poedelprijscamera

  1. Een foto die er uitziet alsof er flink is geslingerd met de camera tijdens de opname. Het leuke is dat je in dergelijk abstract beeld je fantasie de vrije loop kan laten.

    Gefeliciteerd nog met je aanmoedigingsprijs

  2. pure parapsy-
    chologie zo’n foto van
    kattenhoogtevrees!

  3. reinejragolo zegt:

    Op Google Earth zijn de foto’s meestal scherper.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Kijk daar hou ik wel van. Een plaatje met een praatje.
    Hoe je het ook wendt of keert, daar krijgt een foto toch veel meer diepgang mee. En wordt ook nog eens stukken levendiger.
    Succes. Je hebt er oog voor!

  5. knutselsmurf zegt:

    broekzakcamera ?
    Voor wijde broeken dan. Je kan beter aan een radiospelletje meedoen. 1 Keer dom gillen en je hebt al een t-shirt gewonnen. Maar wel een die nieuw en ongedragen is.

  6. martin zegt:

    Het zou zomaar de nieuwe hype kunnen worden.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Het was de kat de bewoog en toen raakte mijn haar in de war.
    Als ik je reactie vrij vertaal is het een fantastische foto 🙂

    @ Artafterallart,
    Veel katten blijven boven in een boom zitten mauwen en hun baasjes geloven graag dat die kat hoogtevres heeft en dan bellen ze de brandweer. Is allemaal psychologie van die kat, en de baasjes maar dom staan grienen.
    Maar als je niets doet komt die kat heus wel uit zichzelf naar beneden.

    @ Reine,
    Ja maar zelden van een kat en een kraai in de boom.

    @ Aad,
    Uitleg hoort bij kunst anders snappen de kijkers het niet.
    Dank voor je aanmoediging.

    @ Knutselsmurf,
    Ik draag altijd wijde broeken, bandplooi of pof.
    Deze camera kan meer dan die moderne luciferdoosjes waar alles is voorgeprogrammeerd en het niet eenvoudig is handbediening toe te passen.
    Nieuw hoeft voor mij niet en tshirts draag ik niet, bovendien ehb ik ook geen radio dus kan ik niet meedoen aan dergelijke spelletjes.

    @ Martin,
    We moeten altijd allert blijven met hypes.
    Ik weet nog dat de lp eruit moest, dat was niets, en nu komt ie weer in.Over een tijdje komt da analoge camera er ook weer in.

  8. Ik weet niet, ik zie de kat uit de boom springen met die kraai er achteraan.

  9. Veel foto’s heb ik in één enkele seconde bekeken. Als een foto zoals deze de aandacht langer weet vast te houden is ie voor mij goed ………… Een goede foto hoeft voor mij lang niet altijd ”mooi” te zijn.

  10. Proficiat met je flitsende prijs.Waarom overigens een afdankertje?

    De foto hierboven verdient een poezenprijs.

  11. Hier vertellen de woorden meer dan de foto 🙂

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Barbara,
    Dan is ie door de kraai uit de boom gejaagd.Mijn ogen zijn helaas niet meer zo goed dat ze dat zien.

    @ Henk,
    Maar het is een toevalstreffer, een fout.
    Mooie foto’s of niet, het is net als met mensen: de mooisten vervelen het snelst.

    @ Ingrid,
    Dankjewel.
    Nou ben ik niet van de poezen, maar een poezenprijs wil ik best!

    @ Karin,
    als je goed kijkt, zie je net als Barbara, die witte kat naar beneden klauteren terwijl de kraai er boven krast. Het is een gewoon een kwestie van kijken, en zien.

  13. fulpsvalstar zegt:

    Suuuupercamera

  14. ejwblog zegt:

    Een foto met diepteonscherpte. Ook de belichting laat te wensen over. Maar desondanks vind ik hem toch mooi. Het zou een foto kunnen zijn die je maakte tijdens een val bij het redden van de kat. Schrijf je dat eronder dan wint ie zomaar de Worldpressfotoprijs.

  15. Appelvrouw zegt:

    Fulps,
    Zeker, heel wat scherper beeld dan de mavica.

    @ EJW,
    Maar het is niet geloofwaardig dat ik een kat zou “redden” uit een boom.

  16. Anoniem zegt:

    Een poedelprjs gewonnen, met de foto van een kat.
    Dat noem ik nou een uitdaging.

  17. kitty zegt:

    kan je de volgende keer een statief ervoor winnen :)?

  18. Niks niet fotosjoppen of bewerken die prent
    Houwen zo !! prima de lux
    Hier is veel vraag naar, kbedoel komt veel vraag naar

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Anoniem,
    Nee, ik won de poedelprijs met de kerststal.
    Maar een uitdaging was het wel.

    @ Kitty,
    Ja, goed idee! Mijn ouden is kapot, alle poten zakken in (zijn er maar 3 trouwens).

    @ Simon,
    Dankjewel.
    Ik maak uit je reactie op, en die van anderen, dat ik hem had moeten signeren!
    Straks circuleert ie rond en beweert iedereen hem gemaakt te hebben. En natuurlijk vis ik dan achter het net, of vang ik de kat in de zak.

  20. Als ik zeg dat ik het kan zien,
    dan kan ik de nieuwe kleren van de keizer die in zijn blote kont loopt ook zien.

  21. Appelvrouw zegt:

    Dat kun je, Karin, als je slim bent, anders niet.

  22. cornutus zegt:

    Zo’n foto alleen al is een prijs waard. Goed gedaan, Appelvrouw!

  23. Apiedapie zegt:

    De kat is duidelijk te zien. Als je het weet. Maar de kraai was al gevlogen?

Geef een reactie

