Het nieuwe buurmeisje

De melkrijder was nog niet geweest, ik stond aan de zandweg te wachten bij de kar zodat ik de lege melkbussen weer mee naar huis kon nemen.
Toen stond ze achter me, het nieuwe buurmeisje.
Ik keek naar de sloot en was niet van plan me om te draaien naar die nieuwe.
Wat moest ze hier, wat wilde ze van me!
Ik draaide me toch om, misschien zou ze dan wel weggaan.
Zwijgend stonden we daar.
Wat een rotkind!
Stampend zette ze een voet naar voren alsof ze me weg wilde jagen
Ik bleef onbeweeglijk staan.
Nog eens deed ze het en ik keek naar haar schoen, het was een geel glimmende sandaal waar ze met blote voeten in zat.
Wat wilde dit kind?!
Daar kwam de melkrijder als redder in de nood. Hij tilde het meisje op zijn wagen vol melkbussen en ze reden naar de volgende boerderij.
De kar met lege melkbussen voor me uitduwend liep ik weer naar huis, opgelucht dat ik weer veilig naar de boerderij kon.

Dit bericht werd geplaatst in Jonge jaren en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Het nieuwe buurmeisje

  1. reinejragolo zegt:

    Dat was dus wel moeilijk om in je overal en laarzen vol koeienpoep kennis te maken met glimmende sandaaltjes.

  2. fulpsvalstar zegt:

    Ik ben helemaal niet nieuwsgierig maar……………………………………….

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ik had eerder “autistische” trekjes, geloof ik. We leefden nogal individueel, er kwamen weinig mensen. Het lag niet aan hoe ik er uit zag.

    @ Fulps,
    haar naam wil je weten?

  4. knutselsmurf zegt:

    Je manier van vertellen zet mensen op het verkeerde been en dat is leuk. Waarschijnlijk verwachtten ze een heel verhaal over een meisje, maar je schrijft eigenlijk alleen over jezelf. Dat meisje is een decorstuk.

  5. Ik neem meestal ook een afwachtende houding aan …….. de kat uit de boom kijken ……… Wat voor vlees ik in de kuip heb ………. beetje eenkennig šŸ™‚

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Het is niet bewust dat ik verkeerde benen opzet.
    Maar je hebt wel gelijk, het gaat over mezelf.
    Misschien trek ik wel teveel naar mezelf toe.
    Zonder dit meisje was dit trekje van mij niet zichtbaar geworden.
    Op mij heeft jarenlang, heel veel jaren! weinig indruk gemaakt.
    Pas een jaar of 10 geleden ben ik echt wakker geworden, ineens merkte ik in het nu te zijn, dat wakker was, bewust van alles om me heen, en niet alsof ik in een droom in de trein zat en alles aan me voorbij raasde.
    Aparte gewaarwording. En sinds die tijd voel ik veel meer en raken situaties me ook.

    @ Henk,
    Katten laten zich niet uit de boom kijken.
    Tegenwoordig ben ik heel anders. Ik ben eigenlijk verschrikkelijk.

  7. Dit moment is je wel bij gebleven, Appelvrouwtje. Dit heeft dus toch wel indruk gemaakt. Het nieuwe buurmeisje had kennelijk wel hetzelfde probleem.

  8. Appelvrouw zegt:

    Babbelegoegje,
    Het was voor het eerst dat iemand mij benaderde, voor zover ik me kan herinneren.
    En vooral haar manier van doen vind ik nu heel grappig. Alsof je een eng beest wilt zien reageren. Of zij hetzelfde probleem had weet ik niet, denk ik ook niet, maar ik was niet zo toegankelijk uit verlegenheid. Andere kinderen zijn daar doorgaans veel vrijer in vermoed ik.

  9. ejwblog zegt:

    Een indringster in jou (toen) gesloten wereld.
    Ik ziet het tafereel met dat buurmeisje voor me

  10. cornutus zegt:

    Aan de ene kant jammer dat het dan zo lang moet duren voor je ‘wakker wordt’. Maar wel erg fijn dat het uiteindelijk toch is gebeurd.
    Als je maar genoeg mensen om je heen hebt die van die autistische trekjes hebben, ga je het vanzelf overnemen. Je vindt het allemaal normaal. Totdat om welke reden dan ook je de schellen van de ogen vallen. Je mag er zijn!

Geef een reactie

