Groene blauwstaart? (wat voor vogel is dit)

Ik zag hem vanmiddag in de tuin bij fam.B.
Had hem nog niet eerder gezien. Ik denk dat ie is ontsnapt uit een kooi.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Groene blauwstaart? (wat voor vogel is dit)

  1. olijfje zegt:

    hmm, is dat niet een scheurparkiet?

  2. Lijkt of het beestje vast zit in iets grotere tralies dan ie gewend is

  3. kitty zegt:

    Mogelijk een familielid van die in de Amsterdamse parken.

  4. kitty zegt:

    Die zijn ook wintervast gebleken.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Olijfje,
    Aldus googleedia: Scheurparkiet:
    groen vogeltje met blauwe staart, vaak te vinden aan gaas in tuinen.
    Waar hij vaak zichzelf bescheurd.
    Het lijkt er op dat je gelijk hebt.

    @ Henk,
    Net als mensen zoeken ook vogels naar vertrouwd houvast.

    @ Kitty,
    Ik weet niet welke in de Amsterdamse parken voorkomt, ik ben daar reeds lang niet meer geweest.

  6. reinejragolo zegt:

    Een babylonische befkraai.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Dat denk ik niet, hij heeft geen bef.

    @ Kitty,
    Ja, daar lijkt ie heel erg veel op, alleen mist die van mij de halsband nog maar dan kan komen omdat hij zich niet laat binden, is tenslotte in Hoogezand gesignaleerd, daar hoeft dat nog niet.

  8. kuifjesimon zegt:

    Dit is een xenoswibra, volledig gedomesticeerd, hedentendage

  9. Apiedapie zegt:

    Van een parkiet
    houd ik niet.

    Mooi nieuw fotootje heb je trouwens, Appelvrouw!

  10. francois15 zegt:

    Plastic Nepkiet?

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Kuifje,
    Aha, bedankt voor de info.

    @ Apiedapie,
    Je kunt niet overal van houden.

    @ Francois,
    Een scheurNepkiet om precies te zijn.

  12. dauw zegt:

    Een valparkietje…
    Maar ik loop er niet in hoor
    😉

  13. Appelvrouw zegt:

    Dauw,
    Nee,loop er maar niet in.
    Ik denk dat het zo’n verjaardagscadeautje is.

  14. Volgens mij is het gewoon een grasparkiet.

  15. Appelvrouw zegt:

    Maar Meneer Opinie, dan is het een grazer en duurt het niet lang of we kunnen grasparkietenmelk drinken.

  16. Colorado zegt:

    Gokje: Vreemde vogel misschien 🙂

  17. Appelvrouw zegt:

    Colorado,
    Daar lijkt het wel op.

Geef een reactie

