Naaitafel

Eindelijk is mijn naaitafel klaar.
Handmade by Ep.
Nog even eigenhandig de zijpanelen er aan geschroefd. Dat was niet eenvoudig hoor!

Voor de grotere werken handig uitklapbaar aan de zij en achterkant.
En na het naaien, en vooral het opruimen! is het een tafeltje die niet veel ruimte in beslag neemt.

Na zoveel lakwerk de afgelopen week, en het onhandige bevestigen van de zijpanelen, had ik zin in een biertje. Voor de nodige variatie naast al het water wat ik altijd drink.
Ik ken hem nog niet, deze piraat. Als hij maar blond is.
Maar vertel me, hoe maak ik hem open! Mijn tanden zijn niet sterk genoeg. Er is geen opener in huis en ManB komt vrijdag pas terug van vakantie.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Naaitafel

  1. Met een wegwerpaansteker pulk je deze zo los, en een klap met een duimstok onder de dop doet ‘m meters wegvliegen …………… proost 🙂

  2. reinejragolo zegt:

    Is het goed getest op stevigheid?

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Wegwerpaanstekers heb ik niet, als anti roker.
    Ik ben bang dat je tip met die klap met een duimstok ook geen goede oplossing was: die brak toen ik er met de hamer een klap op gaf, maar de fles bleef dicht.

    @ Reine,
    Nee, dat kan nog niet, de lak moet nog een weekje goed harden daarna kan ik hem eindelijk testen op degelijkheid.

  4. sprakeloosid zegt:

    Als je op de route Duiven Rodeschool woont wil ik t.z.t. wel een opener op een nader aan te geven station brengen. Een van mijn goede voornemens, een treinreisje naar Rodeschool.

  5. Appelvrouw zegt:

    OP die route blijk ik te wonen! Laten we het houden op station Usquert.
    Mag jij het flesje hebben…

  6. sprakeloosid zegt:

    Staat in mijn geheugen, als het zover is zal ik een opener meenemen. Ik laat het je weten en als u wilt stap ik uit in Usquert voor de overdracht 😉

  7. Aad Verbaast zegt:

    Kwestie van dubbel genaaid dus.
    Is er daar bij jullie niemand in de wijde omtrek die een opener heeft? Of hebben ze allemaal alleen maar naaitafels?

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Sprakeloos,
    Usquert staat ook al jaren op mijn planning, dus een reden om met de trein van Groningen naar Usquert te reizen. Wie weet kom ik je dan al tegen in de de trein! Maar dat geldt niet, pas op het station zal de overdracht plaats kunnen vinden. Al zal het misschien praktischer zijn in station Groningen, je moet daar toch overstappen, en ze hebben hier een prachtig stationsgebouw.
    Echt iets voor een bierflessenopeneroverdracht.

    @ Aad,
    Zo mag je dat wel zeggen.
    Hier wonen alleen wandelaars, met goede wandelschoenen, die hebben geen flessenopener nodig.
    Misschien dat een hamer en beitel nog iets kan aanrichten.

  9. richard koek zegt:

    boor op tafel
    boor op grond
    bier op tafel
    bier in de koelkast
    mooie tafel

  10. Appelvrouw zegt:

    Koek, die schoefboormachine had ik gebruikt, maar bij het uitklappen moest ie eraf. het is een waardevol gereedschap, het stond altijd binnen handbereik in de kamer bij Vroems.
    En het bier past inderdaad beter in de koelkast.

    Dank voor het compliment, ik vind het ook een mooie tafel. Zo bruikbaar, zo functioneel.

  11. kitty zegt:

    Een prima tafel voor een Indische rijsttafel van de Chinees. als het naaien gedaan is. 🙂

  12. Appelvrouw zegt:

    Kitty, ohja, fam.B zit nu dagelijks in Indonesië aan de tafel.
    Maar aan de mijne kunnen minstens 6 mensen zitten.

  13. olijfje zegt:

    Ziet er goed uit! Wat ga je naaien? *wrijft in de handen, reeds verheugend op wonderlijke poppenkleding en wat dies meer zij*

  14. Apiedapie zegt:

    Hij lijkt me al open. Of ligt dat aan mijn ogen?

  15. Appelvrouw zegt:

    Olijfje,
    🙂 een zwart negligé, veel meer zal het niet worden aan poppenkleren. Ze hoeven niet zoveel aan in de darkroom. Heb allerlei spulletjes zwart gespoten.

    @ Apiedapie,
    Ik denk dat het aan je verlangen of wantrouwen ligt. Hij is nog niet open!

  16. studio562614 zegt:

    Wat leuk die tafel, zeg… handige man heb je … ik kom hier trouwens via de site van Redstar….Agnès

  17. Appelvrouw zegt:

    Hallo Agnes,
    Dank voor je berichtje.

    Ep is een leuke vent en zeer goede kennis, halverwege de 20 geloof ik (ik hou nooit leeftijden bij)
    en hij is niet van mij. Wel reuze handig, inderdaad.
    Mocht je een opdrachtje voor hem hebben…

  18. Hetty zegt:

    t flesje zal inmiddels wel leeg maar
    maar maak t anders open ik de ruimte waar de deurklink valt
    deur opendoen en dan in die gaten

Geef een reactie

