Bang voor water

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Bang voor water

  1. francois15 zegt:

    Een mooie zompige feuteu vrouw Appel. Staat het water nu in je achtertuintje? Je moet er wel wat voor over hebben om in Friesland te wonen 😉

  2. Appelvrouw zegt:

    Ja, Francois, dit is in mijn achtertuin.
    Vroeger woonde ik in een flat, doen zag ik nooit mijn voeten.
    Oh,je hebt gemist dat ik in na het overlijden van Vroems weer terug naar Groningen verhuisd ben.
    Het huis van Vroems zou beslist ondergelopen zijn met de boerengracht achter het huis.
    Maar het huis is gesloopt, dus dat kan niet meer onderlopen. Groningen nog wel. Het museum drijft.

  3. francois15 zegt:

    Het verschil tussen Groningen en Friesland is van Arnhem uit gezien niet groot Appelvrouw, het tocht er overal even hard zeg maar.
    Het museum in Groningen heb ik wel eens bezocht. Een mooi museum en het ligt er leuk tussen al dat water en nu kan je er ook nog in pootje baaien. Een watertentoonstelling is nu zo georganiseerd denk ik

  4. Reine jRagolo zegt:

    Aangenomen dat je nog steeds op de zolder van ManB woont vroeg ik me af of je wel door het dakraam naar buiten kunt klauteren?

  5. svara zegt:

    ongerust zou ik er ook van worden

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Francois,
    Laat de echte Groningers en Friezen maar niet horen dat er weinig verschil in zit, het zijn aartsvijanden, nog uit vroeger tijden.
    Ik ben gelukkig van allebei iets.
    Het museum is een begrip. vooral nu van Twist het diep inde schulden heeft gewerkt en met een heleboel geld er vandoor mag.

    @ Reine,
    Zeker woon ik bij ManB, en daar blijf ik ook.
    Er zitten hier 2 hele grote kantelramen en een gewoon dakraak.
    Ik kan dus overal uitklauteren, maar dan zit ik op het dak en glij over de pannen naar beneden.
    Toen ik hier net kwam heb ik wel gezocht naar een dakladder, of touwladder.
    Maar gezien de bouw van het huis is dat érg lastig. Ik weet niet hoe het te bevestigen aan de binnenkant. Wat ze daarvoor op de markt hebben is niet geschikt, en in gewoon touwklimmen ben ik nooit goed geweest.
    Ik vind het ook vreemd dat de politie het keurmerk veilig wonen wel geeft als je een rookmelder hebt maar geen vluchtladder.

    @ Svara,
    Die strenge winters met een dik pak sneeuw waren zo erg nog niet!
    Je zult maar een stal vol vee hebben.

  7. gedenk bij deze
    stand de mollen, konijnen,
    en ’t ongedierte

  8. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Goed dat je dit vee ook nog noemt, we vergeten het kleinvee veel te makkelijk.
    Ik heb in mijn schuur een verhoging gemaakt met kooien, maar ze willen daar niet in.

  9. probeer eens glazen huisjes
    die werken voor ieder goed doel 🙂

  10. Vanmiddag even met fotocamera het hoge water bekeken. Je zou maar ergens in de uiterwaarden wonen maar aan de andere kant kies je daar natuurlijk zelf voor en weet je dat je risico loopt. Een ander verhaal wordt het natuurlijk als een dijk, waar jij pal achter woont dreigt door te breken.

  11. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Ik ben zelf niet zo’n voorstander van transparantie, en wie bepaalt wat een goed doel is?

    @ Henk,
    Wat is kiezen.
    Ik woonde jaren in een flat, dat was geen keuze maar woningnood, er was gewoon niets betaalbaars op de grond.
    Iedereen die voor een dijk gaat wonen weet ook dat ie door kan breken. Maar we rekenen er niet op. Dat kan ook niet, je moet niet bang zijn om te leven.

  12. Aad Verbaast zegt:

    Er zijn hele volksstammen die gaarne aan het water willen wonen Appelvrouw. Net als het water stijgen de prijzen! 😎

  13. Appelvrouw zegt:

    Aad,
    Mij onbegrijpelijk om te willen wonen aan het water, ik ben er mijn hele leven al bang voor, zelfs onder de douche.

  14. cornutus zegt:

    Toch heeft het wel wat, dat water, zo van achter de computer.
    Ik werk bij een bedrijf dat erg snel met oplossingen in complexe situaties moet komen, dus ik kan het toch niet laten. Heb je al eens simpel aan een stevig paaltje gedacht om je touwladder aan te bevestigen, die net iets breder is dan het raam en dus vast blijft zitten? Hoef je ook niets te bevestigen.
    Daar hoef je overigens geen antwoord op te geven hoor, ik ben gewoon een beetje een zeikerd en soms nogal betweterig. Natuurlijk kan ik het ook achterwege laten om een reactie te schrijven, maar dat is nu weer een van mijn karaktertrekken ;-(

  15. Appelvrouw zegt:

    Zolang het water mijn voeten en hoofd niet bereikt vind ik het ook wel wat hebben.

    Je mag wel meedenken, graag zelfs!
    Je denkt toch niet dat je het laatste woord mag hebben? Ik praat altijd terug, als je maar niet gek doet.
    Ik begrijp je oplossing een paal/balk die breder is dan het raam zodat het er achter blijft klemmen.
    Touw eraan, en zakken maar!
    Alleen is het raam 1.20 breed, dan moet ik wel iets maken dat het paaltje niet verschuift op het moment dat ik net uit het raam klim, en het op mijn hoofd terecht komt.
    Is lastig hoor, zo’n schuin dak! het loopt ook verder uit dan de muur, het steekt wel een meter over, en als ik me vandaaraf laat zakken bungel ik 3 meter boven de grond aan het touw…

  16. cornutus zegt:

    Je bent te goed! 😉

    Dat is dus ook geen oplossing. Heb je bidden al geprobeerd? (Maar daar moet je geloof ik wel in geloven).

  17. Appelvrouw zegt:

    Cornutus,
    ik vind het wel een goede oplossing, en die ga ik ook gebruiken. Eerst maar eens oefenen of de balk sterk genoeg is, dan daal ik niet verder af dan de dakgoot.

    Bidden is lastig als je aan een touw bungelt, dat heb ik niet geprobeerd, overigens hoef je er niet in te geloven om dat te laten werken, als je gedoopt bent, zoals ik vroeger (tegen mijn zin, en toen heb ik die waterangst ontwikkeld) dan laat de Here je nimmer los. Dat is wel een fijne gedachte, bungelend aan zo’n touw.

  18. cornutus zegt:

    Het leven zit vol uitdagingen 😉 Succes.

  19. Appelvrouw zegt:

    Cornutus, daar ben ik het volledig mee eens!

  20. cornutus zegt:

    Grappig (hoewel niet het juiste woord) om enerzijds te lezen dat zoveel mensen geloven, gezien het grote aantal sites dat over geloven gaat en anderzijds te ervaren dat zo veel mensen het geloof juist afgezworen hebben. Geweldig hoe die mensen daarover kunnen schrijven.

  21. Appelvrouw zegt:

    We hebben te weinig woorden voor leuk, grappig, geinig, opvallend en mooi.
    Als mensen het hebben afgezworen zijn de verhalen interessanter dan zij die zich op latere leeftijd hebben bekeerd, omdat de goot zo diep was.
    Persoonlijke mening natuurlijk.

  22. cornutus zegt:

    Daar ben ik het weer helemaal mee eens.

Geef een reactie

