de fotowedstrijd

Ik heb nu een andere foto van de kerststal gemaakt. Maar het is hem natuurlijk nog niet, ik ben nu eenmaal niet meer dan een kiekjesschieter.
Het is de definitieve versie, ik stuur hem op want vandaag is de uiterste datum om in te zenden.

De hoofdprijs is een cruise langs de IJssel
2e prijs een fotostudio uitrusting
3e prijs een Duits krentenbrood met spijs.
En dan is er nog de poedelprijs,
daar ga ik voor:
een digitale camera.

Denk je dat ik iets zal winnen?

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op de fotowedstrijd

  1. Succes Appelvrouwtje, ik hoop, dat je wint, de eerste of tweede prijs. Gezellige kerstdagen gewenst.

  2. Je hebt hiermee een trend geset, wil ik wedden. Ik hoop op de 2e prijs voor je! Al durf ik niet de denken wie die boottocht dan gaat winnen, met wat voor inzending vooral..

  3. Colorado zegt:

    Een cruise langs de ijssel, zou misschien beter wezen een cruise op de ijssel. Langs de ijssel is een dijk en misschien een weg, maar niet nog een rivier denk ik. Die poedelprijs, zal misschien poedelen worden in je eigen badje. 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    de 2e prijs hoef ik niet, ik heb niet eens een studio wat moet ik dan met de uitrusting.
    De eerste prijs haal ik nooit, mijn kwaliteiten zijn altijd onder de maat.
    En toch doe ik altijd weer mee aan fotowedstrijden, omdat ik zelf niet wil winnen maar het mij altijd goed doet te zien hoe gelukkig een ander is met een prijs.
    Voor mij hoeven die zogenaamde feest dagen niet, het zijn vooral eetdagen, en verder draai ik er op mijn eigen manier wel in rond.

    @ Barbara,
    Maar wat moet ik met de 2e prijs? Ik zei het al tegen Babbelegoegje: ik heb geen studio, alleen een massagetafel 🙂 en twee zaklampjes.
    Ik wil dat Duitse brood wel, dan kan Johan ook een plakje krijgen.
    Maar het leukst vind ik het om te zien als de prijzen uitgereikt worden, hoe mensen gelukkig worden van een prijs.
    Heerlijk toch? Met spelletjes met de kinderen wilde ik nooit winnen, zonde om die blije gezichtjes te missen.
    Als ik de kans krijg en toestemming, zal ik de winnende foto’s tonen volgende week.

    @ Colorado,
    was dat iets met mieren?
    Ik heb het niet zelf bedacht, misschien dat ik het niet exact heb overgenomen.
    Maar de kern is de IJssel.
    ok, als ik moet poedelen in mijn eigen badje maak ik daar ook een foto van. Ben in een zeer goede bui vandaag.

  5. Reine jRagolo zegt:

    Ik neem aan dat Jozef toch wel een korte broek aan heeft.
    De kerk heeft al schandalen genoeg.

  6. ragfijn zegt:

    Het schijnt dat ze voor de aanstaande Pasen ook een wedstrijd uitschrijven. Hoop zo dat je daar ook aan meedoet. Voor deze zal je ongetwijfeld de eerste prijs ontvangen – het is maar een korte rit – en je mag altijd afzeggen 😉

    Ik hoop natuurlijk voor je dat je de poedelprijs krijgt. Het scheelt zoveel tijd, vergeleken met het ontwikkelen van foto’s in een doka.

    Van de uitreiking graag een foto van blij appelgezichtje.

  7. knutselsmurf zegt:

    De eerste prijs is altijd voor een foto waar je niks aan vindt.
    Omdat je zelf alleen foto’s maakt waar je wel wat aan vindt, win je de eerste prijs niet. Maar ik denk dat ze niet om je heen kunnen, dus ik zou voor de zekerheid voorlopig geen krentenbrood kopen.

  8. Appelvrouw zegt:

    @Reine,
    Het zijn andere tijden. LIepen ze vroeger nog in jute zakken gevuld met schapenwol, nu staat de verwarming midden in de winter op 22 graden. Maar maak je niet ongerust; als Jozef zijn broek uittrekt zit er niets! onder, ik heb al gekeken.

    @ Ragfjn,
    Vertel er meer over die paaswedstrijd.
    In 2010 heb ik ook al paasfoto’s gemaakt.
    https://appelvrouw.wordpress.com/2010/04/19/zeldzame-vogel-gesignaleerd-in-groningen/
    Maar dat was geen wedstrijd.

    EEn digitale camera heeft vooral als voordeel dat je niets meer hoeft in te stellen. gewoon op auto instellen en je hebt altijd goede foto’s!!
    Ik beloof geen foto van mezelf tijdens de prijsuitreiking, ik kijk vooral blij als anderen iets winnen, tenminste dingen die ik niet wil hebben. En als ik wel zelf een prijs krijg kan ik geen fot omaken.

    @ Knutselsmurf,
    Het is beslist waar dat de winnende foto nooit bijzonder is. Maar dat is met verhalen ook zo.
    een verhaal waar ik veel bij voel doet het meestal slechter dan nietszeggende lucht.
    Maar ik hou me voor dat lucht belangrijk is.
    Goed, ik zal geen krentbrood kopen. Na kerst is dat toch goedkoper dus als ik niets win…

  9. Johan HvD zegt:

    Oh, eigenlijk dacht ik dat ge de Eerste Prijs al had gewonnen, Appelvrouwe.

    Een reis langs, op, in of aan de IJssel lijkt mij niets. Ik heb dat wel eens een paar keer gedaan, niet op, in, aan of langs de IJssel maar op het IJsselmeer en ik doe het nooit meer. Dus mocht ge de reis winnen dan ga ik niet mee…

    En een Duutsch krentenbrood hoef ik ook niet. Die dingen smaken nergens heen. Ik heb zelf een krentenbrood gebakken, die kunt ge krijgen als poedelprijs. 😀

  10. fulpsvalstar zegt:

    Jozef ziet eruit als een bionische man.

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Johan,
    Dat zou uitzonderlijk zijn, ik heb nog nooit iets gewonnen.
    Ik wil ook nooit op of in het IJsselmeer, ben er twee keer wezen varen met Vroems op zijn boot en dat was de zoveelste bevestiging dat ik niet van water hou, hoe groot de geliefde naast me ook is.

    Je bent een tikkeltje ondankbaar over dat Duitse krentbrood. Ik bedoel natuurlijk kerstbrood. Ik vind dat het lekkerst maar om nou helemaal naar Duitsland te reizen voor een heerlijk brood… nee.
    Al denk ik dat zelfgebakken het allerlekkerst is, vooral als poedelprijs.
    Je mag het wel vast opsturen anders wordt het zo oud.

    @ Fulps,
    Hij is helemaal met onze tijd meegegaan.
    Of is bionisch ook al weer uit.

  12. kitty zegt:

    Hij heeft wel veel sfeer. Ik twijfel echter over de uitdossing van Josef. Zo warm kan het toch niet zijn geweest ” midden in de winternacht’?
    De baby is er ook niet op vooruit gegaan.

  13. Appelvrouw zegt:

    Kitty, je moet het een beetje breed zien.Ze zijn met onze tijd meegegaan.
    Ze zitten al op een boomstam ipv op de grond. En ze hebben de verwarming aan, op 22 graden. Moet je maar eens kijken naar de kerstmode! nog blotere kleren dan ik in hartje zomer draag!
    Nou, dat is hier dus ook aan de hand. Bovendien had Jozef een zware dag achter de rug met het zoeken naar een cadeautje voor Maria. Maar ja, die baby is onderhand wel wat verwelkt!
    Dat ben ik met je eens.

  14. Aad Verbaast zegt:

    Als je de enige bent die wat heeft ingestuurd, dan maak je een vette kans alle vier prijzen te winnen Appelvrouw!
    Wanneer gaan ze je bellen?

  15. Appelvrouw zegt:

    Aad, nou, dat is opbeurend hoor, de enige inzender en dan alle prijzen winnen.
    Daar had ik nog niet aan gedacht.
    2e kerstdag is de uitslag, dan komen we bij elkaar en worden ze als powerpoint presentatie tentoongesteld. Vroeger hingen ze gewoon aan een lijntje midden in de zaal en kon je er langs lopen en bij de een wat langer blijven staan dan bij de andere. Maar tegenwoordig moet je blijven zitten. Helaas hebben de inzenders niets te vertellen over welke foto de beste is.

  16. Had altijd gedacht dat Jozef een sullig mannetje was, een soort blok aan het been. In jou scenario speelt ie een echte glansrol als een soort Archie, de man van staal 🙂

    Veel plezier alvast met je prijzen

  17. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Jozef was een slimme goedzak, maar geen sulletje hoor. Hij was het voorbeeld voor alle mannen: net doen of je neus bloed dan heb je het minst gezeur. Maar desondanks vond hij na lang zoeken toch de oplossing voor hun kinderloos bestaan. En iedereen was gelukkig, en Maria misschien nog wel het meest want zo hoefde ze niet die zware bevalling te ondergaan en Jozef was voortaan verlost van zijn zware taak iedere dag maar weer te proberen een kind te verwekken. Pff.

  18. Pingback: poedelprijscamera | Appelvrouw

  19. Proficiat met je flitsende prijs.

Geef een reactie

