Zalig eten met kerst (Kerstmenu

Vooraf:
Gekleurde mais

en gefermenteerde tomaten met een snufje schimmel

Bijgerecht:
Gekleurde rijst

Groentegerecht.

Hieronder de ingrediënten en bereiding.
Leg onderin een schaal rib-snijbiet

Voeg de volgende ingrediënten toe:
– 1/4 ui

– paprika

– 1/4 komkommer

– champignons

– een handjevol walnoten

– restanten uit de koelkast

– besprenkelen met citroen

Vooral niet roeren en snijden.
Klaar.
Zalig eten met kerst.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Zalig eten met kerst (Kerstmenu

  1. Barbara zegt:

    Hoe lang duurt de voorbereidingstijd wel niet?

  2. rikus zegt:

    Ik kom bij je eten

  3. Aad Verbaast zegt:

    Onder één voorwaarde: een stevige gebonden imodiumsoep vooraf. Anders trek ik het niet. :mrgreen:

  4. goodknight zegt:

    …wat drink je erbij?…

  5. Vast een heel gezonde maaltijd met al die groente!

  6. assyke zegt:

    wist wel dat je een kookgenie was

  7. fulpsvalstar zegt:

    Appeltje toch, welk een culinair inzicht!!
    In welke delicatessenwinkel heb je dit allemaal voor veel geld ingeslagen?

  8. Johan HvD zegt:

    Wel, Appelvrouwe, het ziet er allemaal smakelijk uit. Hebt ge voor na de maaltijd ook een brancard klaar staan ❓ (Om even op uit te rusten) ❗

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Barbara,
    Minimaal wéken!

    @ Rikus,
    Goed, neem je partner mee dan wordt het dubbel gezellig.

    @ Aad,
    ik heb wel loperamide in het nagerecht.

    @ Goodknight,
    Misobouillon

    @ Beeldspreker,
    Ohzeker, ik ben zelf een echte groenten eter, maar heb er wel graag een stuk vlees bij…

    @ Assyke,
    🙂 Jaja, ik maak alles uit de vrije hand.

    @ Fulps,
    Dit komt uit eigen kwekerij.
    Mij leek het beter om niet zo’n vette maaltijd te maken.
    Eerder heb ik wel met kerst gevast, dat is ook een heel mooie ervaring, maar ja, ik krijg eters.

    @ Johan,
    Ik heb wel een luchtbed.

  10. Reine jRagolo zegt:

    Buitengewoon smerig wat je doet Appelvrouw.
    Ik wil wel bij je komen eten omdat je voor jezelf zonder schimmel en rot kookt.
    BTW, heb je de champignons met meel ingesmeerd?

  11. kitty zegt:

    Ik pas!
    ik kook zelf wel wat; Rico komt thuis eten 🙂

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Nou, wat ondankbaar. Het ziet er toch prachtig ut? Puur natuur.
    En echt geen truukjes toegepast, dus ook geen meel.
    Ik ga met kerst alleen een schaaltje rauwe groenten eten, en misschien een plakje spelt-roggebrood, verdeeld over de hele dag.

    @ Kitty,
    Geweldig, nee, Rico ga je niet zo’n armzalig groentegerecht voorzetten, dat begrijp ik wel.

  13. bevlekt ontvangen
    groenten zet de kerst in een
    geheel ander licht 😉

  14. ragfijn zegt:

    Appelvrouw, je weet toch dat het de tweede dag nóg lekkerder smaakt hè ? Het ’t is maar een ideetje.

    Groet van Ragfijn

  15. Ziet er heerlijk uit appelvrouw, De gedachte aan het knijpen in rotte citroenen doet me aan dit liedje denken http://www.youtube.com/watch?v=hkeH1Dt-hI4

    Wens je alvast fijne kerstdagen
    en vreten op aarde 🙂

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    Ik las dat we erg veel eten per jaar weggooien en daar doe ik niet aan mee.

    @ Ragfijn,
    Ohja, k herinner me dat ze dat in Indonesië ook doen, even een dagje laten staan.
    Bedankt voor de tip, ik was het weer vergeten.

    @ Henk,
    Ah, ballen in je buik van dat liedje.
    Het duurt nog een week voor het kerstmis is toch?
    Eerst moet ik woensdag nog iets lekkers maken voor mijn verjaardag.
    Juist omdat ik die niet vier, want het is geen verdienste.

  17. martin zegt:

    Waqt een werk. Je zou je ook met azen in allerlei kleuren kunnen behelpen, maar nee het moet niet te gemakkelijk worden gemaakt. Mischien kan je een deel in een kleurig papiertje stoppen en alvast klaar leggen voor 11/11/12. Vorige blog van je ook erg mooi.

  18. Nynke zegt:

    Je houdt het lekker puur en basic, Appelvrouw.
    Gebruik je eerlijk waar geen kruiden en sausjes?

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Voor eten doe ik graag wat moeite, Martin.
    De restanten in kleurige papiertjes voor 11-11 is een goed idee, dan is het nóg mooier. En ik weet zeker dat er daarna nooit meer een kind aan de deur komt.

    – dank voor je re. over mijn vorig blog-

    @ Nynke,
    Hoe puurder hoe beter.
    Ik garandeer je dat ik geen sausjes en kruiden gebruik.
    Sausjes sowieso nooit bij groentegerechten.
    Echt niet.

  20. Apiedapie zegt:

    Iew! Zo lekker dit, ik krijg echt trek.

  21. kleinborkel zegt:

    Haha, ze mogen er allemaal zijn. Maar de rijst is mijn favoriete hú-foto. Ken je de kunstenaar Rommert Boonstra? Die doet wat jij ook vaak doet: kleine ensceneringen maken en die fotograferen. Soms met een kijkdoos-effect. En hij schrok er niet voor terug om daarbij o.a. beschimmelde yoghurt te gebruiken, omdat hij de kleur daarvan zo mooi vond. Hier een linkje over hem, mocht je ’t leuk vinden: http://www.linkartcompany.nl/kunstenaars/rommert-boonstra.html Maar ik geniet meer van wat jij maakt.

  22. Appelvrouw zegt:

    KLeinborkel,
    De rijst stonk ook het meest van alles. Verschrikkelijk. En duurt lang voor het in deze staat kwam.
    Ik kende Boonstra niet. Als ik wat meer tijd heb, en het licht niet zo fel, dan kijk ik beter. Wat ik nu zag deed me niets omdat er teveel bewerkt is zoals ik het zie. Misschien heb je meer tijd nodig om zulk kunstwerk te ontrafelen.

  23. kleinborkel zegt:

    Nee joh, er valt niets te ontrafelen (denk ik). Het deed me gewoon aan jou denken. In een van zijn foto’s gebruikte hij bijvoorbeeld ook een Barbiepop. Maar daarin ben jij veel inventiever. En dan maak je ook nog eens kleertjes voor ze. 🙂

Geef een reactie

