Lekker!

Trots was ik op mijn eigen recept en verlangend naar het resultaat.
Omdat ik mijn oude fornuis heb verkocht (ruimtegebrek) mag ik de combi magnetron van ManB gebruiken om te bakken. Daarvan is het display kapot (ouderdom komt met gebreken).
Je zou 4 piepjes moeten maken om de temperatuur op 180° te krijgen, en 60 voor de tijd (60 minuten).
Maar waar ik ook op drukte: er kwam geen piepje, zelfs niet uit mezelf.
Daarom nam ik een pan die op het vuur kan, bijna als de wonderpan die ik voor cake en ander lekkernij gebruiken kan.

Het had ook in de koekenpan gekund met een deksel erop.

Het resultaat valt niet tegen, ik krijg hem zelfs makkelijk uit de vorm.

Blij toe dat jullie er van griezelen, want ik vind het heerlijk!
Het was een verrukkelijk ontbijt.

Voor degene die het recept wil:
don’t try this at home!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Lekker!

  1. Aad Verbaast zegt:

    Deksels! Een waarlijke wonderpan.
    Af-gries-elijk lekker lijkt me.

  2. kuifjesimon zegt:

    Elke ochtend zo’n puntje ? Weet je dat wel heeeel zeker 😉

  3. ragfijn zegt:

    Nee hoor, hier krijg je mij niet van aan het grie(s)elen.

    Groet van Ragfijn

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    De wonderpan is een wonderbaarlijke uitvinding!
    Alles wat ik er in bak is lekker.

    @ Simon,
    Nou… twee, en bij de koffie nog een.

    @ Ragfijn,
    Dan moet ik iets anders verzinnen.
    Onlangs nog wat eten laten schimmelen.

  5. svara zegt:

    is het gries?
    mijn oog dacht aan een ‘mislukt’ souffleetje omdat het zo plat was.
    met kerry, kaas, klein beetje broccoli voor de kleur en spekjes

    het zal beste gesmaakt hebben,
    ingrediënten heb je er zelf in gedaan toch?

  6. Reine jRagolo zegt:

    Eet manB dit?

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Svara,
    Souffleetjes laat ik echt aan anderen over, net als spek.. brr.
    In mijn vorige berichtje staan de ingrediënten, ben er weliswaar iets vanaf geweken, de appel zit er niet in.

    @ Reine,
    Ik hoop ’t niet.

  8. rockade zegt:

    Ik zie dat je met deze variant ook je hele aanrecht kunt bedekken
    zelf ken ik het eigenlijk alleen maar met bosvruchten

  9. JtG zegt:

    “Don’t try this at home” Is dat een verborgen uitnodiging???

    bbbbbrrrrrr

    of

    mmmmmmmm

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Rochade,
    Het is wel lastig met koken als dit het hele aanrecht bedekt.
    Ohja, met bosvruchten, dat is ook nog een goed idee.
    Iets vooor mijn verjaardag.

    @ JtG,
    Dit is inderdaad een verborgen uitnodiging met een mmmmmm.
    Is weet iets heel anders dan cake uit de wonderpan. Ik heb nog lekkere recepten gevonden voor de wonderpan, dus het wordt een bakjaar en in het voorjaar geef ik een wonderpanfeest voor mijn fans.

  11. kitty zegt:

    oh, de wonderpan! die is uit de goeie ouwe tijd, heb ik laatst gelezen.
    je hebt een maiskoekje gebrouwen :))

  12. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Ik kreeg een paar jaar geleden een wonderpan.
    Ze zijn nog steeds nieuw te koop, ook heel geschikt voor mensen met coeliakie (gluttenallergie/intolerantie) die zelf brood bakken.

  13. kitty zegt:

    Zo zie je maar. de wonderen gaan niet zo snel de wereld uit 😉

  14. Appelvrouw zegt:

    Nee smulpaapje, er is niets meer over.

  15. Dan maak ik zelf wel wat….

Geef een reactie

