Gebed zonder eind

Lieve Heer, ik ben zo bang,
Reik mij uw hand,
hou me vast,
geef voor mijn lief de kracht
sterk te blijven
sterker nog dan ik ben.
Lieve Heer, heb ook begrip
dat ik mijn liefste nog wil houden.
U mag hem nog niet hebben.
Voor u zijn er nog zoveel anderen.
Lieve Heer bespaar mijn lief het lijden
wat u voor hem in petto hebt.
Ik smeek het u, niet omdat ik het verdiend heb,
maar omdat hij zo’n lief mens is
en prachtig kan schrijven.
Lieve Heer ik smeek het u nogmaals,
Hoort mij aan, en wees genadig voor mijn liefste,


en voor mij.



Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10, Vroems en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Gebed zonder eind

  1. Vogel-vrij zegt:

  2. Reine jRagolo zegt:

    Appelvrouwtje,
    Je kunt mooi schrijven, een mooi gebed maken maar dat je geen afscheid kunt nemen omdat hij zo
    mooi kan schrijven is ondoorgrondelijk.

  3. Zwollywood zegt:

    heel hartgrondig neergezet. Geef niet weg, wat je niet kwijt wilt.

  4. svara zegt:

    hartverscheurend
    hartegroet

  5. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ik bid met je mee

  6. Zilver. zegt:

    Ik weet niet wat te zeggen, het raakt als een mokerslag, ik steek er straks een kaarsje voor aan. xxx

  7. Trekmoment zegt:

    Toch maar een anekdote.
    Jaren geleden was ik een weekje onder de broeders Franciscanen in Meeghen! Raakte aan de praat met een broeder die zich gewijd had aan schrijven, was met zijn 23e boek bezig. Hij was terminaal maar hield het "naar de mens gesproken" langer uit dan verwacht. Jongen zei hij, zolang ik schrijf laat Hij mij leven!
    Twee (!) jaar later was ik in de buurt en ging even aan. Hij liep er nog rond, herkende mij en zei, ik heb het je toch gezegd, ik ben al weer twee boeken verder!
    Hoe schrijnend jouw gebed ook is Appelvrouw, ik denk dat jullie ook de humor levend houden met elkaar!
    Sterkte samen, maar blijf ook lachen! Denk aan je eigen credo!

  8. Beeldsprekers zegt:

    Ik ben er stil van!

  9. BarbaraJansma zegt:

    Dingen gaan omdat niks rechtvaardig is en alles is toeval. Iedere ademteug, al hebben jullie er knetterhard voor gewerkt.
    Het moment. Een ketting van momenten tot het ophoudt. En daarna trek jij je karretje, en op een goed moment ben je blij uit beider naam, of voor een ander. Ik wilde dat ik dat lot je huis uit kon douwen, maar dat gaat niet.
    De werkeloze werkmanshandschoen….goed beeld. Waar, en ook weer niet.

  10. sLIMME JUF zegt:

    er zijn er niet veel
    die zo vanuit hun gevoel kunnen schrijven
    jullie delen een kunst, appelvrouw
    Groet van Ingrid

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Vogel-vrij,
    Dankje.
    @ Reine,
    De dood is ondoorgrondelijk.
    @ Zwollywood,
    nee, zeker niet weggeven, maar hij wordt gewoon weggenomen.
    @ Svara,
    Dankjewel.
    @ Karin,
    Dat helpt, ik weet het zeker.
    @ Zilver,
    Als je maar geen brand veroorzaakt 🙂
    @ Trekmoment,
    Mooie anekdote,
    Zo onvoorspelbaar is kanker (of andere ziekten).
    Ik bid nu iedere dag en het lijkt te helpen.
    oh, humor… is soms te zwak.
    Ik heb geloof ik geen credo over lachen.
    Je gaat langzaamaan anders voelen.
    Je snapt het wel denk ik.
    @ Beeldspreker,
    Dat mag.
    @ Barbara,
    Wij hebben ook nooit gevraagd: waarom hij, want dat zou betekenen dat het iemand anders had moeten zijn.
    Je moet zelf heel wat hebben meegemaakt, als je zulke dingen schrijft als een ketting van momenten, karretje trekken, en blij zijn uit beider naam.
    Dit lot is geen fijn lot, maar een verschrikkelijk intensieve ervaring.
    Ik voel me af en toe heel erg "zacht", niet week. Maar zacht.
    De werkloze handschoen is de reikende hand.
    Maar tevens het einde van de bouw waarmee hij bezig was.
    @ Ingrid,
    De eer is geheel aan hem, van hem heb ik geleerd korter en bondiger te schrijven en daardoor komt het beter over, vind ik.
    Dankjewel voor je woorden.

  12. Rob Kruzdlo zegt:

    Begin maar bij het eind…ab groet Rob

  13. Appelvrouw zegt:

    Rob K,
    het einde lijkt ook echt veel intensiever dan onze beginjaren. Al was ik nog zo blij met hem, dit wat ik nu voel gaat vele male dieper. Ik hoop het voor altijd vast te kunnen houden, ook al doet het zeer naast dat hele warme gevoel. Maar liefde kan misschien ook pas mooi zijn als het zeer doet.
    Nee, dat is niet echt waar hoop ik.

  14. BarbaraJansma zegt:

    Soms bouwen mensen verlies al in van tevoren, en dan doet ook liefde pijn. Ik las laatst ergens dat dat erg veel voorkomt. Ik herken het wel. Hoewel dat niet echt op jou slaat nu.
    Jullie zijn wijs, om geen waarom te vragen, ik ken ook mensen die dat wel deden. Het brengt niks goeds.
    Zacht lijk me goed.

  15. Glaswerk zegt:

    @Appelvrouw: Zoals je waarschijnlijk weet bid ik niet maar ik denk wel regelmatig aan jullie.
    Ik hoop dat dat ook goed is.Keep going strong.

  16. kuifje simon zegt:

    Amen voor hem en jou !
    simon

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Barbara,
    Ik denk dat het niet anders kan, als je ziet dat je geliefde lijdt en er afgemat uitziet, dan wordt je vaak geconfronteerd met verlies. Verlies van alles wat hij kon, van wat hij deed, en van dat hij er over een tijd(je) niet meer zal zijn. Daar kom je denk ik niet onderuit.
    Het slaat denk ik wel op mij, in ieder geval ben ik er wel veel mee bezig, om bovengenoemde redenen.
    @ Glaswerk,
    Ik zal overleggen met Vroems of denken alleen ook goed is.
    Je weet misschien dat hij niet veeleisend is, maar in sommige gevallen doet hij geen concessies.
    Overigens bidden wij ook nooit, maar ik kon me op een ochtend heel goed voorstellen dat er mensen zijn die geen andere manier meer zien. In dat geval vermoed ik dat bidden een vorm van zelfhulp is, niet gericht op god maar op jezelf, om je aan vast te houden, jezelf kracht te geven. En misschien wel even de verantwoording bij een ander neerleggen.
    @ Simon,
    dankje, en nu maar afwachten of Hij geluisterd heeft en iets doet.

Geef een reactie

