Drie dames

Wij deden niet mee aan de open dag voor huizenkijkers maar desondanks kwam de makelaar toch met vijf kijkers.

Zie het voor je:
Vroems en ik zitten op ons eigen plekje in een beschutte hoek van de tuin.

Drie dames van middelbare leeftijd hebben een huizentoertocht uitgestippeld, en stallen hun fietsen tegen de schuur en groeten ons alsof wij op een openbaar terras zitten.
Genoeglijk zetten ze zich naast elkaar neer op het bankje achter in de tuin, volop in de zon. Zuchtend met blijde gezichten turen ze over het open veld.
“Oh, wat is dit een prachtig plekje.”
“Heerlijk zo in de zon.”
“Zullen we wat eten?”
Even later zitten ze aan de koffie uit hun thermoskan en dun gesmeerde boterhammen.
“Lekker die kaas”
“Het is boerenlandkaas van aldi.”
Ze gooien een broodkorst naar het waterhoentje in de sloot.
“Hier zou ik de hele middag wel willen blijven zitten” verzucht één van de dames en de andere twee kijken er heel gelukkig bij.

Stel je voor dat ze nog in huis willen kijken.
Met hun zandschoentjes naar binnen en de deur gewoon open laten staan.

Ik zie helemaal voor me hoe één van de dames in de kamer op het bed van Vroems gaat liggen en verzucht wat een lekker bed dat is met uitzicht op het weiland met grazende koeien.
De andere vrouw zal met haar zandschoenen op tafel zitten, en op de weelderige tuin van de buurvrouw uitkijken.
De derde mevrouw zal in ons liefdesstoeltje gaan zitten, en de pluisjes van haar mouwen plukken en nonchalant op de grond laten vallen. Onderwijl diep zuchten: Oh, wat is het hier heerlijk.”
Ik zie het voor me, die drie dames in ons huis.

“Waar is het toilet?”
Vroems wijst naar de houtwal naast hun: “daarachter.”
Ik zie een heerlijke glimlach op zijn gezicht.

Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10, Vroems. Bookmark de permalink .

13 reacties op Drie dames

  1. tonard-lebonton zegt:

    en rap werden de fietsen weer gepakt.

  2. Mathijs Hendrix zegt:

    haha!

  3. Reine jRagolo zegt:

    Is die man van je net zo gevat als jij?

  4. BarbaraJansma zegt:

    Goeie!

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Lebonton,
    En met de brandslang water uit de sloot, er achteraan!
    @ Mathijs,
    dank voor je lach, en jouw eigen mooie tekeningen!
    @ Reine,
    Mijn man is veel erger dan ik, véél erger.
    @ Barbara,
    Hij is ook een goeierd.

  6. smokey zegt:

    Treffende dialoog. Ja, zo gaat dat op huizenkijkdag. Niet kopen, wel kijken.
    Verhalen gehoord dat kijkers zich even eigenaar van jouw huis wanen.

  7. De Stripman zegt:

    Mooi beschreven !

  8. Ghijsa zegt:

    achter de houtwal, daar plast het heerlijk,
    beschut en toch luchtig.

  9. svara zegt:

    dat komt er van
    na een koekje van eigen deeg

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Smokey,
    Wij zijn ook thuis gebleven.
    Het idee dat anderen alle kasten open trekken en op je bed gaan liggen…
    @ Stripman,
    Dankje, zulke dames zijn nu eenmaal stimulerend.
    @ Ghijsa,
    Ah, een plaskenner!
    @ Svara,
    En mijn man is altijd heel beleefd en behulpzaam.
    Misschien lachte hij alleen maar bij het idee dat daar achter de houtwal drie dames op een rij zaten te plassen… en "heerlijk" tegen elkaar zuchten.

  11. Trekmoment zegt:

    Een vette lach met "achterliggende" traan, ja, ik zie het voor me Appeltje!

  12. oliphant zegt:

    Vervelend dat het huis blijkbaar te koop staat. Maar de omgeving lijkt me rustiger dan je me eens voorspiegelde toen ik het over het Franse platteland hier had. Toen noemde je verkeerslawaai ed wat hier ontbreekt. De koeien en schapen lopen er wel, kijk maar…
    Sterkte enne, die dames lopen overal: alles is een uitje:-(
    Groet Vroems en blijf dicht bij hem.
    Liefs, O.

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Trekmoment,
    Die traan is meer voor mij.
    @ Oliphant,
    Dat verkeerslawaai en herrie, was toen ik in Groningen woonde.
    In Friesland, bij Vroems is het stil.

Geef een reactie

